Welkom, gast!


 
Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vina Tarapaca - Valle Del Maipo
24-06-2014, 01:19 PM
Bericht: #1
Vina Tarapaca - Valle Del Maipo
Heb vandaag naar wijnvergadering voor colruyt gegaan en op het einde Proeven we altijd enkele wijntjes die in de winkel te koop staan of nieuwe die allicht binnenkomen .opvallend was de tarapaca merlot die te koop staat aan 5,05€ per fles. Jaargang 2013.

Heerlijk spul zeg voor die prijs en geen alledaagse merlot. Echt merlot die overvloedig de zon gezien heeft! Zwart fruit, eucalyptus, rokerig echt top voor zijn prijs!
20-11-2016, 03:40 PM
Bericht: #2
Vina Tarapaca - Valle Del Maipo
Op een Ebriosi tasting van een tijdje geleden heb ik Tarapaca voor het eerst gedronken, ik herinner mij dat deze bij de meeste in de smaak viel.
Ik heb toen de Tarapaca Gran Reserva Carmenere 2013 aangekocht in Nederland ... er was op dat moment geen Gran Reserva te koop in Belgie ... enkele dagen geleden kom ik de Tarapacá Cab/Sauv Gran Reserva Etiqueta 2013 tegen en het waren de laatste flessen, dit kon ik niet laten liggen (wel als het in mijn kelder ligt) ... open and pooring, direct aangenaam, perfect op dronk ... het verschil tussen de Gran Reserva en de Gran Reserva Etiqueta zit hem vooral in de zuurtjes, we zitten hier wel met verschillende druiven te vergelijken maar het terroir overheerst hier toch.
P/k zitten deze wijnen goed.

http://www.tarapaca.eu/dewijnen-granreservas.html
http://tarapaca.cl/?lang=en

Grtz

In blind, we trust Cool
07-01-2017, 09:32 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 07-01-2017 om 09:35 PM door fleer.)
Bericht: #3
RE: Vina Tarapaca - Valle Del Maipo
Momenteel de Tarapaca Gran Reserva Carmenere 2013 en de Santa Carolina Petit Verdot Gran Reserva 2012 in het glas, ze zijn kwalitatief gelijk, de Santa Carolina is droger en de Tarapaca is zoeter met meer smaak, volle wijnen met een zeer laag zuurgehalte, beide perfect op dronk. 92p

In blind, we trust Cool
31-08-2017, 08:16 PM
Bericht: #4
RE: Vina Tarapaca - Valle Del Maipo
Gran Reserva etiqueta negra Cabernet Sauvignon 2013:
stond daarnet in de colruyt, vanaf 2 flessen aan -25%. Een goei 9€ en daardoor toch wel raszuivere PQ! Mooie rijpe CS, zwart fruit, wat kers, eigenlijk best wel fijn. In de afdronk zeer zacht, mooi geïntegreerd zuur. Lang en mooi. 90+
Niet de meest complexe, maar daarom niet minder af!

Vineuze groeten, Bert (Genetisch gelinkt aan wijnimport HOPEwines Duffel)
01-09-2017, 10:16 AM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 01-09-2017 om 10:19 AM door bowmore.)
Bericht: #5
RE: Vina Tarapaca - Valle Del Maipo
(31-08-2017 08:16 PM)TheWineVet schreef:  Gran Reserva etiqueta negra Cabernet Sauvignon 2013:
stond daarnet in de colruyt, vanaf 2 flessen aan -25%. Een goei 9€ en daardoor toch wel raszuivere PQ! Mooie rijpe CS, zwart fruit, wat kers, eigenlijk best wel fijn. In de afdronk zeer zacht, mooi geïntegreerd zuur. Lang en mooi. 90+
Niet de meest complexe, maar daarom niet minder af!
Niet veel geld. Zie hem hier op het net aan 27€ staanHuh
(31-08-2017 08:16 PM)TheWineVet schreef:  Gran Reserva etiqueta negra Cabernet Sauvignon 2013:
stond daarnet in de colruyt, vanaf 2 flessen aan -25%. Een goei 9€ en daardoor toch wel raszuivere PQ! Mooie rijpe CS, zwart fruit, wat kers, eigenlijk best wel fijn. In de afdronk zeer zacht, mooi geïntegreerd zuur. Lang en mooi. 90+
Niet de meest complexe, maar daarom niet minder af!
Niet veel geld. Zie hem hier op het net aan 27€ staanHuh
04-12-2017, 07:41 PM
Bericht: #6
RE: Vina Tarapaca - Valle Del Maipo
Afgelopen weekend in 3 dagen Tarapacá Cab/Sauv Gran Reserva Etiqueta 2013 gedronken.
Dag 1 kwam als 'te jong' over.
Dag 2 was een rustdag (voor de fles).
Op dag 3 was kwam hij helemaal open, zacht, rond, fruitig dat belooft binnen enkele jaren, 91p

Grtz

In blind, we trust Cool
04-12-2017, 07:46 PM
Bericht: #7
RE: Vina Tarapaca - Valle Del Maipo
(04-12-2017 07:41 PM)fleer schreef:  Afgelopen weekend in 3 dagen Tarapacá Cab/Sauv Gran Reserva Etiqueta 2013 gedronken.
Dag 1 kwam als 'te jong' over.
Dag 2 was een rustdag (voor de fles).
Op dag 3 was kwam hij helemaal open, zacht, rond, fruitig dat belooft binnen enkele jaren, 91p

Grtz

Toch een huis dat nooit ontgoochelt he, van de basis tot de top....

Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans)
24-04-2020, 05:59 PM
Bericht: #8
RE: Vina Tarapaca - Valle Del Maipo
8 great value Chilean carmenere wines ... en de Tarapaca staat ertussen wat ergens normaal is Rolleyes

https://www.jamessuckling.com/wine-tasti...cd26002270

In blind, we trust Cool
04-10-2020, 06:31 PM
Bericht: #9
RE: Vina Tarapaca - Valle Del Maipo
Viña Tarapacá Chardonnay Gran Reserva 2019

Eerder dit jaar aangekocht bij Colruyt, slechts 9,31 € ( fles 1/2 ).
Totaal geen voeling met Chardonnay, maar ik blijf het proberen.
Af en toe komen deze verrassend uit de hoek ... zoals deze.

+ Voorbereiding : eerst frigo, maar de koude temperatuur verschuilde flink wat.
Daarom gewoon tot ongeveer 10°C laten opkomen en bewaard in de wijnkast (12°C ).
+ Kleur : licht strogeel, met een hint van opgeblonken koper. Vettige tranen aan het glas
+ Neus : rijp steenfruit, passievrucht, perzik, ook wat vanille, botertje, een beetje vettigheid
+ Mond : nog volop zuren, veel mineraliteit, gestoofde zure appel, ook hier vettigheid
+ Afdronk : scherpe zuren op de tong, nu eerder wat zure peer

Alvast een mooie balans tussen de volop aanwezig zuren en het vettige, minerale in de wijn.
Persoonlijk wel van mening dat je flink wat wijn in je glas krijgt voor nog geen 10 Euro.
Koopwaardig zeker, maar gewoon om af en toe eens een glas te drinken ...

Mathijs


Bijlagen Afbeeldingen
   

When in doubt ... drink Pomerol !


Ga naar locatie: