Welkom, gast!


 
Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Sancerre Pascal & Nicolas Reverdy
24-06-2014, 11:30 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 24-06-2014 om 11:32 PM door don quichotte.)
Bericht: #1
Sancerre Pascal & Nicolas Reverdy
Van dit domein deze avond "Les Anges Lots 2011" in het glas en nu niet meer, want de fles is leeg.
Zeer, zeer mooie Sancerre ; aards, mineralig, combinatie citroen / limoen,
een en al finesse, mooie fraîcheur ondersteund door de juiste dosis aciditeit , mooi evenwichtig.
Een wijn waar ik nu nog de "smile"op mijn gezicht van heb. Slurp
Herkomst: 1jour1vin
Prijsklasse:14.5 Euro

Wat GAULT & MILLAU schreef over deze wijn:
"Le vin est comme sur un nuage. Comme un ange, il vous tend la main, vous emmène dans sa douce aventure, expressive et lumineuse. La révélation est sur la finesse de gentiane, de chèvrefeuille. Quelles sensations ! 18/20"

There are no standards of taste in wine... Each man's own taste is the standard, and a majority vote cannot decide for him or in any slightest degree affect the supremacy of his own standard.
Mark Twain (1835-1910)
24-06-2014, 11:51 PM
Bericht: #2
RE: Sancere Pascal & Nicolas Reverdy
Ik heb vorige week van hetzelfde domein de "Terre de Maimbray" 2013 besteld bij 1jour1vin aan 9.90 Euro. Zit er op te wachten en ben wel eens benieuwd. Dit is wel hun gewone cuvée denk ik. Maar ik had ook enkele malen goeie dingen gelezen over Pascal & Nicolas Reverdy. Ben blij dit te lezen.
De 2013 is misschien nog wat jong?
25-06-2014, 12:44 AM
Bericht: #3
RE: Sancere Pascal & Nicolas Reverdy
(24-06-2014 11:51 PM)FRANCISPICCART schreef:  Ik heb vorige week van hetzelfde domein de "Terre de Maimbray" 2013 besteld bij 1jour1vin aan 9.90 Euro. Zit er op te wachten en ben wel eens benieuwd. Dit is wel hun gewone cuvée denk ik. Maar ik had ook enkele malen goeie dingen gelezen over Pascal & Nicolas Reverdy. Ben blij dit te lezen.
De 2013 is misschien nog wat jong?

Nog wat jong? Ik weet het niet FRANCISPICCART daar ik de "Terre de Maimbray" nog niet heb gedronken.
De "Les Anges Lots 2010" waar ik nog 2 flesjes van heb was van in het begin reeds mooi en geef deze nog 3...5 jaar.
De "Les Anges Lots 2011" zie ik een iets langer gezond leven beschoren.

There are no standards of taste in wine... Each man's own taste is the standard, and a majority vote cannot decide for him or in any slightest degree affect the supremacy of his own standard.
Mark Twain (1835-1910)
07-02-2015, 02:06 PM
Bericht: #4
RE: Sancerre Pascal & Nicolas Reverdy
Domaine Reverdy Sancerre Beau Chêne 2006 daarnet geproefd .
Nog niet kapot :O en eigenlijk best lekker .

Ik ben wel niet helemaal zeker of dit dan ook Pascal en Nicolas Reverdy zijn.

De jongere jaargangen zijn te verkrijgen bij Colruyt alsook Cora als ik me niet vergis ...
07-02-2015, 04:33 PM
Bericht: #5
RE: Sancerre Pascal & Nicolas Reverdy
De hele familie Reverdy maakt wijn, elk onder zijn eigen naam met o.a. Reverdy-Ducroux en Bernard Reverdy naast Pascal en Nicolas. Domaine Reverdy is echter niet meteen terug te vinden, ik ken de fles van in de Cora maar dacht daar niet veel informatie opstaat. Kan ook gewoon een merknaam zijn geworden in de hoop dat mensen het linken aan de bekendere domeinen?
07-02-2015, 04:42 PM
Bericht: #6
RE: Sancerre Pascal & Nicolas Reverdy
(07-02-2015 04:33 PM)Kupers schreef:  De hele familie Reverdy maakt wijn, elk onder zijn eigen naam met o.a. Reverdy-Ducroux en Bernard Reverdy naast Pascal en Nicolas. Domaine Reverdy is echter niet meteen terug te vinden, ik ken de fles van in de Cora maar dacht daar niet veel informatie opstaat. Kan ook gewoon een merknaam zijn geworden in de hoop dat mensen het linken aan de bekendere domeinen?

Dank u wel voor de info Smile

Ik had in een haast nog een foto getrokken van de voorkant .
Maar daar staat dus heel weinig andere informatie op ...
22-02-2015, 11:15 PM
Bericht: #7
RE: Sancerre Pascal & Nicolas Reverdy
Beter laat dan nooit.
Zojuist nog een bestellingske geplaatst bij 1Jour1Vin van drie wijnen van Pascal & Nicolas Reverdy.

Wit: Les Anges Lots & Terre de Maimbray
Rood: A Nicolas

Wijnen waar ik met moeite van af kan blijven.Blush

There are no standards of taste in wine... Each man's own taste is the standard, and a majority vote cannot decide for him or in any slightest degree affect the supremacy of his own standard.
Mark Twain (1835-1910)
03-04-2016, 10:47 PM
Bericht: #8
RE: Sancerre Pascal & Nicolas Reverdy
Reverdy Sancerre blanc Les Anges Lots 2010

Een wijn die me blijft fascineren zowel in geur; aanzet; smaak en afdronk.
Deze avond nog een paar flesjes besteld van de jaargang 2014.

There are no standards of taste in wine... Each man's own taste is the standard, and a majority vote cannot decide for him or in any slightest degree affect the supremacy of his own standard.
Mark Twain (1835-1910)
04-04-2016, 11:14 AM
Bericht: #9
RE: Sancerre Pascal & Nicolas Reverdy
(03-04-2016 10:47 PM)don quichotte schreef:  Reverdy Sancerre blanc Les Anges Lots 2010

Een wijn die me blijft fascineren zowel in geur; aanzet; smaak en afdronk.
Deze avond nog een paar flesjes besteld van de jaargang 2014.

Hoe evolueert die wijn, Don? heeft toch al wat jaartjes op de teller.

Trying to define wine at one particular moment is like photographing the sky and assuming it will always look like that picture. (Eric Asimov)
06-04-2016, 10:20 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 06-04-2016 om 10:25 PM door don quichotte.)
Bericht: #10
RE: Sancerre Pascal & Nicolas Reverdy
(04-04-2016 11:14 AM)Olivier schreef:  
(03-04-2016 10:47 PM)don quichotte schreef:  Reverdy Sancerre blanc Les Anges Lots 2010

Een wijn die me blijft fascineren zowel in geur; aanzet; smaak en afdronk.
Deze avond nog een paar flesjes besteld van de jaargang 2014.

Hoe evolueert die wijn, Don? heeft toch al wat jaartjes op de teller.

Wel Olivier, deze wijn van 2010 zou ik zeker geen jaren meer laten liggen.
Deze wijn had in zijn smaak iets lichtjes naar notensmaak; niet storend maar wat ik bestempel als een voorloper van oxidatie.
Deze wijn komt nu rijkelijker voor dan toen ik deze jonger dronk maar heeft toch iets verloren aan fraîcheur.
N.B.
Een Sancerre van Vacheron bv. heeft meer weerstand tegen veroudering maar de aciditeit ligt dan ook meestal hoger in de jeugdige fase.

There are no standards of taste in wine... Each man's own taste is the standard, and a majority vote cannot decide for him or in any slightest degree affect the supremacy of his own standard.
Mark Twain (1835-1910)
07-04-2016, 07:30 AM
Bericht: #11
RE: Sancerre Pascal & Nicolas Reverdy
Thanks Don cheers

Trying to define wine at one particular moment is like photographing the sky and assuming it will always look like that picture. (Eric Asimov)


Ga naar locatie: