Welkom, gast!


 
Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Gabbas, Sardegna
06-07-2014, 08:02 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 06-07-2014 om 08:33 PM door Innesto.)
Bericht: #1
Gabbas, Sardegna
Lillové, Cannonau di Sardegna, 2012

90% Cannonau, 10% Muristellu

Mooie heldere robijnrode kleur. Aanvankelijk een vrij gereserveerde neus, na walsen en vooral wat lucht een elegant en intens boeket met tonen van viooltjes, rozen en geraniums. De smaak is soepel en rond met zachte tannines, een sappig en fruitig glas wijn met de nodige "fraîcheur". Een fles die leeg is voor je er erg in hebt. Aangenaam jong maar waarschijnlijk nog enkele jaartjes reserve, persoonlijk vond ik de wijn iets koeler geschonken (+/- 16°C) op zijn best.

Gekocht bij Licata: 14,97 euro
07-07-2014, 01:13 AM
Bericht: #2
RE: Gabbas, Sardegna
(06-07-2014 08:02 PM)Innesto schreef:  Lillové, Cannonau di Sardegna, 2012

90% Cannonau, 10% Muristellu

Mooie heldere robijnrode kleur. Aanvankelijk een vrij gereserveerde neus, na walsen en vooral wat lucht een elegant en intens boeket met tonen van viooltjes, rozen en geraniums. De smaak is soepel en rond met zachte tannines, een sappig en fruitig glas wijn met de nodige "fraîcheur". Een fles die leeg is voor je er erg in hebt. Aangenaam jong maar waarschijnlijk nog enkele jaartjes reserve, persoonlijk vond ik de wijn iets koeler geschonken (+/- 16°C) op zijn best.

Gekocht bij Licata: 14,97 euro

Geraniums, is dat dan niet een licht vegetale toets?

Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans)
07-07-2014, 07:48 AM
Bericht: #3
RE: Gabbas, Sardegna
Vegetaal? Tja, "Italiaans", misschien? Eergisteren een fles Kuéntu Riserva 2009 gedronken (gekocht op aanbeveling van het Forum, na mijn vraag over Grenache/Garnacha) en het valt toch opnieuw op, hoe Italiaans die wijn is, in tegenstelling tot Grenache of Garnacha. Dat wil zeggen: hoge zuren en inderdaad iets vegetaals, dat je ook zowat in alle Sangioveses, Nebbiolo's en dies meer terugvindt. Denk ik dan.
07-07-2014, 08:01 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 07-07-2014 om 08:02 PM door Innesto.)
Bericht: #4
RE: Gabbas, Sardegna
(07-07-2014 01:13 AM)vinejo schreef:  
(06-07-2014 08:02 PM)Innesto schreef:  Lillové, Cannonau di Sardegna, 2012

90% Cannonau, 10% Muristellu

Mooie heldere robijnrode kleur. Aanvankelijk een vrij gereserveerde neus, na walsen en vooral wat lucht een elegant en intens boeket met tonen van viooltjes, rozen en geraniums. De smaak is soepel en rond met zachte tannines, een sappig en fruitig glas wijn met de nodige "fraîcheur". Een fles die leeg is voor je er erg in hebt. Aangenaam jong maar waarschijnlijk nog enkele jaartjes reserve, persoonlijk vond ik de wijn iets koeler geschonken (+/- 16°C) op zijn best.

Gekocht bij Licata: 14,97 euro

Geraniums, is dat dan niet een licht vegetale toets?

Om eerlijk te zijn... van het viertal aan tafel kwam er maar eentje met "geraniums" af. Laten we het houden op bloemige aroma's. Rozenwater en "Pinot Noir -fruit" waren ook bewoordingen die vielen.

Om op Jordaens zijn bemerking terug te komen. Ik vond de wijn zeer rond en zacht en zeker niet (typisch Italiaans?) extreem hoog in de zuren. Maar inderdaad helemaal anders dan een Franse Grenache, ik vond deze wijn eerder aansluiten bij de zeldzame Spaanse Garnacha die ik mij voor de geest kan halen.


Ga naar locatie: