Welkom, gast!


 
Waardering:
  • 1 stemmen - gemiddelde waardering is 1
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Cantine Antonio Caggiano
26-09-2014, 11:02 PM
Bericht: #1
Cantine Antonio Caggiano
Fiano di Avellino DOCG 2012, "Bechar"

derde, en voorlopig laatste fiano. En weer iets anders...

direct na openen witte perzik in de neus, later evolueert dit naar ananas, maar ook een koude-impressie, ietwat mineralig. In de mond ook weer direct dat exotisch fruit, maar ook een stevige bitter, die naar mijn smaak te vroeg de kop opsteekt en te nadrukkelijk is, en blijft hangen tot in de afdronk. Zeer mooie fraicheur wel, fijne zuurtjes die van begin tot einde het exotisch fruit mooi in evenwicht houden.
Weer volledig andere stijl dus. Drie verschillende fiano's. Ik kan er nog geen lijn in trekken, behalve dat het allemaal wel karakterwijnen zijn, en zeker niet lomp overkomen voor zulke zuiderse wijnen te zijn.
Smaakt naar meer, helaas heb ik er geen meer Smile

Trying to define wine at one particular moment is like photographing the sky and assuming it will always look like that picture. (Eric Asimov)
04-10-2014, 05:32 PM
Bericht: #2
RE: Cantine Antonio Caggiano
Greco di Tufo 2012, "Devon"

ananas in de neus, ananas in de mond. Redelijk rond in de mond. Genoeg zuren om het fris te houden. Naar mijn gevoel net iets te veel rondeur om op zich te drinken. Kan me echter niet meteen voorstellen bij wat ik dit zou drinken.

Trying to define wine at one particular moment is like photographing the sky and assuming it will always look like that picture. (Eric Asimov)


Ga naar locatie: