Welkom, gast!


 
Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Clos Marsalette Pessac-Leognan
28-09-2014, 12:31 AM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 28-09-2014 om 12:32 AM door don quichotte.)
Bericht: #1
Clos Marsalette Pessac-Leognan
Iemand ervaring met deze wijn en eventueel de jaargang 2011.
Ik zag dat Robert Parker deze 2011 93/100 gaf.

There are no standards of taste in wine... Each man's own taste is the standard, and a majority vote cannot decide for him or in any slightest degree affect the supremacy of his own standard.
Mark Twain (1835-1910)
28-09-2014, 07:35 AM
Bericht: #2
RE: Clos Marsalette Pessac-Leognan
Zelf geen ervaring mee Don .

Jeff leve heeft deze wijn ook al tweemaal geproefd en scoorde deze telkens 90 .
Een keer op 4/20/12 : From 56% Cabernet Sauvignon, 40% Merlot and 4% Cabernet Franc, the wine will be aged in 40% new oak. Blackberry, earth and smoke open to round tannins and a finish with fresh, sweet cocoa and blackberry with hints of blue fruit. 89-91 Pts .

En nogmaals op 5/25/14 : Smoky, rich and polished, with fresh black cherries, soft tannins and round textures, this wine will deliver a lot of bang for the buck for the next decade.
28-09-2014, 02:59 PM
Bericht: #3
RE: Clos Marsalette Pessac-Leognan
Ik heb van dit domein de witte in de kelder liggen, al verschillende jaren. Enkele weken geleden dronken we de 2007 en deze was nog verrassend fris, het hout is mooi geïntegreerd en zorgt voor een stevige onderliggende structuur. Het fruit is iets te rijp, maar de zuren in het middenpalet redden hem wel. De prijs is wel niet zijn beste punt, maar als je ergens een deal kunt doen zou ik hem wel aanraden.
21-05-2015, 08:10 PM
Bericht: #4
RE: Clos Marsalette Pessac-Leognan
Net de witte 2012 in het glas samen met medelid MH

Houtimpressies, rijp fruit: ananas, getoast. Lekker

Gekocht aan rode prijs in de Colruyt, waar voor je geld Smile
11-09-2015, 10:13 PM
Bericht: #5
RE: Clos Marsalette Pessac-Leognan
(21-05-2015 08:10 PM)Dc schreef:  Net de witte 2012 in het glas samen met medelid MH

Houtimpressies, rijp fruit: ananas, getoast. Lekker

Gekocht aan rode prijs in de Colruyt, waar voor je geld Smile

Zelfde in het glas: Kort: idem hierboven! Mooi

Vineuze groeten, Bert (Genetisch gelinkt aan wijnimport HOPEwines Duffel)
15-01-2016, 07:34 PM
Bericht: #6
RE: Clos Marsalette Pessac-Leognan
(11-09-2015 10:13 PM)TheWineVet schreef:  
(21-05-2015 08:10 PM)Dc schreef:  Net de witte 2012 in het glas samen met medelid MH

Houtimpressies, rijp fruit: ananas, getoast. Lekker

Gekocht aan rode prijs in de Colruyt, waar voor je geld Smile

Zelfde in het glas: Kort: idem hierboven! Mooi

Nog steeds hetzelfde applaus 89+

Vineuze groeten, Bert (Genetisch gelinkt aan wijnimport HOPEwines Duffel)
15-01-2016, 11:28 PM
Bericht: #7
RE: Clos Marsalette Pessac-Leognan
(15-01-2016 07:34 PM)TheWineVet schreef:  
(11-09-2015 10:13 PM)TheWineVet schreef:  
(21-05-2015 08:10 PM)Dc schreef:  Net de witte 2012 in het glas samen met medelid MH

Houtimpressies, rijp fruit: ananas, getoast. Lekker

Gekocht aan rode prijs in de Colruyt, waar voor je geld Smile

Zelfde in het glas: Kort: idem hierboven! Mooi

Nog steeds hetzelfde applaus 89+

heb daar ook één van. Heeft het zin om dit nog te laten liggen, denk je?

Trying to define wine at one particular moment is like photographing the sky and assuming it will always look like that picture. (Eric Asimov)
16-01-2016, 09:23 AM
Bericht: #8
RE: Clos Marsalette Pessac-Leognan
(15-01-2016 11:28 PM)Olivier schreef:  
(15-01-2016 07:34 PM)TheWineVet schreef:  
(11-09-2015 10:13 PM)TheWineVet schreef:  
(21-05-2015 08:10 PM)Dc schreef:  Net de witte 2012 in het glas samen met medelid MH

Houtimpressies, rijp fruit: ananas, getoast. Lekker

Gekocht aan rode prijs in de Colruyt, waar voor je geld Smile

Zelfde in het glas: Kort: idem hierboven! Mooi

Nog steeds hetzelfde applaus 89+

heb daar ook één van. Heeft het zin om dit nog te laten liggen, denk je?

Die kan nog gemakkelijk een jaar of langer mee, maar nu perfect drinkbaar. Het hout gaat binnen een jaar of 2 misschien wel beter evenwicht vinden met de rest. De ananas zal waarschijnlijk wat meer gekonfijt zijn... Als ik er nog één open doe, zet ik wel een TN. Dan kan je opvolgenWink

Vineuze groeten, Bert (Genetisch gelinkt aan wijnimport HOPEwines Duffel)
17-01-2016, 11:02 PM
Bericht: #9
RE: Clos Marsalette Pessac-Leognan
ik weet dat je dat met plezier zal doen Wink
cheers

Trying to define wine at one particular moment is like photographing the sky and assuming it will always look like that picture. (Eric Asimov)
15-01-2017, 10:31 PM
Bericht: #10
RE: Clos Marsalette Pessac-Leognan
Dit weekend de witte 2012 meester gemaakt. Rijp fruit, gekonfijte citroen, abrikoos, en nog altijd een stevige houttoets. Ook in de mond komt het hout er nog altijd redelijk door. Zit niet zo hoog in zuren. Bij het eten ging deze wijn goed, maar om zo te drinken vind ik hem net iets te weinig fraicheur hebben. Ook het hout ligt er toch wat stevig op. Niet slecht, maar is geen wijn die ik opnieuw zou kopen.

Trying to define wine at one particular moment is like photographing the sky and assuming it will always look like that picture. (Eric Asimov)
21-01-2017, 10:14 AM
Bericht: #11
RE: Clos Marsalette Pessac-Leognan
(15-01-2017 10:31 PM)Olivier schreef:  Dit weekend de witte 2012 meester gemaakt. Rijp fruit, gekonfijte citroen, abrikoos, en nog altijd een stevige houttoets. Ook in de mond komt het hout er nog altijd redelijk door. Zit niet zo hoog in zuren. Bij het eten ging deze wijn goed, maar om zo te drinken vind ik hem net iets te weinig fraicheur hebben. Ook het hout ligt er toch wat stevig op. Niet slecht, maar is geen wijn die ik opnieuw zou kopen.

Ook nog eens de witte 2012 geopend bij de vol-au-vent. Paste er zeer goed bij. Heeft een enorme molligheid, maar idd iets te weinig zuren om de materie perfect te ondersteunen. Een eerdere maaltijdwijn dan degustatiewijn. Maar om niet meer te kopen in stevige rode prijs? Niet zeker, al heb je dan meer aan de Chantegrive 'Caroline' In 2013 enorm goede zuurtjes, een duidelijk fris en goed jaar voor deze. Dus de 2013 van Marsalette zou ik zeker eens willen proberen...

Vineuze groeten, Bert (Genetisch gelinkt aan wijnimport HOPEwines Duffel)
21-01-2017, 11:10 AM
Bericht: #12
RE: Clos Marsalette Pessac-Leognan
(21-01-2017 10:14 AM)TheWineVet schreef:  
(15-01-2017 10:31 PM)Olivier schreef:  Dit weekend de witte 2012 meester gemaakt. Rijp fruit, gekonfijte citroen, abrikoos, en nog altijd een stevige houttoets. Ook in de mond komt het hout er nog altijd redelijk door. Zit niet zo hoog in zuren. Bij het eten ging deze wijn goed, maar om zo te drinken vind ik hem net iets te weinig fraicheur hebben. Ook het hout ligt er toch wat stevig op. Niet slecht, maar is geen wijn die ik opnieuw zou kopen.

Ook nog eens de witte 2012 geopend bij de vol-au-vent. Paste er zeer goed bij. Heeft een enorme molligheid, maar idd iets te weinig zuren om de materie perfect te ondersteunen. Een eerdere maaltijdwijn dan degustatiewijn. Maar om niet meer te kopen in stevige rode prijs? Niet zeker, al heb je dan meer aan de Chantegrive 'Caroline' In 2013 enorm goede zuurtjes, een duidelijk fris en goed jaar voor deze. Dus de 2013 van Marsalette zou ik zeker eens willen proberen...

Dan kom ik die eerst eens bij jou proberen Wink

Trying to define wine at one particular moment is like photographing the sky and assuming it will always look like that picture. (Eric Asimov)


Ga naar locatie: