Welkom, gast!


 
Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Liberalia Toro Tres
30-09-2014, 08:40 PM
Bericht: #1
Liberalia Toro Tres
2009 in het glas, 100% Tinta de Toro (nauw verband met Tempranillo), jonge kleur en komt in zijn geheel ook als jong over, iets dat het van zijn fris fruit moet hebben, een lichte alcoholische toets, maar die stoort niet, ik vind dit een eerlijke wijn die ook vlot drinkt, je mag hier natuurlijk geen complexiteit of ragfijne elegantie van verwachten, maar dat probeert deze wijn ook niet te brengen, ik heb het liever zo dan toch te proberen om een grootse wijn te zijn maar jammerlijk te falen Wink score 86

het leven is te kort om slechte wijn te drinken
01-10-2014, 08:23 AM
Bericht: #2
RE: Liberalia Toro Tres
Is tinta de toro niet gewoon een synoniem voor tempranillo?
Net als bvb tinto fino?
01-10-2014, 12:18 PM
Bericht: #3
RE: Liberalia Toro Tres
(01-10-2014 08:23 AM)Dc schreef:  Is tinta de toro niet gewoon een synoniem voor tempranillo?
Net als bvb tinto fino?

ik denk idd dat het zo goed als krak hetzelfde is Wink misschien een kleine variant erop, beetje zoals bij Sangiovese waar je vele subvarianten hebt

het leven is te kort om slechte wijn te drinken
01-10-2014, 12:54 PM
Bericht: #4
RE: Liberalia Toro Tres
(01-10-2014 12:18 PM)Kris G schreef:  
(01-10-2014 08:23 AM)Dc schreef:  Is tinta de toro niet gewoon een synoniem voor tempranillo?
Net als bvb tinto fino?

ik denk idd dat het zo goed als krak hetzelfde is Wink misschien een kleine variant erop, beetje zoals bij Sangiovese waar je vele subvarianten hebt

Is inderdaad de autochtone variant van Tempranillo, heeft een eigen erkenning

Hoe vaker je proeft des te meer je ontdekt, hoe meer je ontdekt hoe groter het genot....
01-10-2014, 05:14 PM
Bericht: #5
RE: Liberalia Toro Tres
(01-10-2014 12:54 PM)koen schreef:  
(01-10-2014 12:18 PM)Kris G schreef:  
(01-10-2014 08:23 AM)Dc schreef:  Is tinta de toro niet gewoon een synoniem voor tempranillo?
Net als bvb tinto fino?

ik denk idd dat het zo goed als krak hetzelfde is Wink misschien een kleine variant erop, beetje zoals bij Sangiovese waar je vele subvarianten hebt

Is inderdaad de autochtone variant van Tempranillo, heeft een eigen erkenning

Het is inderdaad een lokale kloon van Tempranillo die beter aangepast is aan het extreme klimaat (zeer warme zomers) van Toro.

Filip R
01-10-2014, 08:09 PM
Bericht: #6
RE: Liberalia Toro Tres
vandaag verder gedegusteerd, iets minder samenhangend dan gisteren, toch met moeite een 86 score, ik zal er voor de fun dan maar eens de Parker score bij zetten zeker : 90+ watte zeker geen slechte wijn, maar dit durf ik niet op een tasting aanbieden zulle! dus die 90+ is gewoon een absurde score, en al zijn blabla van streek-gebonden scores mag hij in zijn g*t steken Wink dit is geen 90-score waard, punt uit!

zijn scores voor Spaanse wijnen vind ik een vergiftigd geschenk voor de wijnbouwers : OK, het helpt om te verkopen, maar het resultaat kan enkel ontgoocheling zijn, en dit lijkt me op langere termijn geen goed business plan

het leven is te kort om slechte wijn te drinken


Ga naar locatie: