Welkom, gast!


 
Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Quinta da Pellada
08-10-2014, 04:39 PM
Bericht: #1
Quinta da Pellada
Na de auslese tasting (http://www.vinejo.freebb.be/thread-3691.html), dronken we de Quinta da Pellada 2006. Qua contrast kon het wel tellen... maar wel een fabuleus lekkere Dao.

Gemaakt door Alvaro Castro (één van de wijnpioniers van de Dao regio, zoniet dé ). Druivenrassen zijn Touriga Nacional, Tinta Roriz, Jaen en Alfrocheiro.

We kregen hem blind en zaten er allemaal een jaar of 3 naast. De wijn is nog piepjong, weinig evolutie, maar o zo veel materie en tegelijkertijd o zo veel zuurtjes en finesse (kenmerkend voor de Dao). Prachtige wijn!

"If it's red, French, costs too much, and tastes like the water that's left in the vase after the flowers have died and rotted, it's probably Burgundy."
-Jay McInerney, "Bacchus & Me" => To be clear, just like the quote :-)
14-10-2014, 01:00 AM
Bericht: #2
RE: Quinta da Pellada
Ik verschiet de laatste tijd van de bewaarkracht van de goei Portugesen...

Jij en ik, zei ik, we zijn een schitterende blend van twee rijpe singles. Ja, zei je, that's the spirit! Beter nog, zei ik, taste the spirit... --- Geert De Kockere
14-10-2014, 10:31 AM
Bericht: #3
RE: Quinta da Pellada
(14-10-2014 01:00 AM)Tom T schreef:  Ik verschiet de laatste tijd van de bewaarkracht van de goei Portugesen...

Yep, ben daar ook al van verschoten, en dat in meerdere regio's. Al zeer leuke en oude flessen gedronken uit Douro, Dao, Bairrada... Nog geen ervaring met oud uit Alentejo, maar dat gaat ook wel goed bewaren denk ik (zeker als het van de hoger gelegen wijngaarden komt)

"If it's red, French, costs too much, and tastes like the water that's left in the vase after the flowers have died and rotted, it's probably Burgundy."
-Jay McInerney, "Bacchus & Me" => To be clear, just like the quote :-)


Ga naar locatie: