Welkom, gast!


 
Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Cantine Menhir, Salento
26-10-2014, 10:30 PM
Bericht: #1
Cantine Menhir, Salento
Pass-O 2012

dit is een late harvest fiano. Heeft dus wat meer restsuiker. In de neus heb je inderdaad de aroma's van een zoete wijn, maar in de mond wordt helemaal niet bevestigd. Daar waar de aanzet nog rond en ietwat zoet is, verdwijnt dit snel voor mooie zuren en zelfs een ietwat oxidatieve toets. Het fruit doet sterk denken aan een muscat... Op het einde een licht bittertje. Bizarre wijn... maar toch wel interessant. Zoetzuur verfrissend en niet alledaags.

Trying to define wine at one particular moment is like photographing the sky and assuming it will always look like that picture. (Eric Asimov)
27-10-2014, 09:50 AM
Bericht: #2
RE: Cantine Menhir, Salento
Onlangs dronk ik ook een Fiano uit Puglia die zeer aromatisch was (Fiano Minutolo van Polvanera). Deze druif (ook wel Fiano aromatico genoemd) is trouwens een andere druif dan de Fiano d'Avellino uit Campanië.

Het is soms verwarrend in Italië. Er zijn al zoveel druiven en de benamingen maken het alleen maar complexer.

I was just, I was just, I was just sitting here thinking
About your kiss and your warm embrace
When the reflection in the glass that I held to my lips baby
Revealed the tears that were on my face
27-10-2014, 07:27 PM
Bericht: #3
RE: Cantine Menhir, Salento
(27-10-2014 09:50 AM)33S schreef:  Onlangs dronk ik ook een Fiano uit Puglia die zeer aromatisch was (Fiano Minutolo van Polvanera). Deze druif (ook wel Fiano aromatico genoemd) is trouwens een andere druif dan de Fiano d'Avellino uit Campanië.

Het is soms verwarrend in Italië. Er zijn al zoveel druiven en de benamingen maken het alleen maar complexer.

Je hebt gelijk, ook hier ging het om een minutolo. Ik wist niet dat dat een andere druif was. In de winkel blijkbaar ook niet want ze hebben dit meegegeven toen ik om fiano d'avellino vroeg.

cheers

Trying to define wine at one particular moment is like photographing the sky and assuming it will always look like that picture. (Eric Asimov)


Ga naar locatie: