Welkom, gast!


 
Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Château Beaulieu Comtes de Tastes
06-11-2014, 02:33 PM
Bericht: #1
Château Beaulieu Comtes de Tastes
Raar dat van deze mooie PQ Bordeaux nog geen topic bestond.
Ik besprak deze wijn nochtans al bij het prille ontstaan van mijn blog in 2005
http://wijnliefhebbers.skynetblogs.be/ar...ulieu.html

en later weer hier

http://wijnliefhebber.skynetblogs.be/arc...-2002.html

Toen was t de 2002, gisteren en maandag de 2010 geproefd en nog steeds brengt deze wijn zeer veel kwaliteit voor het geld (nu rode prijs 7,75 euro Colruyt KW). Authentieke Bordeaux.

Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans)
06-11-2014, 06:37 PM
Bericht: #2
RE: Château Beaulieu Comtes de Tastes
Ik koop hem regelmatig en vooral in halve flesjes. Ideaal om eens een slok tussendoor te nemen als je bezig bent.
06-11-2014, 06:51 PM
Bericht: #3
RE: Château Beaulieu Comtes de Tastes
(06-11-2014 06:37 PM)bowmore schreef:  Ik koop hem regelmatig en vooral in halve flesjes. Ideaal om eens een slok tussendoor te nemen als je bezig bent.

Als je bezig bent... met een andere wijn? Wink

Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans)
06-11-2014, 07:41 PM
Bericht: #4
RE: Château Beaulieu Comtes de Tastes
(06-11-2014 06:51 PM)vinejo schreef:  
(06-11-2014 06:37 PM)bowmore schreef:  Ik koop hem regelmatig en vooral in halve flesjes. Ideaal om eens een slok tussendoor te nemen als je bezig bent.

Als je bezig bent... met een andere wijn? Wink
Wanneer ik eens vijftien minuten niet weet wat te doen...
06-11-2014, 07:41 PM
Bericht: #5
RE: Château Beaulieu Comtes de Tastes
idd bizar dat er nog geen topic over bestond Wink

ik vond de 2005 jong niet te zuipen, maar ik heb er eentje laten liggen, benieuwd naar

getwijfeld over de 2010 in rode prijs, p/k weinig kans op ontgoocheling denk ik, maar nen mens kan niet alles kopen hé Sad

het leven is te kort om slechte wijn te drinken
06-11-2014, 07:47 PM
Bericht: #6
RE: Château Beaulieu Comtes de Tastes
(06-11-2014 07:41 PM)Kris G schreef:  idd bizar dat er nog geen topic over bestond Wink

ik vond de 2005 jong niet te zuipen, maar ik heb er eentje laten liggen, benieuwd naar

getwijfeld over de 2010 in rode prijs, p/k weinig kans op ontgoocheling denk ik, maar nen mens kan niet alles kopen hé Sad
Absoluut kopen. Je moet toch iets drinken elke dag.
06-11-2014, 07:50 PM
Bericht: #7
RE: Château Beaulieu Comtes de Tastes
ondertussen niet meer in rode prijs
06-11-2014, 08:00 PM
Bericht: #8
RE: Château Beaulieu Comtes de Tastes
(06-11-2014 07:50 PM)rik schreef:  ondertussen niet meer in rode prijs

damn : ik ging net overstag gaan Wink

het leven is te kort om slechte wijn te drinken
07-11-2014, 11:10 AM
Bericht: #9
RE: Château Beaulieu Comtes de Tastes
(06-11-2014 07:41 PM)Kris G schreef:  idd bizar dat er nog geen topic over bestond Wink

ik vond de 2005 jong niet te zuipen, maar ik heb er eentje laten liggen, benieuwd naar

getwijfeld over de 2010 in rode prijs, p/k weinig kans op ontgoocheling denk ik, maar nen mens kan niet alles kopen hé Sad

Akkoord met de 2005, die leek eerder een Italiaanse wijn dan een Bordeaux(niet dat hij daarom niet te zuipen was maar toch.. Wink )
Heb die doos ook ergens volledig onderaan gezet, al 5 jaar + niet aangeraakt. Zou eentje willen proeven maar geen zin om ze er vanonder te halen.
Ik reken dus op Kris om eens de test te doen, merci op voorhand Wink

Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans)
07-11-2014, 06:54 PM
Bericht: #10
RE: Château Beaulieu Comtes de Tastes
De 2009 dronk ik in maart 2013. Gaf die een score van 85. Was zeker drinkbaar en goed geprijsde, "instap" Bordeaux. Gaf mij de indruk zeer toegankelijk te zijn op dat moment.
21-07-2015, 06:15 PM
Bericht: #11
RE: Château Beaulieu Comtes de Tastes
(07-11-2014 11:10 AM)vinejo schreef:  
(06-11-2014 07:41 PM)Kris G schreef:  idd bizar dat er nog geen topic over bestond Wink

ik vond de 2005 jong niet te zuipen, maar ik heb er eentje laten liggen, benieuwd naar

getwijfeld over de 2010 in rode prijs, p/k weinig kans op ontgoocheling denk ik, maar nen mens kan niet alles kopen hé Sad

Akkoord met de 2005, die leek eerder een Italiaanse wijn dan een Bordeaux(niet dat hij daarom niet te zuipen was maar toch.. Wink )
Heb die doos ook ergens volledig onderaan gezet, al 5 jaar + niet aangeraakt. Zou eentje willen proeven maar geen zin om ze er vanonder te halen.
Ik reken dus op Kris om eens de test te doen, merci op voorhand Wink

Na een reorganisatie Rolleyes dan toch aan een flesje 2005 geraakt.
Dit blijft een rare wijn...
In het begin dacht ik even aan kurk...
Later werd de neus fruitiger, koffie en mokka ook, maar steeds iets chemisch.
In de mond blauwe bes gedurende de hele tijd, met een stevige backbone, wat een structuur voor zo n wijn, zuurtjes. En naar t einde toe tannines die zich willen laten opmerken, een showtje geven met heel wat humor, maar wel nogal droog.
Ik gaf deze wijn eergisteren naast een Mazeyres 2005, en ook die leed (weliswaar veel minder) aan hetzelfde euvel.
Meer en meer krijg ik het gevoel dat 2005 een soort van 1975 is, wijnen die nooit écht charmant zullen worden, maar na verloop van tijd wel klassiek Bordeauxgenot kunnen geven.
Mijn volgende fles van deze gewone Bordeaux Superieur is voor 2020.


Bijlagen Afbeeldingen
   

Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans)
19-11-2015, 09:55 PM
Bericht: #12
RE: Château Beaulieu Comtes de Tastes
(07-11-2014 11:10 AM)vinejo schreef:  Ik reken dus op Kris om eens de test te doen, merci op voorhand Wink

bij deze Wink

ondertussen een volwassen bdx, mooi op dronk en ik zou hem nu wel echt beginnen drinken, 1e indruk van rijp fruit, evolueerde vrij snel in het glas wat me toch doet denken dat het tijd wordt om hem te consumeren, doet aan Pessac denken, aardse toets en wat rokerig hout, het grote aandeel Merlot zal daarin ook wel meespelen vermoed ik, score 87, dus in lijn met de median score op CT

het leven is te kort om slechte wijn te drinken
20-11-2015, 08:03 PM
Bericht: #13
RE: Château Beaulieu Comtes de Tastes
dag 2 : mindere balans, fris gedronken maar gaf een te warme indruk door opzettende alcohol, slotscore 86, zit precies in overgang tussen secundaire en tertiaire fase, beetje twijfels over zijn tertiaire fase, ik zou durven adviseren om hem nu te drinken

het leven is te kort om slechte wijn te drinken
20-11-2015, 10:03 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 20-11-2015 om 10:14 PM door don quichotte.)
Bericht: #14
RE: Château Beaulieu Comtes de Tastes
Mannen, voor wat het waard is .
Ik dronk van de Comtes de Tastes de 2005 niet maar wel de 2003 en 2006.
Heb geen notities van de 2003. ( gedronken juni 2010)
Wel van de 2006. Agressief in de afdronk, niet evenwichtig, NMK.
Deze laatste dronk ik wellicht veel te vroeg. (februari 2011)


Bijlagen Afbeeldingen
       

There are no standards of taste in wine... Each man's own taste is the standard, and a majority vote cannot decide for him or in any slightest degree affect the supremacy of his own standard.
Mark Twain (1835-1910)
12-11-2016, 06:57 PM
Bericht: #15
RE: Château Beaulieu Comtes de Tastes
(21-07-2015 06:15 PM)vinejo schreef:  
(07-11-2014 11:10 AM)vinejo schreef:  
(06-11-2014 07:41 PM)Kris G schreef:  idd bizar dat er nog geen topic over bestond Wink

ik vond de 2005 jong niet te zuipen, maar ik heb er eentje laten liggen, benieuwd naar

getwijfeld over de 2010 in rode prijs, p/k weinig kans op ontgoocheling denk ik, maar nen mens kan niet alles kopen hé Sad

Akkoord met de 2005, die leek eerder een Italiaanse wijn dan een Bordeaux(niet dat hij daarom niet te zuipen was maar toch.. Wink )
Heb die doos ook ergens volledig onderaan gezet, al 5 jaar + niet aangeraakt. Zou eentje willen proeven maar geen zin om ze er vanonder te halen.
Ik reken dus op Kris om eens de test te doen, merci op voorhand Wink

Na een reorganisatie Rolleyes dan toch aan een flesje 2005 geraakt.
Dit blijft een rare wijn...
In het begin dacht ik even aan kurk...
Later werd de neus fruitiger, koffie en mokka ook, maar steeds iets chemisch.
In de mond blauwe bes gedurende de hele tijd, met een stevige backbone, wat een structuur voor zo n wijn, zuurtjes. En naar t einde toe tannines die zich willen laten opmerken, een showtje geven met heel wat humor, maar wel nogal droog.
Ik gaf deze wijn eergisteren naast een Mazeyres 2005, en ook die leed (weliswaar veel minder) aan hetzelfde euvel.
Meer en meer krijg ik het gevoel dat 2005 een soort van 1975 is, wijnen die nooit écht charmant zullen worden, maar na verloop van tijd wel klassiek Bordeauxgenot kunnen geven.
Mijn volgende fles van deze gewone Bordeaux Superieur is voor 2020.

En huppa, niet gewacht tot 2016.
En het wonder is geschied. Evenwichtige wijn die heel mooi,is versmolten maar nog een pak reserve heeft.
Dit duidt aan voor mij dat het wel degelijk zéér goed komt met Bordeaux 2005 maar dat de beste wijnen zéker 25 jaar zullen nodig hebben. De mindere goden, de gewonere wijnen zoals deze Beaulieu, beginnen mooi op dronk te komen en bewijzen dat zuren en tannines uiteindelijk hun weg wel vinden naar een harmonieus geheel.

Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans)


Ga naar locatie: