Welkom, gast!


 
Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Salon la Revue du Vin de France
23-11-2014, 11:44 PM
Bericht: #1
Salon la Revue du Vin de France
Deze middag zijn we voor de eerste keer naar het salon van la Revue du Vin de France geweest in Tour en Taxis. Om kort te zijn - geen aanrader.

De ontvangst was onvriendelijk. Twee jongedames zaten aan de balie en toen ik aan degene die niets aan het doen vroeg om een kaart te kopen zij ze dat ze enkel verantwoordelijk was voor mensen die een kaart hadden gekocht in de voorverkoop. Daarop ging ik braaf aanschuiven bij haar collega die mij vervolgens doodleuk exact dezelfde toegang gaf aan exact dezelfde prijs als haar ijverige vriendin.

In de zaal was het veel te warm, gewoon heet. Iedere wijnboer had een krat met ijs om de wijnen te koelen maar dit was natuurlijk compleet gesmolten. Bij Jacquesson stonden de flessen gewoon op tafel en deed de vertegenwoordiger niet eens meer de moeite om de koeler te gebruiken, met als gevolg veel te warme champagnes.

Daarnaast waren er te weinig spuwemmers. De grote kartonnen dozen was ik al eerder tegengekomen op de real wine fair maar de meeste bezoekers hadden blijkbaar niet door waar deze voor dienden. Gevolg, dozen vol met vuilnis en etensresten, mensen die niet doorhadden dat ze beter spuwden met de hitte en daardoor al wat scheef rondliepen.

De ruimte was ook te drukbezet. Ik stond interessante Loirewijnen te proeven maar rook niets anders dan kaas van de stand die er vlak naast stond. De wijnboer stond een beetje hulpeloos te kijken want het ging gewoon niet. Daar komt nog bij dat de wijnen ook hier te warm waren en dat sommigen mensen niet doorhadden dat het voor andere bezoekers een stuk gemakkelijker was om even opzij te gaan als ze weren bediend.

Op voorhand had ik het evenement de voordeel van de twijfel gegund, maar het was een ramp. Slechte organisatie, mensen die enkel een bezoekje brachten om zoveel mogelijk te drinken en wijnboeren die hulpeloos probeerden het beste te maken van een hopeloze situatie. Mij ga je er alvast nooit meer zien!
24-11-2014, 03:13 PM
Bericht: #2
RE: Salon la Revue du Vin de France
Had al een paar keer getwijfeld om ook te gaan .... nu niet meer. Thanks voor de feedback

Hoe vaker je proeft des te meer je ontdekt, hoe meer je ontdekt hoe groter het genot....


Ga naar locatie: