Welkom, gast!


 
Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Lous Grezes, Cévennes
30-12-2014, 01:32 AM
Bericht: #1
Lous Grezes, Cévennes
Dit is een domein van twee Gentenaren die natuurlijke wijnen maken in de Cévennes. Zondag kon ik al de cabernet sauvignon proeven bij Jo. Vanavond werd mij toevallig een wijn voorgesteld van hetzelfde huis in de Bar à Vins in Gent. Het was een proeffles die ze ontvangen hadden van chardonnay maar gevinificeerd zoals een rode wijn, dus pel en pitten mee gemacereerd. Het resultaat is een oranje wijn. Met tannines!
En het resultaat is geweldig, vind ik. Zeer fruitige ronde wijn, maar met zeer veel structuur. Tannines zijn duidelijk aanwezig en geven echt beet aan de wijn. Ik had ook de indruk dat er een houttoets inzat, maar ben niet zeker. Ik geloof dat deze wijn Orangelle heet, maar staat nog niet op de website. Origineel!

Trying to define wine at one particular moment is like photographing the sky and assuming it will always look like that picture. (Eric Asimov)
30-12-2014, 07:28 AM
Bericht: #2
RE: Lous Grezes, Cévennes
Zeer zeker orangineel !
04-05-2018, 09:29 PM
Bericht: #3
RE: Lous Grezes, Cévennes
Cuvée Trésor 2011
Fruit tussen rood en zwart, rijpe aardbei die transformeert naar bosbessen, animaliteit, chocolade, cacao, zeer fluwelig en elegant in de mond, eerder lang dan breed, met fijnkorrelige tannines, helel mooie fraicheur, bittertje in de afdronk. Zit er een beetje syrah in? Vraagt Olivier. Inderdaad, meer dan een beetje, 90%. De rest is grenache.
Bij biodynamische wijnen is het altijd afwachten maar deze Cuvee Tresor is een schot in de roos. Bravo aan de Belgische wijnmakers!

Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans)
05-05-2018, 11:33 AM
Bericht: #4
RE: Lous Grezes, Cévennes
(04-05-2018 09:29 PM)vinejo schreef:  Cuvée Trésor 2011
Fruit tussen rood en zwart, rijpe aardbei die transformeert naar bosbessen, animaliteit, chocolade, cacao, zeer fluwelig en elegant in de mond, eerder lang dan breed, met fijnkorrelige tannines, helel mooie fraicheur, bittertje in de afdronk. Zit er een beetje syrah in? Vraagt Olivier. Inderdaad, meer dan een beetje, 90%. De rest is grenache.
Bij biodynamische wijnen is het altijd afwachten maar deze Cuvee Tresor is een schot in de roos. Bravo aan de Belgische wijnmakers!

Ik ben fan van deze wijn! Wat een mooi fruit heeft deze wijn, vers, fris. Een wijn die blijft boeien, die tanninekes die een beetje structuur geven alsof je op een grindweggetje rijdt. De animale toets is wel vrij nadrukkelijk, maar stoort mij niet. Er zit genoeg in deze wijn om van te genieten.

Trying to define wine at one particular moment is like photographing the sky and assuming it will always look like that picture. (Eric Asimov)


Ga naar locatie: