Welkom, gast!


 
Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Bodegas El Nido - Jumilla
30-12-2014, 07:03 PM
Bericht: #1
Bodegas El Nido - Jumilla
92 Points | Stephen Tanzer's IWC - September/October 2013

(70% monastrell and 30% cabernet sauvignon; aged for 24 months in new French and American oak): Opaque ruby. Ripe, expressive scents of black raspberry, cassis, dark chocolate, vanilla and potpourri. Fat, full and concentrated, offering intense black and blue fruit preserve flavors and notes of licorice and mocha. Finishes spicy and very long, with smooth, sweet tannins and slow-building smokiness.

Momenteel een Clio 2010 in het glas en mijn eerste gedacht is dat ik daar snel van moet bijkopen, zoals je kon lezen heb ik gisteren de Pie Franco gedronken die trouwens nog niet op is .... van de Pie Franco schrijven ze dat dit de nieuwe Jumilla is .... deze Clio is toch een klein stapje hoger .... de Pie Franco is een 2008 de Clio een 2010 en ik besef wel dat dit een moment opname is maar anderzijds ... the proof of the pudding is in the drinking in dit geval.
Meer info kan je vinden bij CellarTracker, deze wijn heeft al een mooi parcour afgelegd ... sommige (Amerikanen) hopen dat deze wijn wordt opgepikt zoals ze met de Alto Moncayo gedaan hebben, ik hoop van niet.
Terug naar de essentie, deze wijn heeft een mooie toekomst maar ik drink hem liever de komende 5j op dan hem te bewaren ... ik vrees dat hij wat fruit zou kunnen verliezen en vooral voor droogtrekken niet dat daar nu iets van te merken is, dit is perfect 93p

Grts.

In blind, we trust Cool
30-12-2014, 07:33 PM
Bericht: #2
RE: Bodegas El Nido - Jumilla
(30-12-2014 07:03 PM)fleer schreef:  .. deze Clio is toch een klein stapje hoger ....

Iets tussen de Twingo en de Megane?

Tongue

Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans)
30-12-2014, 11:23 PM
Bericht: #3
RE: Bodegas El Nido - Jumilla
(30-12-2014 07:33 PM)vinejo schreef:  
(30-12-2014 07:03 PM)fleer schreef:  .. deze Clio is toch een klein stapje hoger ....

Iets tussen de Twingo en de Megane?

Tongue

Ik ben duidelijk niet de enige die aant voorproeven is Tongue
31-12-2014, 01:46 PM
Bericht: #4
RE: Bodegas El Nido - Jumilla
Hey Kris, hier ligt nog een Clio 2006 te wachten :-) Denk dat hij rtd is

Wine is sunlight , held together by water !
31-12-2014, 03:42 PM
Bericht: #5
RE: Bodegas El Nido - Jumilla
Zjust, dees jaar openkletse !
31-12-2014, 06:00 PM
Bericht: #6
RE: Bodegas El Nido - Jumilla
Okay, we hebben nog 7 uur dan:-)
Is een stevig beestje dus zullen we een Spaans steakske gaan halen bij Rondou.

Wine is sunlight , held together by water !
01-01-2015, 02:42 PM
Bericht: #7
RE: Bodegas El Nido - Jumilla
Inderdaad een stevig beestje, niet voor elke dag, nabeschouwing Clio 2010, de alcohol zat niet goed verpakt, kwam er lichtjes door.

Grts

In blind, we trust Cool


Ga naar locatie: