Welkom, gast!


 
Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Chateau Chantelune
08-01-2015, 01:55 PM
Bericht: #1
Chateau Chantelune
Gisterenavond een Chateau Chantelune 2011 (Margaux) gekraakt. Ik zag dat hierover nog geen topic was, dus heb ik het maar geopend.

Gekocht tijdens het wijnfestival van Cora aan ongeveer 22 € denk ik.

Prachtige wijn, mooie donkerrode kleur, in de neus zwart fruit, cacao en een beetje rokerig. In de mond een mooi evenwicht (vond ik) van fruit en hout. Beetje droogtrekkend wel.

Ik ben fan van deze wijn. Vorig jaar dronk ik reeds de 2010, en die was ook prachtig. Vandaar dat ik ook de 2011 kocht, wat op zich wel een risico was, dacht ik. Maar hij mocht er zijn, die wijn. Meer nog, het is een juweeltje. Meer van dat! Ik geef hem een mooie 91!

Hij is nog verkrijgbaar bij Cora (ik wil geen reclame maken), maar ik koop hem tijdens het wijnfestival omdat hij dan toch iets goedkoper is. http://www.corawine.be/fr/p/chateau-chan...71206.html
08-01-2015, 07:25 PM
Bericht: #2
RE: Chateau Chantelune
Ik proefde van Chantelune de 2009 en de 2010.
Geen van beiden konden me begeesteren omwille van hun te sterk lactisch karakter. In mijn proefnotities van de Cora degustatie staat vermeld geur en smaak van yoghurt met frambozen en kersen. Vooral de 2009 had deze overdaad.
Deze twee wijnen hadden wel een enorm concentraat aan bestanddelen. (hoog bewaarpotentieel)
De persoon die me vergezelde bij het proeven van de 2009 vond dit wel een zeer goede wijn.
De 2011 niet gedronken , stond ook niet tussen de flessen van de Cora degustatie van zaterdag 4 oktober 2014.

There are no standards of taste in wine... Each man's own taste is the standard, and a majority vote cannot decide for him or in any slightest degree affect the supremacy of his own standard.
Mark Twain (1835-1910)


Ga naar locatie: