Welkom, gast!


 
Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
El Regajal Seleccion Especial
09-01-2015, 03:15 PM
Bericht: #1
El Regajal Seleccion Especial
Enkele jaren geleden de 2009 gekocht op aanraden van een wijnhandel. Drinkadvies tussen 2012-2016. Ik ben niet zo'n enorme Spanje-fan wat wijn betreft, maar op CT vrij aardige beoordelingen, dus ik dacht: ach probeer het nog eens en meteen 6 flessen aangeschaft.
De eerste flessen waren hard, hoekig, zeer tannineus en zwaar (15%). Een half jaar geleden nog eens geprobeerd en de wijn was eindelijk wat zachter geworden, evenwichtig en mooi op dronk. Gisteren weer fles open getrokken, maar nu is er bijna niks meer over... Vlak, weinig vulling, nauwelijks nog fruit waarneembaar.
Tja, het wil niet echt lukken met Spaanse wijn in mijn glas...Sad
09-01-2015, 07:34 PM
Bericht: #2
RE: El Regajal Seleccion Especial
(09-01-2015 03:15 PM)Monique schreef:  Enkele jaren geleden de 2009 gekocht op aanraden van een wijnhandel. Drinkadvies tussen 2012-2016. Ik ben niet zo'n enorme Spanje-fan wat wijn betreft, maar op CT vrij aardige beoordelingen, dus ik dacht: ach probeer het nog eens en meteen 6 flessen aangeschaft.
De eerste flessen waren hard, hoekig, zeer tannineus en zwaar (15%). Een half jaar geleden nog eens geprobeerd en de wijn was eindelijk wat zachter geworden, evenwichtig en mooi op dronk. Gisteren weer fles open getrokken, maar nu is er bijna niks meer over... Vlak, weinig vulling, nauwelijks nog fruit waarneembaar.
Tja, het wil niet echt lukken met Spaanse wijn in mijn glas...Sad

Zeer herkenbaar, Monique ;-)
(Hoewel ik ze te weinig drink natuurlijk, weet dat er wel degelijk goede Spaanse wijn bestaat, denk maar aan Roda, Alion, sommige Priorats,..)

Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans)
09-01-2015, 09:10 PM
Bericht: #3
RE: El Regajal Seleccion Especial
(09-01-2015 03:15 PM)Monique schreef:  Enkele jaren geleden de 2009 gekocht op aanraden van een wijnhandel. Drinkadvies tussen 2012-2016. Ik ben niet zo'n enorme Spanje-fan wat wijn betreft, maar op CT vrij aardige beoordelingen, dus ik dacht: ach probeer het nog eens en meteen 6 flessen aangeschaft.
De eerste flessen waren hard, hoekig, zeer tannineus en zwaar (15%). Een half jaar geleden nog eens geprobeerd en de wijn was eindelijk wat zachter geworden, evenwichtig en mooi op dronk. Gisteren weer fles open getrokken, maar nu is er bijna niks meer over... Vlak, weinig vulling, nauwelijks nog fruit waarneembaar.
Tja, het wil niet echt lukken met Spaanse wijn in mijn glas...Sad

Ik heb hem in April 2014 gedronken, het was een El Regajal Seleccion Especial 2011 na 6 uur decanteren nog steeds veel tannines ... niet kopen had ik genoteerd, gelukkig had ik er maar één flesje van.
15% is veel voorkomend voor de streek rond Madrid.

Grts

In blind, we trust Cool


Ga naar locatie: