Welkom, gast!


 
Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Domaine de Cristia
18-01-2015, 09:52 AM
Bericht: #1
Domaine de Cristia
Afgelopen twee dagen de Chateauneuf-du-Pape 2007 van dit domein gedronken. Nu ben ik niet zo thuis in Rhone wijnen, dus ik wist niet wat ik ervan kon verwachten. We dronken hem bij een lamsboutje en daar paste de wijn prima bij. Wat me het meest opviel was het zoete middenpallet. Verder iets kruidigheid en een heel klein beetje munt. Medium afdronk. We vonden hem eerder iets eenvoudig en erg gemakkelijk te drinken, had iets complexer mogen zijn.
18-01-2015, 10:02 AM
Bericht: #2
RE: Domaine de Cristia
(18-01-2015 09:52 AM)Monique schreef:  Afgelopen twee dagen de Chateauneuf-du-Pape 2007 van dit domein gedronken. Nu ben ik niet zo thuis in Rhone wijnen, dus ik wist niet wat ik ervan kon verwachten. We dronken hem bij een lamsboutje en daar paste de wijn prima bij. Wat me het meest opviel was het zoete middenpallet. Verder iets kruidigheid en een heel klein beetje munt. Medium afdronk. We vonden hem eerder iets eenvoudig en erg gemakkelijk te drinken, had iets complexer mogen zijn.

Dank voor de mooie TN, Monique. Raar dat hier nog geen topic over was, is nochtans een redelijk bekend domein in CH9.
2007 Rhone is zoals je wellicht weet door RP en co totaal bejubeld en nu en dan komt het er wel uit. Andere keren lijkt het overroepen, aan je TN te zien mss ook wel bij deze wijn. Ik zocht even op en hij kreeg 90 van RP, wat behoorlijk weinig is voor zulk een jaar. Hij is zelfs nog verkrijgbaar bij Grandry aan 25 euro, iets wat zeldzaam is voor een 2007 Ch9.

Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans)
18-01-2015, 03:01 PM
Bericht: #3
RE: Domaine de Cristia
Aangezien de 2007 behoorlijk bejubeld werd heb ik daar e.e.a. van gekocht (ik vond ook dat ik mijn horizon eens moest verbreden). Van dit domein heb ik ook de Renaissance 2007 gekocht, maar die laat ik nog een paar jaar liggen. Verder Janasse, Usseglio en Vieuille Julienne. Ben benieuwd hoe die zich gaan presenteren.


Ga naar locatie: