Welkom, gast!


 
Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Aile d'Argent ( Mouton Rothschild )
19-01-2015, 10:00 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 19-01-2015 om 10:01 PM door Mathijs81.)
Bericht: #1
Aile d'Argent ( Mouton Rothschild )
Heren,

Zag deze 2006 laatst in Auchan liggen, prijskaartje 45 Euro, en daaronder Mouton Rothschild.
Was blijkbaar een kelderrestje, maar waarom niet even de sprong wagen, dus één flesje in de kar.
Niet alles wat de naam Rothschild draagt is goud waard, maar deze witte kon mij toch wel bekoren.

Een zeer aangename wit wijntje, frisse neus en flink ruime afdronk.
Doet me wat denken aan een Les Hauts de Smith Blanc qua smaak.
Een zeer minerale smaak in de mond, een toets van zuur en een hint van zoet.
Initieel gedronken aan 12°C (ex wijnkast), dan in de ijsemmer waarna hij iets verbeterde.

Bon, een zeer leuke witte wijn, of ie de 45 Euro waard is / was, niet echt overtuigd.
Zou ik er nog een paar flesjes van kopen ? Ja, dat weer wel, op naar Auchan Rolleyes.

Mathijs

   

When in doubt ... drink Pomerol !
19-01-2015, 11:04 PM
Bericht: #2
RE: Aile d'Argent ( Mouton Rothschild )
(19-01-2015 10:00 PM)Mathijs81 schreef:  Bon, een zeer leuke witte wijn, of ie de 45 Euro waard is / was, niet echt overtuigd.
Zou ik er nog een paar flesjes van kopen ? Ja, dat weer wel, op naar Auchan Rolleyes.

Big Grin No regrets!

Trying to define wine at one particular moment is like photographing the sky and assuming it will always look like that picture. (Eric Asimov)
21-07-2017, 11:03 PM
Bericht: #3
RE: Aile d'Argent ( Mouton Rothschild )
Een zware dag, veel mentale inspanning dus dat is wel iets waard deze avond ...
En ik had een kompaan die deze ook wel eens wou mee proeven wijn.

Aile d'Argent 2014

+ Neus - zeer intens, gedroogde citrus, pompelmoes, hint marsepein
+ Mond - mineraal, vol, romig, vettig, boterig, rond
+ Afdronk - zeer lange afdronk, geweldig mooie aciditeit, zeer intens

Mooie wijn - intens en zeer aangenaam, deze witte Mouton. Ook in Pauillac weten ze goeie witte te maken !!!

Mathijs

When in doubt ... drink Pomerol !
22-07-2017, 10:10 AM
Bericht: #4
RE: Aile d'Argent ( Mouton Rothschild )
(21-07-2017 11:03 PM)Mathijs81 schreef:  Een zware dag, veel mentale inspanning dus dat is wel iets waard deze avond ...
En ik had een kompaan die deze ook wel eens wou mee proeven wijn.

Aile d'Argent 2014

+ Neus - zeer intens, gedroogde citrus, pompelmoes, hint marsepein
+ Mond - mineraal, vol, romig, vettig, boterig, rond
+ Afdronk - zeer lange afdronk, geweldig mooie aciditeit, zeer intens

Mooie wijn - intens en zeer aangenaam, deze witte Mouton. Ook in Pauillac weten ze goeie witte te maken !!!

Mathijs

Komt overeen met mijn notities.

Viel me wel op dat ie echt wel gekoeld moet geserveerd worden.
Maar dat had je bij je eerste post blijkbaar ook al geschreven Smile
Wordt hij iets te warm, dan wordt hij wat flets. De hoge zuren houden de wijn in balans.

In water, one sees one's own face.
But in wine, one beholds the heart of another
25-10-2018, 07:35 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 25-10-2018 om 07:36 PM door Mathijs81.)
Bericht: #5
RE: Aile d'Argent ( Mouton Rothschild )
(21-07-2017 11:03 PM)Mathijs81 schreef:  Aile d'Argent 2014

+ Neus - zeer intens, gedroogde citrus, pompelmoes, hint marsepein
+ Mond - mineraal, vol, romig, vettig, boterig, rond
+ Afdronk - zeer lange afdronk, geweldig mooie aciditeit, zeer intens

Mooie wijn - intens en zeer aangenaam, deze witte Mouton. Ook in Pauillac weten ze goeie witte te maken !!!

Mathijs

We zijn nu een jaartje later ... fles 2/3 bezig en mijn notities van vorig jaar komen zeker en vast overeen.
Blijft een mooie witte wijn uit Bordeaux ... al knaagt de prijszetting .... 85 Euro, aangekocht bij Wijnen Declerck.
Dan komen we op het prijsniveau van Domaine de Chevalier en sommige jaargangen van Smith Haut Lafitte.
En die twee domeinen maken voor die prijs een witte wijn die nog een pak complexer is dan deze.

Conclusie .... blij nog één fles te hebben na deze ... maar in dit prijssegment is er ( net iets ) betere witte Bordeaux te vinden.

Mathijs

When in doubt ... drink Pomerol !


Ga naar locatie: