Welkom, gast!


 
Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Cantine Due Palme
30-01-2015, 09:36 AM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 30-01-2015 om 09:36 AM door Dc.)
Bericht: #1
Cantine Due Palme
Gisteren had ik echt zin in een wijntje.
Niet zo een waarvan ik op voorhand al weet wat het ongeveer gaat zijn...
Daarom mijn bescheiden kelder ingedoken en stootte ik op mijn doos van de Superiore aankoop.
Ideaal aangezien ik hier vooral aankopen heb gedaan op aanraden van... (Nogmaals bedankt Kris G!).

Hieruit een flesje gehaald van Cantine Due Palme, een coöperatieve uit Puglia.
--> Salento Serre Susumaniello 2012
Even het wijnetiket bestudeerd: Susumaniello is blijkbaar de druif, geheel onbekend voor mij. Blijkbaar een autochtone druif die bijna uitgestorven was (als ik het internet mag gelovenTongue)

Dan toch maar even proeven:
Diep rode kleur
In de neus zwart fruit (pruimen), toefje hout en na een tijdje ook wat karamel/cacao?
In de mond een redelijk volle structuur die interessant is.

Even de achterkant van het etiket bekeken, hier bewaar ik immers de aankoopprijs...
Conclusie: Mooie wijn voor een schamele 9 euro!

Toch leuk zo een forumaankoop Smile
16-04-2015, 11:24 PM
Bericht: #2
RE: Cantine Due Palme
Vanavond de Salice Salento Selvarossa Riserva 2009 geopend. Gekocht bij Ronaldi voor € 12,95
Dit is een massieve wijn (14%), barstensvol zoet fruit, zoete kersen, pruimen en zelfs aardbeien, hij heeft ook iets rokerigs. Het zoet overheerst naar mijn smaak, had iets meer zuren mogen hebben. Bij de bbq kwam hij nog redelijk tot zijn recht, maar hij zou wellicht beter gepast hebben bij bv een wildgerecht.


Ga naar locatie: