Welkom, gast!


 
Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Château Saint-Félix des Pailhargues, Minervois
02-03-2015, 09:20 PM
Bericht: #1
Château Saint-Félix des Pailhargues, Minervois
Prestige 2008, Minervois-La-Livinière

Direct na openen komt hier meteen een weelderig boeket uit het glas gestoven, en de eerste impressies doen wat cabernet aan, ook een duidelijke houttoets. Vrij snel komt de kruidigheid echter ook opzetten en zitten we in meer klassieke Languedoc aroma's. In de mond ook een heel volle aanzet, veel fruit, hout. Maar helaas... ook zeer veel alcohol die een bittere afdronk achterlaat. Op het etiket staat 15%... Confused
Even in de karaf gekipt om te zien wat we er nog kunnen uithalen, en de alcohol is wat getemperd, het hout ook wat minder op de voorgrond, maar alcoholisch afdrink blijft toch aanwezig. Ik heb trouwens de indruk dat de wijn ook lichtjes sporen van oxidatie begint te vertonen na de karaf. Maar niet echt storend.
Jammer van de alcohol, want dit had wel een mooie wijn kunnen zijn... Nu is dit ook niet slecht, maar ik ben niet geneigd om hier een paar glazen van te drinken.
Blend trouwens van Syrah en Grenache. Nog even opgezocht en van de Château blijkt er niets terug te vinden te zijn op het web. Na wat zoekwerk kom ik uit op domein Massamier La Mignarde. Lijkt er dus op dat dit een botteling is voor Colruyt.

Trying to define wine at one particular moment is like photographing the sky and assuming it will always look like that picture. (Eric Asimov)


Ga naar locatie: