Welkom, gast!


 
Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vignobles Mourat, Fiefs Vendéen
15-03-2015, 01:32 AM
Bericht: #1
Vignobles Mourat, Fiefs Vendéen
Chateau Marie du Fou 2013
Fris, agrume, hooi, levendig, men dacht aan sauvignon blanc maar dit is een blend van 70% chenin en 30% chardonnay. Schoon!

Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans)
30-03-2015, 09:19 PM
Bericht: #2
RE: Vignobles Mourat, Fiefs Vendéen
(15-03-2015 01:32 AM)vinejo schreef:  Chateau Marie du Fou 2013
Fris, agrume, hooi, levendig, men dacht aan sauvignon blanc maar dit is een blend van 70% chenin en 30% chardonnay. Schoon!
Zelfde cuvée, zelfde vintage in het glas. Dat frisse is erg herkenbaar. Citrus, agrume, een zekere grassigheid. Blind zou ik ook voor Sauvignon Blanc gegaan zijn. Mooi! Ideale terraswijn; nu nog wachten op het ideale weer ervoor...
05-06-2015, 09:43 PM
Bericht: #3
RE: Vignobles Mourat, Fiefs Vendéen
Gisteren & vandaag verkoeling gezocht én gevonden in deze wijn. Perfect voor deze zomerse omstandigheden.
06-10-2015, 08:57 PM
Bericht: #4
RE: Vignobles Mourat, Fiefs Vendéen
De rode 2009 van dit domein in het glas. Een blend van pinot noir, CS, CF, en négrette watte
Bizarre blend, en voor mij werkt het niet . Zowel qua aroma's als smaak heel weinig intens. Structuur is er wel, maar nauwelijks fruit. Ga dit voor de sport nog eens laten staan tot morgen, maar volgens mij komt dit niet goed. Ik begrijp deze wijn niet Cool

Trying to define wine at one particular moment is like photographing the sky and assuming it will always look like that picture. (Eric Asimov)
06-10-2015, 11:41 PM
Bericht: #5
RE: Vignobles Mourat, Fiefs Vendéen
(06-10-2015 08:57 PM)Olivier schreef:  De rode 2009 van dit domein in het glas. Een blend van pinot noir, CS, CF, en négrette watte
Bizarre blend, en voor mij werkt het niet . Zowel qua aroma's als smaak heel weinig intens. Structuur is er wel, maar nauwelijks fruit. Ga dit voor de sport nog eens laten staan tot morgen, maar volgens mij komt dit niet goed. Ik begrijp deze wijn niet Cool

Ken hiervan enkel de witte, die zijn mooi.
Rare blend inderdaad.
Non, non je negrette rien...

Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans)
16-11-2015, 09:54 PM
Bericht: #6
RE: Vignobles Mourat, Fiefs Vendéen
Gisteren de witte 2013 eens opengetrokken. Had in mijn herinnering dat dit chenin was. Bij het proeven helemaal anders dan verwacht, en kon het niet direct plaatsen. Vandaag opnieuw een glaasje en vandaag valt me een soort ziltigheid op. Ik ontdek nu dat het ook een blend is met chardonnay, maar toch doet dit geen belletje rinkelen. Ik kan dit vandaag echter wel beter appreciëren dan gisteren. Zeer fris. In de neus precies toch ook een soort kruidigheid. Naarmate hij open staat meer citrus in de neus. Verfrissend.

Trying to define wine at one particular moment is like photographing the sky and assuming it will always look like that picture. (Eric Asimov)
14-02-2016, 07:33 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 14-02-2016 om 07:35 PM door Fre.)
Bericht: #7
RE: Vignobles Mourat, Fiefs Vendéen
de witte 2013 paste deze middag wel bij een stukje witte vis met gebakken groentjes. Al moet ik wel toegeven dat dit meer een zomerwijn is. Een gerecht met de nodige kruiden overschaduwt een beetje het verfijnde karakter van deze wijn.
10-05-2016, 08:08 AM
Bericht: #8
RE: Vignobles Mourat, Fiefs Vendéen
(15-03-2015 01:32 AM)vinejo schreef:  Chateau Marie du Fou 2013
Fris, agrume, hooi, levendig, men dacht aan sauvignon blanc maar dit is een blend van 70% chenin en 30% chardonnay. Schoon!
Frisse agrume & mooie zuurtjes houden deze wijn ook onder zomerse temperaturen koel en fris. Crowdpleaser ook; mijn gasten konden 'm wel (sterk) appreciëren. Voorlaatste fles van mijn aankoop van 12. Zegt wel iets natuurlijk.
10-05-2016, 02:33 PM
Bericht: #9
RE: Vignobles Mourat, Fiefs Vendéen
(10-05-2016 08:08 AM)Fre schreef:  
(15-03-2015 01:32 AM)vinejo schreef:  Chateau Marie du Fou 2013
Fris, agrume, hooi, levendig, men dacht aan sauvignon blanc maar dit is een blend van 70% chenin en 30% chardonnay. Schoon!
Frisse agrume & mooie zuurtjes houden deze wijn ook onder zomerse temperaturen koel en fris. Crowdpleaser ook; mijn gasten konden 'm wel (sterk) appreciëren. Voorlaatste fles van mijn aankoop van 12. Zegt wel iets natuurlijk.

Ook maar 2 meer in stock.. Wel een paar flesjes weggegeven, leuke kadofles vind ik Smile

Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans)
10-05-2016, 09:50 PM
Bericht: #10
RE: Vignobles Mourat, Fiefs Vendéen
(10-05-2016 02:33 PM)vinejo schreef:  Ook maar 2 meer in stock.. Wel een paar flesjes weggegeven, leuke kadofles vind ik Smile

Same here. Deze flessen zijn multi-inzetbaar Wink


Ga naar locatie: