Welkom, gast!


 
Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Domaine Ollier Taillefer, Faugères
16-03-2015, 09:30 PM
Bericht: #1
Domaine Ollier Taillefer, Faugères
Allégro 2010

Blend van rolle (=vermentino) en roussanne. Direct na openen stuift er mineraliteit en rijpe ananas uit het glas. Verfijnd neusje, dat bijna wat aan riesling doet denken watte
Frisfruitige aanzet, weer gevolgd door ananas. Fijne zuurtjes. Geen grote complexiteit, maar het spel van zoetzuur is aandoenlijk.
Heb wel indruk dat dit niet meer moet blijven liggen.
Witte Faugères, check!

Trying to define wine at one particular moment is like photographing the sky and assuming it will always look like that picture. (Eric Asimov)
11-07-2015, 12:28 AM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 11-07-2015 om 12:30 AM door El Nicho.)
Bericht: #2
RE: Domaine Ollier Taillefer, Faugères
Les Collines 2012
Faugères
Grenache (40%) Carignan (30%) Syrah (20%) Mourvèdre (10%)
13,5% alcohol

Gekocht bij Semprevino, Mechelen (9,75 Euro)

Pop & Pour ...

Niet echt fruitig in de neus, wel een overvloed aan aardse tonen, heelder bossen & kruidtuinen, licht amaro likeurig, hars, kruidnagel, zoethout

In de mond wel (rood) fruit, kersenlikeur, kaneel, peperkoek, kramikskes, jeneverbes, zoethout, balsamico, iets scherps in de afdronk.

Best aparte wijn waarin de Carignan duidelijk de dominante druif is, een beetje te vergelijken met sommige Carignano del Sulcis, Valpolicella of de Baboso van Vinatigo die ik al eens beschreven heb,
een wijn 100% op inox maar wat een leuke & complexe taste-trip.

Geen allemansvriend, behoorlijk wacko ... wat ik genoeg ben om deze wijn zeer te appreciëren.

Score : 88
11-07-2015, 11:44 AM
Bericht: #3
RE: Domaine Ollier Taillefer, Faugères
(11-07-2015 12:28 AM)El Nicho schreef:  Les Collines 2012
Faugères
Grenache (40%) Carignan (30%) Syrah (20%) Mourvèdre (10%)
13,5% alcohol

Gekocht bij Semprevino, Mechelen (9,75 Euro)

Pop & Pour ...

Niet echt fruitig in de neus, wel een overvloed aan aardse tonen, heelder bossen & kruidtuinen, licht amaro likeurig, hars, kruidnagel, zoethout

In de mond wel (rood) fruit, kersenlikeur, kaneel, peperkoek, kramikskes, jeneverbes, zoethout, balsamico, iets scherps in de afdronk.

Best aparte wijn waarin de Carignan duidelijk de dominante druif is, een beetje te vergelijken met sommige Carignano del Sulcis, Valpolicella of de Baboso van Vinatigo die ik al eens beschreven heb,
een wijn 100% op inox maar wat een leuke & complexe taste-trip.

Geen allemansvriend, behoorlijk wacko ... wat ik genoeg ben om deze wijn zeer te appreciëren.

Score : 88

Gelukkig was de wijn ook een beetje wacko Wink want die gewone Languedocs beginnen mij soms wat te vervelen.. Met carignan heb je veelal idd wel iets minder routineuze wijnen.

Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans)


Ga naar locatie: