Welkom, gast!


 
Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ferraton Père et fils, Ermitage
21-03-2015, 11:57 PM
Bericht: #1
Ferraton Père et fils, Ermitage
Ermitage 2004
We kregen blind deze wijn in het glas en reageerden bijna synchroon met Ooooooooh... Mooi. Zeer mooi. Blijven ruiken. Eerste neus was gerookt, mokka, chocolade. Vervolgens fruit, blauwe bes, daarna gedroogd fruit (rozijnbrood). Nog steeds niet drinken, blijven walsen en we rieken leder. Eindelijk nemen we een slok.
Even mooi in de mond. Frisse aanzet. Zacht en evenwichtig, met fijne zuren, zuiver, chocolade en rozijntjes, tannines komen nog even piepen. 92-93
Dank aan Olivier. En dank aan Monique. Wink

Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans)
22-03-2015, 12:47 PM
Bericht: #2
RE: Ferraton Peres et fils, Ermitage
(21-03-2015 11:57 PM)vinejo schreef:  Ermitage 2004
We kregen blind deze wijn in het glas en reageerden bijna synchroon met Ooooooooh... Mooi. Zeer mooi. Blijven ruiken. Eerste neus was gerookt, mokka, chocolade. Vervolgens fruit, blauwe bes, daarna gedroogd fruit (rozijnbrood). Nog steeds niet drinken, blijven walsen en we rieken leder. Eindelijk nemen we een slok.
Even mooi in de mond. Frisse aanzet. Zacht en evenwichtig, met fijne zuren, zuiver, chocolade en rozijntjes, tannines komen nog even piepen. 92-93
Dank aan Olivier. En dank aan Monique. Wink

Inderdaad wondermooie ervaring zo'n ermitage op dronk. Eentje om in te kaderen. Smile

Trying to define wine at one particular moment is like photographing the sky and assuming it will always look like that picture. (Eric Asimov)
13-05-2015, 09:56 PM
Bericht: #3
RE: Ferraton Peres et fils, Ermitage
Vanavond de St Joseph, Lieu-dit St Joseph 2011 van dit domein opengetrokken. Ook hier direct een oooooohhh bij het ruiken van de wijn. Enorm expressieve neus! Klein beetje animaal direct na openen, maar dat gaat weg. En dan zeer intens cassis, bramen. Rijp zwart fruit. Na tijdje open komt de kruidigheid enorm opzetten, peperkoek, maar ook groene kruiden, zoals tijm. Een mooie, edele houttoets is ook waar te nemen, wat tabak ook. Zeer complexe, mooie neus, waar je aan wilt blijven snuffelen.
In de mond zeer fruitige aanzet, direct gevolgd door fijne zuren en pas dan de zeer zachte tannines. Naast het zwart fruit ook wat chocolade, cacao, kruidigheid die terugkomt in de finale. En die is lang!
Man, man, wat een prachtige wijn. Voor mij op het niveau van de Ermitage, veel jonger natuurlijk, maar perfect te drinken ook nu al, niets hards of storends in deze wijn. Zeer intens en complex, dat wel.

Trying to define wine at one particular moment is like photographing the sky and assuming it will always look like that picture. (Eric Asimov)
15-04-2016, 09:26 PM
Bericht: #4
RE: Ferraton Père et fils, Ermitage
Hermitage les Miaux 2010

De hermitage hierboven was de Le Meal, hier dus een andere. In de neus zeer fijne aroma's, van rood fruit, kersjes, een fijne kruidigheid, veel minder intens dan de Le Meal, maar op finesse.
In de mond hetzelfde fijne profiel, fijne zuurtjes. Verbazingwekkend zachte tannines. En een mooie afdronk.
Toen ik dit deze namiddag open deed kwam deze wijn zeer bourgondisch over. Nu doet dit mij meer denken aan een fijne chateauneuf. Zeer fijn, zeer elegant. Mocht misschien wat meer materie hebben. Maar mij hoor je niet klagen Wink

Trying to define wine at one particular moment is like photographing the sky and assuming it will always look like that picture. (Eric Asimov)
16-04-2016, 12:23 AM
Bericht: #5
RE: Ferraton Père et fils, Ermitage
(15-04-2016 09:26 PM)Olivier schreef:  Hermitage les Miaux 2010

De hermitage hierboven was de Le Meal, hier dus een andere. In de neus zeer fijne aroma's, van rood fruit, kersjes, een fijne kruidigheid, veel minder intens dan de Le Meal, maar op finesse.
In de mond hetzelfde fijne profiel, fijne zuurtjes. Verbazingwekkend zachte tannines. En een mooie afdronk.
Toen ik dit deze namiddag open deed kwam deze wijn zeer bourgondisch over. Nu doet dit mij meer denken aan een fijne chateauneuf. Zeer fijn, zeer elegant. Mocht misschien wat meer materie hebben. Maar mij hoor je niet klagen Wink

De plicht riep banghead

Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans)
16-04-2016, 08:36 AM
Bericht: #6
RE: Ferraton Père et fils, Ermitage
(16-04-2016 12:23 AM)vinejo schreef:  
(15-04-2016 09:26 PM)Olivier schreef:  Hermitage les Miaux 2010

De hermitage hierboven was de Le Meal, hier dus een andere. In de neus zeer fijne aroma's, van rood fruit, kersjes, een fijne kruidigheid, veel minder intens dan de Le Meal, maar op finesse.
In de mond hetzelfde fijne profiel, fijne zuurtjes. Verbazingwekkend zachte tannines. En een mooie afdronk.
Toen ik dit deze namiddag open deed kwam deze wijn zeer bourgondisch over. Nu doet dit mij meer denken aan een fijne chateauneuf. Zeer fijn, zeer elegant. Mocht misschien wat meer materie hebben. Maar mij hoor je niet klagen Wink

De plicht riep banghead

Ik heb er nog een paar Wink

Trying to define wine at one particular moment is like photographing the sky and assuming it will always look like that picture. (Eric Asimov)
27-05-2017, 11:14 AM
Bericht: #7
RE: Ferraton Père et fils, Ermitage
Gisteren de Hermitage Les Miaux 2009 gedronken.

Klasseneus van zwarte bes en 'bacon'. Een houttoets was merkmaar maar mooi versmolten in 't geheel. In de mond erg mooi ronde en fijne tannines. Toch behoorlijk wat structuur. Lang. Voor mij een zeer mooie hermitage op z'n top (al denk ik wel dat ie nog een tijdje meekan). Bedankt aan de schenker!
27-05-2017, 02:01 PM
Bericht: #8
RE: Ferraton Père et fils, Ermitage
(27-05-2017 11:14 AM)Fre schreef:  Gisteren de Hermitage Les Miaux 2009 gedronken.

Klasseneus van zwarte bes en 'bacon'. Een houttoets was merkmaar maar mooi versmolten in 't geheel. In de mond erg mooi ronde en fijne tannines. Toch behoorlijk wat structuur. Lang. Voor mij een zeer mooie hermitage op z'n top (al denk ik wel dat ie nog een tijdje meekan). Bedankt aan de schenker!

Was inderdaad zeer à point. Mooie fijne neus, en zijdezacht in de mond. Duidelijk niet de Chapoutier-stijl Wink Maar wel een wijn waar ik zeer kan van genieten als hij op dronk is. Opvallend elegant voor het warme jaar overigens.

Trying to define wine at one particular moment is like photographing the sky and assuming it will always look like that picture. (Eric Asimov)
30-12-2020, 03:20 PM
Bericht: #9
RE: Ferraton Père et fils, Ermitage
Les Miaux 2010, Hermitage

Mijn laatste fles van deze 2010, en voor een keer op het perfecte moment opengedaan. Deze wijn zit nu op zijn top volgens mij. Complexe neus met wat rokerige toetsen, nog wat kersen, de evolutie die zich aankondigt, een pralinétoetsje.

In de mond bijzonder zacht, mooie fraicheur. Zoals hierboven al gezegd, dit is geen krachtpatser, maar eerder elegant qua structuur. Laaange afdronk.

Een topbordeaux op dronk is een fenomeen, maar een Hermitage op dronk toch ook zulle!

Trying to define wine at one particular moment is like photographing the sky and assuming it will always look like that picture. (Eric Asimov)
30-12-2020, 04:08 PM
Bericht: #10
RE: Ferraton Père et fils, Ermitage
(30-12-2020 03:20 PM)Olivier schreef:  Les Miaux 2010, Hermitage

Mijn laatste fles van deze 2010, en voor een keer op het perfecte moment opengedaan. Deze wijn zit nu op zijn top volgens mij. Complexe neus met wat rokerige toetsen, nog wat kersen, de evolutie die zich aankondigt, een pralinétoetsje.

In de mond bijzonder zacht, mooie fraicheur. Zoals hierboven al gezegd, dit is geen krachtpatser, maar eerder elegant qua structuur. Laaange afdronk.

Een topbordeaux op dronk is een fenomeen, maar een Hermitage op dronk toch ook zulle!

Inderdaad. Heb me dat al vaak afgevraagd: waarom zijn we overtuigd dat we voor Bdx jaren moeten wachten maar verwachten we van andere streken dat de wijnen direct op dronk zijn?
Ik gun jouw dit moment van harte Olivier.
30-12-2020, 04:24 PM
Bericht: #11
RE: Ferraton Père et fils, Ermitage
(30-12-2020 04:08 PM)Fre schreef:  
(30-12-2020 03:20 PM)Olivier schreef:  Les Miaux 2010, Hermitage

Mijn laatste fles van deze 2010, en voor een keer op het perfecte moment opengedaan. Deze wijn zit nu op zijn top volgens mij. Complexe neus met wat rokerige toetsen, nog wat kersen, de evolutie die zich aankondigt, een pralinétoetsje.

In de mond bijzonder zacht, mooie fraicheur. Zoals hierboven al gezegd, dit is geen krachtpatser, maar eerder elegant qua structuur. Laaange afdronk.

Een topbordeaux op dronk is een fenomeen, maar een Hermitage op dronk toch ook zulle!

Inderdaad. Heb me dat al vaak afgevraagd: waarom zijn we overtuigd dat we voor Bdx jaren moeten wachten maar verwachten we van andere streken dat de wijnen direct op dronk zijn?
Ik gun jouw dit moment van harte Olivier.

thumbsup

Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans)
30-12-2020, 04:27 PM
Bericht: #12
RE: Ferraton Père et fils, Ermitage
Citaat:Ik gun jouw dit moment van harte Olivier.

thank you

Trying to define wine at one particular moment is like photographing the sky and assuming it will always look like that picture. (Eric Asimov)
20-01-2023, 10:11 PM
Bericht: #13
RE: Ferraton Père et fils, Ermitage
Deze dateert van een week of 2 terug maar verdient een plaatsje op dit forum. We dronken de Ermitage Les Dionnieres 2010. Deze Hermitage is een parcellaire, net onder Le Meal qua aanzien, een perceel dat hierboven al werd besproken.
In de neus zwarte braambes, cassis, zelfs vleugje tijm. Ook iets rokerigs, mooi geïntegreerd in t fruit. In de mond zalvend,zacht, koel, complex en fijn. Een lengte waardig aan zijn pedigree. Ferraton, niet de grootste naam maar who cares. Zolang hij deze kwaliteit aflevert hoor je me niet klagen.
21-01-2023, 10:07 AM
Bericht: #14
RE: Ferraton Père et fils, Ermitage
(20-01-2023 10:11 PM)Fre schreef:  Deze dateert van een week of 2 terug maar verdient een plaatsje op dit forum. We dronken de Ermitage Les Dionnieres 2010. Deze Hermitage is een parcellaire, net onder Le Meal qua aanzien, een perceel dat hierboven al werd besproken.
In de neus zwarte braambes, cassis, zelfs vleugje tijm. Ook iets rokerigs, mooi geïntegreerd in t fruit. In de mond zalvend,zacht, koel, complex en fijn. Een lengte waardig aan zijn pedigree. Ferraton, niet de grootste naam maar who cares. Zolang hij deze kwaliteit aflevert hoor je me niet klagen.

Nice. Ferraton is trouwens eigendom van Chapoutier.

Trying to define wine at one particular moment is like photographing the sky and assuming it will always look like that picture. (Eric Asimov)
21-01-2023, 12:15 PM
Bericht: #15
RE: Ferraton Père et fils, Ermitage
(21-01-2023 10:07 AM)Olivier schreef:  
(20-01-2023 10:11 PM)Fre schreef:  Deze dateert van een week of 2 terug maar verdient een plaatsje op dit forum. We dronken de Ermitage Les Dionnieres 2010. Deze Hermitage is een parcellaire, net onder Le Meal qua aanzien, een perceel dat hierboven al werd besproken.
In de neus zwarte braambes, cassis, zelfs vleugje tijm. Ook iets rokerigs, mooi geïntegreerd in t fruit. In de mond zalvend,zacht, koel, complex en fijn. Een lengte waardig aan zijn pedigree. Ferraton, niet de grootste naam maar who cares. Zolang hij deze kwaliteit aflevert hoor je me niet klagen.

Nice. Ferraton is trouwens eigendom van Chapoutier.

Ah, dat wist ik niet…! Kwaliteitslabel toch…
Ik had het geluk deze wijn te mogen meeproeven en vond m schitterend.

Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans)


Ga naar locatie: