Welkom, gast!


 
Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Château Reynats
23-03-2015, 12:46 AM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 23-03-2015 om 12:58 AM door don quichotte.)
Bericht: #1
Château Reynats
Château Reynats Haut-Médoc Cru Bourgeois 2010
Voor mij was dit een onbekende Cru Bourgeois.
Onbekend is onbemind maar deze wijn mag er zeker wezen en is het opvolgen waard. Een evenwichtige foutloze wijn; rijk in geuren en smaakpatroon en laat zich nu al gemakkelijk drinken. Niet een blockbuster om decennia weg te leggen maar heeft zeker nog een bewaarpotentieel van 5 a 10 jaar.
En wat zeker meevalt is de prijs: 9.90 Euro.
Herkomst: 1Jour1Vin

Gevonden op 't Internet:
Le Château Reynats se trouve entre Pauillac et Saint-Estèphe, dans le Haut-Médoc, sur la commune de Cissac-en-Médoc. C'est un petit domaine viticole de cinq hectares qui est dans la même famille depuis maintenant trois générations.

16.5/20 par Decanter et Jancis Robinson pour le millésime 2010

There are no standards of taste in wine... Each man's own taste is the standard, and a majority vote cannot decide for him or in any slightest degree affect the supremacy of his own standard.
Mark Twain (1835-1910)
25-03-2015, 11:05 PM
Bericht: #2
RE: Château Reynats
Super!!
Ik heb het nogal voor Cru Bourgeois voor het moment...
Nogal wat pareltjes te vinden voor een hele scherpe prijs!!
thank you voor de tip Don!!

Live your life to the fullest, because it only happens once...
26-03-2015, 12:05 AM
Bericht: #3
RE: Château Reynats
Citaat:Ik heb het nogal voor Cru Bourgeois voor het moment...

trouwens leuk om weten : cru bourgeois is een label dat toegekend wordt op basis van blindproeverijen van de wijn (2 jaar na oogst) door een jury. Dus je kan daar inderdaad mooie P/K in vinden.

Trying to define wine at one particular moment is like photographing the sky and assuming it will always look like that picture. (Eric Asimov)
26-03-2015, 12:09 AM
Bericht: #4
RE: Château Reynats
(25-03-2015 11:05 PM)Biff schreef:  Super!!
Ik heb het nogal voor Cru Bourgeois voor het moment...
Nogal wat pareltjes te vinden voor een hele scherpe prijs!!
thank you voor de tip Don!!

Ik hoop dat je deze wijn op de Belgische markt kan vinden maar ik heb er geen weet van.
En ik weet ook niet of 1Jour1Vin deze wijn nog kortelings zal aanbieden.

There are no standards of taste in wine... Each man's own taste is the standard, and a majority vote cannot decide for him or in any slightest degree affect the supremacy of his own standard.
Mark Twain (1835-1910)


Ga naar locatie: