Welkom, gast!


 
Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Quinta Dos Monteirinhos
05-04-2015, 02:04 PM
Bericht: #1
Quinta Dos Monteirinhos
Vorig jaar schreef ik hier op het forum:

"Twee wijnen die ik zeker zal kopen als ze in België ooit te koop zijn is de witte en rode Portugese wijnen van het domein Quinta Dos Monteirinhos in Mangualde Dão.
Gewoonweg allebei topklasse (>>> 90) en worden in Portugal verkocht voor minder dan 10 Euro. Een domein van 8 ha waar men biologisch te werk gaat.
De standhouder zocht voor een vertegenwoordiger in België.
Ik volg dit domein zeker verder op."


De tijd blijft niet stil staan en ondertussen werd een Belgische invoerder gevonden en begin februari van dit jaar het eerste palet naar hem verstuurd.

Einde maart kon je de witte versie reeds in een twee sterrenrestaurant van ons landje in het glas krijgen.

Ik zit op hete kolen.

There are no standards of taste in wine... Each man's own taste is the standard, and a majority vote cannot decide for him or in any slightest degree affect the supremacy of his own standard.
Mark Twain (1835-1910)
05-04-2015, 03:55 PM
Bericht: #2
RE: Quinta Dos Monteirinhos
Hey Don, hadden we die palet niet zelf moeten laten afkomen?

Wine is sunlight , held together by water !
05-04-2015, 06:43 PM
Bericht: #3
RE: Quinta Dos Monteirinhos
(05-04-2015 03:55 PM)Venne schreef:  Hey Don, hadden we die palet niet zelf moeten laten afkomen?

Ik heb contact gehad met dit domein in 2014 ( in het Engels) om rechtstreeks wijn van dit domein te kopen maar ik wacht nog altijd op hun reactie.
De bedoeling was dan wel geen volledig palet te kopen. Wink


Bijlagen Afbeeldingen
   

There are no standards of taste in wine... Each man's own taste is the standard, and a majority vote cannot decide for him or in any slightest degree affect the supremacy of his own standard.
Mark Twain (1835-1910)
06-04-2015, 01:04 PM
Bericht: #4
RE: Quinta Dos Monteirinhos
(05-04-2015 02:04 PM)don quichotte schreef:  Vorig jaar schreef ik hier op het forum:

"Twee wijnen die ik zeker zal kopen als ze in België ooit te koop zijn is de witte en rode Portugese wijnen van het domein Quinta Dos Monteirinhos in Mangualde Dão.
Gewoonweg allebei topklasse (>>> 90) en worden in Portugal verkocht voor minder dan 10 Euro. Een domein van 8 ha waar men biologisch te werk gaat.
De standhouder zocht voor een vertegenwoordiger in België.
Ik volg dit domein zeker verder op."


De tijd blijft niet stil staan en ondertussen werd een Belgische invoerder gevonden en begin februari van dit jaar het eerste palet naar hem verstuurd.

Einde maart kon je de witte versie reeds in een twee sterrenrestaurant van ons landje in het glas krijgen.

Ik zit op hete kolen.

Herkenbaar Don! Vorig jaar op bezoek in de streek van de Douro. Mooi en nog niet ontdekt door het massa toerisme. Nadeel is wel dat het erg moeilijk is om een afspraak te maken met de kleinere lokale wijnboeren. Zeker als je al geen Portugees spreekt.


Ga naar locatie: