Welkom, gast!


 
Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Cellar Acustic - Montsant
02-05-2015, 09:33 PM
Bericht: #1
Cellar Acustic - Montsant
Acustic 2010
Montsant
Garnacha (55%) / Samso (Carinyena) (45%)
14,5% alcohol

Gekocht bij LaBuenaVida, Mol (12,46 Euro)

Pop & Pour

Mooi rood, rijp fruit in de neus, "poepkes"

In de mond een heel fruitige aanzet, mooi & speels, vol, modern, wat creamy & boterig maar niet té, hout & tanines goed geïntegreerd, alcohol niet prominent.

Wijn is perfect op dronk, mist wat complexiteit om echt groots te zijn maar blijft een zeer goed -licht modern- gemaakte wijn, P/K dik ok.

Score : 89
04-05-2015, 07:58 AM
Bericht: #2
RE: Cellar Acustic - Montsant
Lekker wijntje!
Heb hem zelf ook al paar keer gedronken.
Ik herinner me inderdaad speels en vooral zwarte bes. Licht creamy een opmerkelijk fris (komt mede door de ligging: niet zover van Middellandse Zee).
10-06-2015, 12:35 AM
Bericht: #3
RE: Cellar Acustic - Montsant
Brao 2009
Montsant
Garnacha (60%) / Samso (Carinyena) (40%)
14,5% alcohol

Gekocht bij LaBuenaVida, Mol (19,97 Euro)

Uur karaf

Mooie fruitgedreven neus, vooral rood fruit, tabak, thee, balsamico & wat leder.

Ook qua smaak vooral rood fruit, aanzet van krieken die in het middenpallet evolueren naar kersen en cassis, beetje zoethout, behoorlijk anders dan de acustic, klassieker, hoger in de zuren (die na verloop van tijd wel wat gaan liggen), niet romig ... een wijn op souplesse en dat met 14,5% alcohol, il faut le faire.

Deze wijn is nu reeds uitermate genietbaar maar zal nog groeien in de komende jaren.

Score : 91+

Heb gezien dat ik deze topic (Montsant) onder het foute sub-forum (rioja, Ribera, Priorat) heb aangemaakt, scuzzi daarvoor.
10-06-2015, 07:12 AM
Bericht: #4
RE: Cellar Acustic - Montsant
(10-06-2015 12:35 AM)El Nicho schreef:  Deze wijn is nu reeds uitermate genietbaar maar zal nog groeien in de komende jaren.

Score : 91+

Heb gezien dat ik deze topic (Montsant) onder het foute sub-forum (rioja, Ribera, Priorat) heb aangemaakt, scuzzi daarvoor.

is verplaatst ondertussen ;-)

Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans)
15-12-2016, 09:36 AM
Bericht: #5
Cellar Acustic - Montsant - Braó 2012
Acustic Celler - Montsant Braó 2012
Diep kersenrood met dikke tranen; wat gestoofde neus, lichtjes zwoel, met veel kruiden, peper, hout, dikke rijpe kersen, bosfruit enz.
Wel sappig in de mond en voldoende concentratie, maar wat warm in de mond. Nog niet geheel in balans en (hopelijk) nog te jong. Medium afdronk.
Hier moet je zeker wat eten bij geven.
Ik ga nog enkele jaartjes wachten voor de volgende.
01-07-2017, 10:10 PM
Bericht: #6
RE: Cellar Acustic - Montsant
Braó 2013

Na een zuurstofkuur van een drietal uur in de karaf...

Donkerrood in het glas, verleidelijke neus, donker fruit, garrigue en cacao. Mediterrane kruiden en veel sap in de mond. Lange afdronk. Power maar met finesse, klasse en persoonlijkheid. Dit is puur plezier, lekker, sappig en sensueel.

Braó 2013 blies de Sénéchaux 2010 deze avond simpelweg van tafel.

Gekocht bij Vojacek, Maastricht (21,95 euro)
03-07-2017, 09:23 AM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 03-07-2017 om 09:25 AM door Dc.)
Bericht: #7
RE: Cellar Acustic - Montsant
(01-07-2017 10:10 PM)Innesto schreef:  Braó 2013

Na een zuurstofkuur van een drietal uur in de karaf...

Donkerrood in het glas, verleidelijke neus, donker fruit, garrigue en cacao. Mediterrane kruiden en veel sap in de mond. Lange afdronk. Power maar met finesse, klasse en persoonlijkheid. Dit is puur plezier, lekker, sappig en sensueel.

Braó 2013 blies de Sénéchaux 2010 deze avond simpelweg van tafel.

Gekocht bij Vojacek, Maastricht (21,95 euro)

Heb ik ook nog. Brao is super.
Voor mij momenteel nog wel iets te jong al moet ik me inhouden om er vanaf te blijven.
03-07-2017, 07:32 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 03-07-2017 om 07:32 PM door Innesto.)
Bericht: #8
RE: Cellar Acustic - Montsant
(03-07-2017 09:23 AM)Dc schreef:  
(01-07-2017 10:10 PM)Innesto schreef:  Braó 2013

Na een zuurstofkuur van een drietal uur in de karaf...

Donkerrood in het glas, verleidelijke neus, donker fruit, garrigue en cacao. Mediterrane kruiden en veel sap in de mond. Lange afdronk. Power maar met finesse, klasse en persoonlijkheid. Dit is puur plezier, lekker, sappig en sensueel.

Braó 2013 blies de Sénéchaux 2010 deze avond simpelweg van tafel.

Gekocht bij Vojacek, Maastricht (21,95 euro)

Heb ik ook nog. Brao is super.
Voor mij momenteel nog wel iets te jong al moet ik me inhouden om er vanaf te blijven.

Inderdaad, een serieus zuurstofkuurtje in de karaf is echt aan te raden. De wijn presenteerde zich wel al veel opener dan afgelopen winter. Desondanks moeilijk te weerstaan. Bijkopen zal de boodschap zijn...
11-10-2020, 02:26 PM
Bericht: #9
RE: Cellar Acustic - Montsant
Acústic Blanc 2018


Ondanks de reputatie, sterren en de aanbevelingen van sommeliers die deze wijn vooraf gaan ben ik geen onvoorwaardelijke fan, in tegenstelling tot de rode wijnen van dit huis.

Men beveelt aan deze wijn te schenken bij wit vlees heel wat sommeliers vinden het een topcombo met aardse groenten.

Ik opende de wijn bij een stukje varkensgebraad en witlof en vond het oxidatief karakter van de wijn nog versterkt worden.

Niet slecht maar ook niet echt mijn smaak...


Ga naar locatie: