Welkom, gast!


 
Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Moulin Saint Georges 2006
30-05-2010, 09:48 AM
Bericht: #1
Moulin Saint Georges 2006
Gisteren thuis een filmpje bekeken. Wat doe je tijdens een filmpje? Juist een flesje openen. Deze keer de Moulin Saint Georges 2006. Een Saint Emilion gelegen recht tegenover Ausone, enkel gescheiden door een straat. De wijnmaker hier is Alain Vauthier. Hij is tevens de wijnmaker (in samenwerking met Rolland) van Ausone.
Had de fles al een tweetal uurtjes openstaan (heb al wat ervaring met deze wijn).De kleur is heel mooi donker, jong. In de neus zwart fruit. Na walsen komt het fruit er beter door, naast het zwart fruit ook rood. In de mond, zwart-rood fruit, elegant met tannines die nog beetje zachter moeten worden. Een mooie fijne complexe stijl. Openen binnen een 2 a 3-tal jaartjes.
90-91/100
04-12-2017, 11:03 AM
Bericht: #2
RE: Moulin Saint Georges 2006
Dit weekend de 2007 gedronken. Twee jaar geleden ook al gedronken en toen was hij nog wat jong, nu in het begin van z'n drinkvenster.

Echt wild word ik niet van dit soort wijnen, heb liever wat meer zuren, maar objectief kan ik wel zeggen dat dit een heel goede wijn is uit een minder jaar.

I was just, I was just, I was just sitting here thinking
About your kiss and your warm embrace
When the reflection in the glass that I held to my lips baby
Revealed the tears that were on my face
25-01-2019, 12:55 PM
Bericht: #3
RE: Moulin Saint Georges 2006
(04-12-2017 11:03 AM)33S schreef:  Dit weekend de 2007 gedronken. Twee jaar geleden ook al gedronken en toen was hij nog wat jong, nu in het begin van z'n drinkvenster.

Echt wild word ik niet van dit soort wijnen, heb liever wat meer zuren, maar objectief kan ik wel zeggen dat dit een heel goede wijn is uit een minder jaar.

Deze wijn is nu mooi op dronk en deed het goed bij de parelhoen.

I was just, I was just, I was just sitting here thinking
About your kiss and your warm embrace
When the reflection in the glass that I held to my lips baby
Revealed the tears that were on my face


Ga naar locatie: