Welkom, gast!


 
Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Joseph Mellot
17-05-2015, 03:14 PM
Bericht: #1
Joseph Mellot
Sancerre - Domaines des Emois 2013

En cours de conversion en agriculture biologique.

Mooie Sancerre met de typische kenmerking van de SB cépage: erg nadrukkelijke geur, grassig, citrus, madeliefjes (of iets in die richting), ook wat exotisch fruit, vuursteen, kortom een echt stuivertje Smile

Mooi fris mondgevoel, met wat exotisch fruit dat terugkomt in de afdronk. Een mooie en kwaliteitsvolle wijn.
17-05-2015, 03:52 PM
Bericht: #2
RE: Joseph Mellot
Lekker hé Wink
Waar kocht je deze Fré ?
17-05-2015, 04:12 PM
Bericht: #3
RE: Joseph Mellot
Deze dronk ik op resto in Deauville. Is die ergens familie van Alphonse die je destijds schonk?
17-05-2015, 04:41 PM
Bericht: #4
RE: Joseph Mellot
(17-05-2015 04:12 PM)Fre schreef:  Deze dronk ik op resto in Deauville. Is die ergens familie van Alphonse die je destijds schonk?

Wel als ik Joseph mag geloven dan zouden ze inderdaad gerelateerd zijn aan mekaar. Mellot is dan ook een vrij grote familie Wink
17-05-2015, 07:46 PM
Bericht: #5
RE: Joseph Mellot
Ik heb van Joseph Mellot vorige week in Parijs de Pouilly-Fumé gedronken... lekker en niet duur:
...2. Le père fouettard, 9 Rue Pierre Lescot: Zalige ober, kon van ons 7 alle voor-, hoofdgerechten en desserts onthouden (en 't was echt vanalles door elkaar!) en dan nog de dranken erbij. De Chablis van Chablisienne was er niet meer, maar hij had nog ne Pouilly-Fumé aan dezelfde prijs (34.5€). 'Vous voulez le goûter en avant?" Vriendelijk. Daarna heeft hij ons een nieuwe fles gebracht. Typische fumé, mooie prijs op restaurant in hartje Parijs aan Les Halles. Menu aan, houd u vast, 16€, met veel keuze tussen een voor- en hoofdgecht en dessert of koffie.

Vineuze groeten, Bert (Genetisch gelinkt aan wijnimport HOPEwines Duffel)


Ga naar locatie: