Welkom, gast!


 
Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vrouwen / partners en wijn
31-05-2010, 06:18 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 31-05-2010 om 06:20 PM door Tom.)
Bericht: #1
Vrouwen / partners en wijn
Al eens eerder gepost in de marge van een wijnbeoordeling: mijn vrouw drinkt niet, geen druppel, en ik weet eigenlijk niet of ik hiermee content moet zijn of niet.
Daarnet was ze echter op pad met de kleine en belde vanuit de GB van Sint-Andries Brugge dat de Sociando Mallet 2005 er te koop was aan 20 Euro rond. "Da's toch een goeie koop hé?", vroeg ze. Waarop ik onmiddellijk de spurt naar de wijnrekken inzette. En ja, meerdere flessen aan die ronde prijs (ipv 36,99 Euro).
Kort gesteld, mijn vrouw drinkt dan wel niet... ze kent stilaan wel de cijfertjes van buiten. applaus applaus
Ga ze nog op prospectie uitzenden. cheers

Ik moet zeggen: ik versta geen bal van hun prijsbepaling want verder zogezegd ook in grote solden: Croizet Bages 2006 aan 21 Euro Huh , Poujeaux 2001 aan 16 Euro Sleepy, ...

The quality of a wine lies in the second half of the bottle.
31-05-2010, 06:35 PM
Bericht: #2
RE: Vrouwen / partners en wijn
Mooi zeg! Alle flesjes meegenomen Smile?

"There is a reason why people have unhealthy obsessions with Burgundy (...)." (Clark Z. Terry)
31-05-2010, 08:16 PM
Bericht: #3
RE: Vrouwen / partners en wijn
Tom,
Uw vrouw op prospectie, amai! Ze mag altijd eens in de buurt van Gent gaan neuzen, ik geef haar wel mijn gsm-nummer Big Grin

(hoewel, na het verhaal dat ik hier las over die opkopers zal het zelfs voor haar moeilijk zijn om koopjes te vinden in deze streek... Sad )
31-05-2010, 09:56 PM
Bericht: #4
RE: Vrouwen / partners en wijn
Mijn wederhelft drinkt wel wijn en ik kan me daar heel goed in stellen.
Het enigste wat ze wel moet doen is uit mijn wijnkeldertje blijven.
Voor dat je ’t weet zit er een halve fles Sociando Mallet 2005 of zelfs een top Margaux in de marinade van het gebraad.banghead

There are no standards of taste in wine... Each man's own taste is the standard, and a majority vote cannot decide for him or in any slightest degree affect the supremacy of his own standard.
Mark Twain (1835-1910)
31-05-2010, 10:21 PM
Bericht: #5
RE: Vrouwen / partners en wijn
Schoon onderwerp hier ze!
Mijn vrouw drinkt ook niets,
kent geen ballen van de prijzen af (soms best)
maar zal gelukkig nooit iets uit de wijnkelder nemen...
Stel je voor. Een Lynch Bages 90 in de stoverij gedraaid...
01-06-2010, 12:15 AM
Bericht: #6
RE: Vrouwen / partners en wijn
Mijn vrouwke kan door "omstandigheden" niet drinken de laatste tijd...
Haar geurzin is momenteel wel schitterend, en als ze als eens nipt van een glas en ze zegt waw is het meestal een smoeïge wijn. Moeilijk uit te leggen wat voor soort wijn dat is:-)
Wel lastig om elke avond die 2 flessen alleen leeg te krijgen..

Wine is sunlight , held together by water !
01-06-2010, 09:14 AM
Bericht: #7
RE: Vrouwen / partners en wijn
Mijn vrouw drinkt ook (ze heeft trouwens een dure smaak), maar wel niet veel en spijtig genoeg kent ze de prijzen niet (dus op prospectie sturen zit er niet in).

Tipje om te vermijden dat de verkeerde flessen in het eten belanden: ik heb een klein rekje in de living staan met de "mindere" flessen (eerder gewone drinkwijntjes), daar mag ze van nemen wat ze wil...
01-06-2010, 09:55 AM
Bericht: #8
RE: Vrouwen / partners en wijn
@ Venne

Elke avond twee flessen naar binnen gieten!
Als dat waar is, vind ik dat er onmiddellijk tien sterren achter je naam mogen staan en wordt een fles naar keuze uit de moderator zijn kelder aangeboden punk

Om mijn BMI naar beneden te halen, zet ik nu al eens wat restjes langs de kant...

The quality of a wine lies in the second half of the bottle.
01-06-2010, 10:31 AM
Bericht: #9
RE: Vrouwen / partners en wijn
Mijn vrouw drinkt ook mee. Telkens met mijn verjaardag of met nieuwjaar geeft ze me enkele mooie flessen cadeau, die ze dan zelf voor de helft mee leegdrinkt. Dat is Heart
01-06-2010, 12:19 PM
Bericht: #10
RE: Vrouwen / partners en wijn
(01-06-2010 10:31 AM)Pat Leoville schreef:  die ze dan zelf voor de helft mee leegdrinkt. Dat is Heart

Dat is banghead als je 't mij vraagt Wink
01-06-2010, 12:26 PM
Bericht: #11
RE: Vrouwen / partners en wijn
Ik kwam onlangs bij mijn ouders en daar hing ne geweldige mooie geur in huis. "Jaja menneke, het zijn mosselen met witte wijn vandaag". Ik voelde de bui al hangen en vroeg welke wijn ze erin gedaan had. "Bwa, zoiets met een lelijk en simpel etiket".
Ik kom in de keuken en zie daar de fles Dogpoint Section 94 Sauv Blanc,... leeg. Toch effe uit mijn krammen geschoten banghead
Maar ere wie ere toekomt, de mosselen waren prima...mag ook wel als robert der 94 voor over heeft!
01-06-2010, 03:53 PM
Bericht: #12
RE: Vrouwen / partners en wijn
watte
Er zijn al voor minder familievetes uitgebroken...!!!!
(ik dronk deze wijn één keer en vond het één van de allebeste sauvignons ever...)
01-06-2010, 04:59 PM
Bericht: #13
RE: Vrouwen / partners en wijn
Ik dronk deze wijn al 2 x (de 2006) en gaf hem beide keren hoge scores (91 en 93)
Schitterend in ieder geval en zeer lekker in mosselen :-)))

"The poor man, the budget drinker, is forced to make choices and sacrifices that can only sharpen his discrimination and his appreciation of competing pleasures. Starting at the top, one will miss the climb." Jay McInerney, auteur van Bright Lights, Big City
01-06-2010, 05:09 PM
Bericht: #14
RE: Vrouwen / partners en wijn
(01-06-2010 04:59 PM)carl schreef:  Schitterend in ieder geval en zeer lekker in mosselen :-)))
woeha
(sorry kris...Big Grin )
01-06-2010, 05:42 PM
Bericht: #15
RE: Vrouwen / partners en wijn
(01-06-2010 12:26 PM)Kris schreef:  Ik kwam onlangs bij mijn ouders en daar hing ne geweldige mooie geur in huis. "Jaja menneke, het zijn mosselen met witte wijn vandaag". Ik voelde de bui al hangen en vroeg welke wijn ze erin gedaan had. "Bwa, zoiets met een lelijk en simpel etiket".
Ik kom in de keuken en zie daar de fles Dogpoint Section 94 Sauv Blanc,... leeg. Toch effe uit mijn krammen geschoten banghead
Maar ere wie ere toekomt, de mosselen waren prima...mag ook wel als robert der 94 voor over heeft!

In sommige gevallen vind ik oudermoord gerechtvaardigd...
01-06-2010, 05:52 PM
Bericht: #16
RE: Vrouwen / partners en wijn
Het was inderdaad de 2006. Ik dronk hem een half jaar na "de feiten" voor het eerst. Indrukwekkende sauvignon, deed me denken aan een Schots rivierke met natte stenen en zacht veenmos na een stevige bui.

Volgens RP de beste Nieuwzeelandse Sauv. Blanc uit 2006.
Volgens mij de beste Belgische mosselen uit 2010. Wink
01-06-2010, 07:38 PM
Bericht: #17
RE: Vrouwen / partners en wijn
Ik kwam eens thuis van het werk en mijn vrouw en schoonzus hadden zich al op een flesje getracteerd.
In die tijd dronken we geregeld de CDR van Guigal.
Ze hadden zich wel onwetend tegoed gedaan aan mijn proefflesje Saint-Joseph. Angry

@Bert
Hopelijk scoort jouw LB even goed. Wink


Ga naar locatie: