Welkom, gast!


 
Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Les Délices du Roy ( St. Emilion )
14-09-2015, 01:09 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 14-09-2015 om 01:25 PM door Mathijs81.)
Bericht: #1
Les Délices du Roy ( St. Emilion )
Het is en blijft een "tourist trap", maar dit is toch wel een leuk adresje.

Restaurant Les Délices du Roy in St. Emilion

Piepklein restaurantje met maar beperkt aantal tafeltjes - reserveren is noodzaak.
Niettemin konden we vroeg ( 19h00 ) binnen zonder reservatie - laatste tafeltje voor twee.
Blijkbaar "beroemd" voor de hamburger maison - dus dat nam ik voor mijn rekening.
Mijn wijnbroeder nam de entrecote, met blijkbaar een heerlijke wijnsaus.

Hamburger Maison was alvast een schot in de roos - krokant afgebakken broodje.
Daartussen mooi rosé gegaarde stukken eend - een lapje eendenlever al smeltend ertussenin.
Alles netjes afgewerkt met een sublieme pepersaus, frisse salade en wat extra brood.

Hieronder wat we ongeveer voor de neus kregen ( geen foto's genomen ).
We hebben dit geflankeerd met een voorstel van de kelner, een lokale wijn.
La Fleur d'Horus ( 2012 ) St. Emilion Grand Cru ( 100% Merlot ).

Als dessert kwam het voorstel om de brownie ( in modern jasje ) te nemen - goede keuze.

Zeer leuk adresje - het eten kwam vlotjes door, bediening aangenaam en vriendelijk.
Prijs - we betaalden ( 2x hoofdgerecht + 2x dessert / koffie / water + 1x fles wijn ) rond de 80-90 Euro.

Mathijs


Bijlagen Afbeeldingen
           

When in doubt ... drink Pomerol !
14-09-2015, 01:22 PM
Bericht: #2
RE: Les Délices du Roy ( St. Emilion )
(14-09-2015 01:09 PM)Mathijs81 schreef:  Het is en blijft een "tourist trap", maar dit is toch wel een leuk adresje.

Restaurant Les Délices du Roy in St. Emilion

Piepklein restaurantje met maar beperkt aantal tafeltjes - reserveren is noodzaak.
Niettemin konden we vroeg ( 19h00 ) binnen zonder reservatie - laatste tafeltje voor twee.
Blijkbaar "beroemd" voor de hamburger maison - dus dat nam ik voor mijn rekening.
Mijn wijnbroeder nam de entrecote, met blijkbaar een heerlijke wijnsaus.

Hamburger Maison was alvast een schot in de roos - krokant afgebakken broodje.
Daartussen mooi rosé gegaarde stukken eend - een lapje eendenlever al smeltend ertussenin.
Alles netjes afgewerkt met een sublieme pepersaus, frisse salade en wat extra brood.

Hieronder wat we ongeveer voor de neus kregen ( geen foto's genomen ).
We hebben dit geflankeerd met een voorstel van de kelner, een lokale wijn.
La Fleur d'Horus ( 2012 ) St. Emilion Grand Cru ( 100% Merlot ).

Als dessert kwam het voorstel om de brownie ( in modern jasje ) te nemen - goede keuze.

Zeer leuk adresje - het eten kwam vlotjes door, bediening aangenaam en vriendelijk.

Mathijs

De hamburger is precies voor mensen met ne grote mond Wink

My tastes are simple, I am easily satisfied with the best.
Winston Churchil
14-09-2015, 01:26 PM
Bericht: #3
RE: Les Délices du Roy ( St. Emilion )
(14-09-2015 01:22 PM)shiraz schreef:  De hamburger is precies voor mensen met ne grote mond Wink

Mes en vork waren hier inderdaad meer dan nodig Tongue

When in doubt ... drink Pomerol !


Ga naar locatie: