Welkom, gast!


 
Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Champagnefestijn
25-09-2015, 08:02 PM
Bericht: #1
Champagnefestijn
Iemend ervaring hiermee? Zit er iets tussen dat de moeite is?

http://www.champagnefestijn.be/standhouders-champagne/

Trying to define wine at one particular moment is like photographing the sky and assuming it will always look like that picture. (Eric Asimov)
25-09-2015, 10:26 PM
Bericht: #2
RE: Champagnefestijn
(25-09-2015 08:02 PM)Olivier schreef:  Iemend ervaring hiermee? Zit er iets tussen dat de moeite is?

http://www.champagnefestijn.be/standhouders-champagne/

zegt me niets...

Vineuze groeten, Bert (Genetisch gelinkt aan wijnimport HOPEwines Duffel)
25-09-2015, 10:36 PM
Bericht: #3
RE: Champagnefestijn
(25-09-2015 08:02 PM)Olivier schreef:  Iemend ervaring hiermee? Zit er iets tussen dat de moeite is?

http://www.champagnefestijn.be/standhouders-champagne/

Het zijn natuurlijk niet de absolute toppers die aan deze beurs meedoen. De "grote jongens" hebben een beurs in België niet nodig om hun product verkocht te krijgen. Maar je moet dit een beetje linken aan het champagnecapsule ruilgebeuren. De meeste van deze champagneboeren brengen flink wat capsules uit en dit trekt heel wat geïnteresseerden aan. Niet dat daar iets fout aan is want ik verzamel zelf ook champagnecapsules, alhoewel niet zo fanatiek als sommige anderen. De meeste namen zijn dus gekend voor mij door die beurzen. Wat ik lekker vind is Dauby uit Aÿ, Doyard-Mahé (naam staat fout geschreven op hun web) uit Vertus en Driant-Valentin uit Grauves. Maar smaak is natuurlijk persoonlijk want ik hou van zeer droog (extra-brut) en veel chardonnay in de samenstelling. Anderen prefereren meer pinot. Maar zelfs al koop je niets kan je toch aan een eerlijke prijs lekkere champagne proeven.
26-09-2015, 10:22 AM
Bericht: #4
RE: Champagnefestijn
Thanks Francis! Het idee van een champagnebeurs vind ik wel leuk. Op algemene beurzen staan er altijd één of twee, hier heb je er een mooi aantal waardoor je echt kan vergelijken, dus dat vind ik wel interessant.

Trying to define wine at one particular moment is like photographing the sky and assuming it will always look like that picture. (Eric Asimov)
26-09-2015, 11:36 AM
Bericht: #5
RE: Champagnefestijn
Inderdaad - het lijkt me een leuk gegeven en ik ben die data vrij - waarom niet eens richting Bredene afzakken.

When in doubt ... drink Pomerol !
26-09-2015, 10:00 PM
Bericht: #6
RE: Champagnefestijn
(26-09-2015 11:36 AM)Mathijs81 schreef:  Inderdaad - het lijkt me een leuk gegeven en ik ben die data vrij - waarom niet eens richting Bredene afzakken.

Ik zie dat volledig zitten Smile Ben evenwel niet kinderloos dat weekend, dus zal eens creatief moeten zijn!

Trying to define wine at one particular moment is like photographing the sky and assuming it will always look like that picture. (Eric Asimov)
27-09-2015, 12:59 PM
Bericht: #7
RE: Champagnefestijn
Meenemen Olivier, die lusten dat ook hoor! :-)

Wine is sunlight , held together by water !
27-09-2015, 07:53 PM
Bericht: #8
RE: Champagnefestijn
(27-09-2015 12:59 PM)Venne schreef:  Meenemen Olivier, die lusten dat ook hoor! :-)

Druivensap? Ja, eigenlijk... Smile

Trying to define wine at one particular moment is like photographing the sky and assuming it will always look like that picture. (Eric Asimov)
27-09-2015, 09:18 PM
Bericht: #9
RE: Champagnefestijn
(26-09-2015 10:00 PM)Olivier schreef:  
(26-09-2015 11:36 AM)Mathijs81 schreef:  Inderdaad - het lijkt me een leuk gegeven en ik ben die data vrij - waarom niet eens richting Bredene afzakken.

Ik zie dat volledig zitten Smile Ben evenwel niet kinderloos dat weekend, dus zal eens creatief moeten zijn!

Bredene heeft een strand .... zowel voor kinderen als volwassenen Rolleyes

When in doubt ... drink Pomerol !
01-10-2015, 10:48 PM
Bericht: #10
RE: Champagnefestijn
Blijkbaar ondertussen van website veranderd .... zou nu moeten zijn :

http://www.champagnefestival.be/

Mathijs

When in doubt ... drink Pomerol !
01-10-2015, 10:54 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 01-10-2015 om 10:55 PM door Mr Coone.)
Bericht: #11
RE: Champagnefestijn
(27-09-2015 09:18 PM)Mathijs81 schreef:  
(26-09-2015 10:00 PM)Olivier schreef:  
(26-09-2015 11:36 AM)Mathijs81 schreef:  Inderdaad - het lijkt me een leuk gegeven en ik ben die data vrij - waarom niet eens richting Bredene afzakken.

Ik zie dat volledig zitten Smile Ben evenwel niet kinderloos dat weekend, dus zal eens creatief moeten zijn!

Bredene heeft een strand .... zowel voor kinderen als volwassenen Rolleyes

Inderdaad, ietsje meer richting de Vosseslag afdwalen, en je waant je in wienerland Wink (niet dat ik er ooit geweest ben, uiteraard)

In water, one sees one's own face.
But in wine, one beholds the heart of another


Ga naar locatie: