Welkom, gast!


 
Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
La Antigua - Rioja
18-10-2015, 09:10 PM
Bericht: #1
La Antigua - Rioja
La Antigua Clasico reserva 2006

Hier geen dominante Tempranillo maar Garnacha (60%) als hoofddruif van stokken die in de jaren '40 werden aangeplant. Blijkbaar was het vroeger gebruikelijk in Rioja om Garnacha te gebruiken maar door de opmars van de Tempranillo kwam deze in de verdrukking. Verder ook Tempranillo (30%), aangevuld met Graciano (10%) in de blend.

De stokken genieten van tragere rijping door hun hoge ligging (Sierra de la Demanda) op zo'n 730m hoogte.

Zwarte bessen, vanille, erg kruidig ook (munt, lavendel), tabak. Medium body, finesse, mooie zuren en versmolten tannines. Mooie afdronk! Ging perfect bij de eend.

Rioja's niet mijn ding? Wel als ze op die manier worden gemaakt worden!
19-10-2015, 08:58 AM
Bericht: #2
RE: La Antigua - Rioja
Fre,

Waar heb je die gevonden?
Heb er al wat over opgezocht en mijn interesse is gewektSmile. Wil hem ook proeven.
19-10-2015, 09:32 PM
Bericht: #3
RE: La Antigua - Rioja
(19-10-2015 08:58 AM)Dc schreef:  Fre,

Waar heb je die gevonden?
Heb er al wat over opgezocht en mijn interesse is gewektSmile. Wil hem ook proeven.

Goeie vraag. Ik kreeg 'm geserveerd in Volta te Gent. Vond deze wijn interessant dus noteerde ik enkele indrukken. Ik had nog de intentie om te vragen aan de sommelier waar ie te verkrijgen is, maar is er dan toch niet van gekomen. Als k 'm tegenkom, laat ik het je zeker weten.


Ga naar locatie: