Welkom, gast!


 
Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Bodega Comando G
24-10-2015, 06:12 PM
Bericht: #1
Bodega Comando G
Een overzicht vindt je hier, http://www.europeancellars.com/producer/comando-g/

Comando G is made up of Fernando García (Bodegas Marañones), Daniel Gómez Jiménez-Landi (Bodegas Jiménez-Landi) and Marc Isart (Bodegas Bernabeleva).

Its 3 hectares of old Garnacha vines are spread out among the villages of Cadalso de los Vidrios and Rozas de Puerto Real, near the Sierra de Gredos mountains, on granite soil and at an altitude of between 900 and 1,000 metres.

El Hombre Bala 2012
El Hombre Bala is a red wine from Madrid produced by Comando G. G for Grenache.
This project that was born with the idea of producing great wines from old Grenache vines in the Sierra de Gredos.

El Hombre Bala is a single variety Grenache, produced with grapes grown on 3 hectares of old vineyards aged between 50 to 90 years old.
Comando G practices biodynamic farming with total respect to the environment.
The vines are planted on granite soil at an altitude of 900-1000 metres above sea level. A hard climate that creates a balanced ripening, fresh and elegant wines.

The grapes are destemmed and undergo a maceration for 30 days at a low temperature. The fermentation takes place in barrels and wooden vats at controlled temperature.

El Hombre Bala is aged for 10 months in 400 and 700 litre French oak barrels. A pure wine, authentic and profound. A very elegant Grenache.

El Hobre Bala 2012, kindermoord maar ik moest het eens proberen ... na 3 uur lucht happen krijgen we een idee wat dit kan worden ... één van de lichtste wijnen die ik al gedronken heb uit Spanje, medium body, fruitig (kers) met veel smaak, in 2018 proberen we er nog eentje. 88++

Grts.


Bijlagen Afbeeldingen
   

In blind, we trust Cool
25-10-2015, 10:29 PM
Bericht: #2
RE: Bodega Comando G
Merçi voor de info ... heb die ook liggen en ga hem nu zeker nog wat laten rusten ... is wel geen typische Fleer-wijn, hé ... al ben ik toch content dat je dit type wijn een kans geeft.

Een goede maand geleden al eens een Bruja Averia 2013 gedronken en deze was al mooi toegankelijk, met nog hopen marge, scoorde hem 90++
25-10-2015, 11:01 PM
Bericht: #3
RE: Bodega Comando G
Topwijnen! Een van de eerste malen dat ik werd omver geblazen door een wijn was bij het proeven van Ataulfos 2009, toen Landi nog bij Jimenez-Landi zat. Waanzinnig gewoon, maar helaas met een prijs. Momenteel denk ik toch wel een van de hipste wijnbouwers in Spanje, maar terecht. La Bruja Averia is geweldig voor zijn prijs, ik zou hem ook eerst even karaferen of een dagje op voorhand openen, gigantisch verschil qua expressiviteit.
25-10-2015, 11:13 PM
Bericht: #4
RE: Bodega Comando G
(25-10-2015 11:01 PM)Kupers schreef:  Topwijnen! Een van de eerste malen dat ik werd omver geblazen door een wijn was bij het proeven van Ataulfos 2009, toen Landi nog bij Jimenez-Landi zat. Waanzinnig gewoon, maar helaas met een prijs. Momenteel denk ik toch wel een van de hipste wijnbouwers in Spanje, maar terecht. La Bruja Averia is geweldig voor zijn prijs, ik zou hem ook eerst even karaferen of een dagje op voorhand openen, gigantisch verschil qua expressiviteit.

Kan je alleen maar bijtreden in je commentaar, prachtige wijnen ... samen met Mustiguillo mijn favoriet p/k in Spanje.
De Bruja Averia had ik drie uur op voorhand geopend ... en dit deed de wijn duidelijk deugd ... anders, had ik wss 'slechts' een leuk jeugdig fruitbommentje gehad.

Heb Landi eens ontmoet bij een BuenaVida tasting ... en er zijn er twee ... eentje zit nog steeds bij Jimenez-Landi ... de andere (een neef dacht ik) zit bij Comando G en maakt ook de Reventon, Cantos del Diablo & Uvas de la Ira.
25-10-2015, 11:18 PM
Bericht: #5
RE: Bodega Comando G
(25-10-2015 11:13 PM)El Nicho schreef:  
(25-10-2015 11:01 PM)Kupers schreef:  Topwijnen! Een van de eerste malen dat ik werd omver geblazen door een wijn was bij het proeven van Ataulfos 2009, toen Landi nog bij Jimenez-Landi zat. Waanzinnig gewoon, maar helaas met een prijs. Momenteel denk ik toch wel een van de hipste wijnbouwers in Spanje, maar terecht. La Bruja Averia is geweldig voor zijn prijs, ik zou hem ook eerst even karaferen of een dagje op voorhand openen, gigantisch verschil qua expressiviteit.

Kan je alleen maar bijtreden in je commentaar, prachtige wijnen ... samen met Mustiguillo mijn favoriet p/k in Spanje.
De Bruja Averia had ik drie uur op voorhand geopend ... en dit deed de wijn duidelijk deugd ... anders, had ik wss 'slechts' een leuk jeugdig fruitbommentje gehad.

Heb Landi eens ontmoet bij een BuenaVida tasting ... en er zijn er twee ... eentje zit nog steeds bij Jimenez-Landi ... de andere (een neef dacht ik) zit bij Comando G en maakt ook de Reventon, Cantos del Diablo & Uvas de la Ira.

Ik vind vooral dat het de aciditeit ten goede komt, hij kan bij meteen openen hard overkomen. Ik had hem eerst op de degustatie bij La Buena Vida geproefd maar was niet overtuigd. Toen ik dan later een fles cadeau kreeg en de tijd nam op hem te proeven was het toch een veel mooier verhaal, denk ook dat de temperatuur er veel mee te maken heeft.

Ik zou de familieband niet teveel ter sprake brengen, de verdeling van de percelen is niet heel gemakkelijk verlopen Wink. Daniel is degene die is vertrokken en nu onder zijn eigen naam wijnen uitbrengt.
26-10-2015, 04:12 PM
Bericht: #6
RE: Bodega Comando G
(25-10-2015 11:01 PM)Kupers schreef:  Topwijnen! Een van de eerste malen dat ik werd omver geblazen door een wijn was bij het proeven van Ataulfos 2009, toen Landi nog bij Jimenez-Landi zat. Waanzinnig gewoon, maar helaas met een prijs. Momenteel denk ik toch wel een van de hipste wijnbouwers in Spanje, maar terecht. La Bruja Averia is geweldig voor zijn prijs, ik zou hem ook eerst even karaferen of een dagje op voorhand openen, gigantisch verschil qua expressiviteit.

De top wijnen kan je en primeur kopen al was het dit jaar wel iets moeilijker.

Grts.

In blind, we trust Cool
20-01-2019, 11:35 AM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 20-01-2019 om 11:35 AM door fleer.)
Bericht: #7
RE: Bodega Comando G
The 2012 El Reventón is produced from Garnacha grapes grown on slate soils in the village of Cebreros, province of Ávila, and as such it's officially labelled Vino de la Tierra de Castilla y León, though it's part of the Gredos zone. The soil is rich in slate and marks the wines differently from the granite. The nose is a mixture of violets, blueberries and plenty of Mediterranean herbs like thyme and rosemary. The medium to full-bodied palate is ripe and hedonistic, but feels much lighter than it is. This is by far the best, more balanced vintage of this wine that he was already producing at Jiménez-Landi. Drink: 2015 – 2022" – Luis Gutierrez, October 2014

El Reventon 2012,

Niet te verwarren met de Bodegas Jimenez Landi El Reventon, Mentrida, Spain

Deze is dus de Comando G 'El Reventon' Vino de la Tierra de Castilla y Leon

Weinig neus, light/medium body, alcohol toets en teveel zuur 89+p
De tijd zal het zeggen waar dit naartoe gaat.


Bijlagen Afbeeldingen
   

In blind, we trust Cool
11-08-2019, 10:45 AM
Bericht: #8
RE: Bodega Comando G
Comando G 'El Hombre Bala', Madrid 2013

Gernache van 50 tot 90 jaar oud op 1000m hoogte, lichte wijn met hints van framboos en veenbes 90p


Bijlagen Afbeeldingen
   

In blind, we trust Cool


Ga naar locatie: