Welkom, gast!


 
Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
La Tour Haut-Brion
27-01-2016, 10:59 PM
Bericht: #1
La Tour Haut-Brion
Heren liefhebbers,

La Tour Haut-Brion ( 2004 )

Niet zeker indien ik een nieuw topic diende aan te maken, gezien dit sedert 2006 La Mission Haut Brion is geworden.
Niettemin, tot en met 2005 was deze La Tour Haut-Brion onafhankelijk, doch beheerd door het Clarence Dillon imperium.

Toevallig ontdekt - tijdens het "kelderduiken" bij een vaste leverancier - naam en faam mij deels onbekend.
Wat opzoekwerk toont inderdaad aan dat de wijngaarden sedert 2006 geïncorporeerd zijn bij La Mission Haut Brion.
Dus, deze "pre" LMHB wijn mocht wel even aan een test onderworpen worden, dus waarom niet deze avond !

Haal ik er direct Pessac-Léognan uit ... totaal niet, maar dat hoef alvast geen minpunt te wezen.

+ Kleur - alvast niets op aan te merken, nog mooi rode kleuren in het glas.
+ Neus - atypisch voor Pessac, eerder hoger in linkeroever in te schatten ?
+ Smaak - eerder licht en elegant en afgerond in de mond, atypisch Pessac
+ Afdronk - verrassend nog flink wat zuren terug te vinden - doch harmonieus.

Ik kan concluderen dat ik toch ietwat in tweestrijd ben bij deze wijn, verrast en teleurgesteld.
Atypisch voor Pessac, maar toch mooi gemaakt en nu al tamelijk in evenwicht + toekomst.
Doch - bij Pessac - denk ik aan vurig, verbrand rubber, bosgrond, stalgeur en animale toetsen.
Bij deze wijn ontbreekt dit totaal, maar het doet geen afbreuk aan de inhoud van de fles.

   

Mathijs

When in doubt ... drink Pomerol !
22-08-2016, 10:02 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 22-08-2016 om 10:04 PM door Mathijs81.)
Bericht: #2
RE: La Tour Haut-Brion
Deze avond in een wilde bui toch nog even een flesje naar boven gehaald.

Ditmaal de wijn wat adem gegeven vooraleer te degusteren ( en ook bij maaltijd ).
Maakte een wereld van verschil - nog steeds atypisch Pessac voor mij, maar lekker top !

Mooie neus - boterig, kruidig, vanille, chocolade
Smaak - lekker vol en smeuïg in de mond, niets op aan te merken
Afdronk - ook hier, lekker vol en lekker lang in de mond, zuren verwezen naar de achtergrond

Mooie zalvende wijn - perfect bij traag gebakken varkenswangen met een botersausje, gebakken krieltjes en frisse salade.

Mathijs

When in doubt ... drink Pomerol !
23-08-2016, 12:42 PM
Bericht: #3
RE: La Tour Haut-Brion
(22-08-2016 10:02 PM)Mathijs81 schreef:  Deze avond in een wilde bui toch nog even een flesje naar boven gehaald.

Ditmaal de wijn wat adem gegeven vooraleer te degusteren ( en ook bij maaltijd ).
Maakte een wereld van verschil - nog steeds atypisch Pessac voor mij, maar lekker top !

Mooie neus - boterig, kruidig, vanille, chocolade
Smaak - lekker vol en smeuïg in de mond, niets op aan te merken
Afdronk - ook hier, lekker vol en lekker lang in de mond, zuren verwezen naar de achtergrond

Mooie zalvende wijn - perfect bij traag gebakken varkenswangen met een botersausje, gebakken krieltjes en frisse salade.

Mathijs

Inderdaad een toppertje.
Moet ik meer van in huis halen als ik er nog vind.

In water, one sees one's own face.
But in wine, one beholds the heart of another


Ga naar locatie: