Welkom, gast!


 
Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Weingut Angerhof - Tschida in Burgenland-Neusiedlersee Oostenrijk
10-05-2016, 06:29 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 10-05-2016 om 07:30 PM door FRANCISPICCART.)
Bericht: #1
Weingut Angerhof - Tschida in Burgenland-Neusiedlersee Oostenrijk
Chardonnay Trockenbeerenauslese 2005 Tschida

Neusiedlersee is het grootste binnenmeer van Europa en is 36 km lang. De omgeving is uitermate geschikt voor botrytis omdat de temperaturen in de late zomer en herfst tijdens de nacht sterk dalen waardoor 's morgens een mist ontstaat die de edelschimmel optimaal doet ontwikkelen.
Dit flesje van 37,5 cl komt nog van Pasqualinno. De wijn heeft 216,3 gr/L restsuiker en totale zuren 10,3 gr/L.
Intense gele kleur, vettig en mooi tranend. Complexe neus van honing, rijpe mango, gedroogde abrikoos. Subtiele rokerige toets van hout en herkenbare botrytis. In de mond een fantastische versmelting van rijp exotisch fruit met daartegenover die geweldige zuren die deze wijn op geen enkel moment plakkerig en overzoet maakt. Een heel lange afdronk tovert deze niet-alledaagse chardonnay edelrot om tot een heuse topper. Ik vond het jammer dat hij zo vlug op was, maar iedereen heeft er intens van genoten.
Het goede nieuws is echter dat ik er nog ééntje liggen hebapplaus.


Bijlagen Afbeeldingen
   
11-05-2016, 10:14 AM
Bericht: #2
RE: Weingut Angerhof - Tschida in Burgenland-Neusiedlersee Oostenrijk
(10-05-2016 06:29 PM)FRANCISPICCART schreef:  Chardonnay Trockenbeerenauslese 2005 Tschida
Dit flesje van 37,5 cl komt nog van Pasqualinno.
Ik heb er ook nog eentje liggen van bij Pasqualinno zaliger. Ik lees dan ook met veel plezier je proefnotitie. Nog voldoende zuren om nog enkele jaren te laten liggen?
11-05-2016, 11:47 AM
Bericht: #3
RE: Weingut Angerhof - Tschida in Burgenland-Neusiedlersee Oostenrijk
(11-05-2016 10:14 AM)Corto schreef:  
(10-05-2016 06:29 PM)FRANCISPICCART schreef:  Chardonnay Trockenbeerenauslese 2005 Tschida
Dit flesje van 37,5 cl komt nog van Pasqualinno.
Ik heb er ook nog eentje liggen van bij Pasqualinno zaliger. Ik lees dan ook met veel plezier je proefnotitie. Nog voldoende zuren om nog enkele jaren te laten liggen?

Geen enkel probleem. De wijn had nog niets van zijn frisheid verloren. Omwille van die opmerkelijke fijne zuren had ik deze TBA ook destijds gekocht. Je mag gerust zijn, voor de volgende 10 jaar zeker nogSlurp !


Ga naar locatie: