Welkom, gast!


 
Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Dario Coos, Friuli Venezia Giulia
19-10-2016, 02:55 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 19-10-2016 om 02:57 PM door 33S.)
Bericht: #1
Dario Coos, Friuli Venezia Giulia
Schioppettino 2013 van Dario Coos.

De mooiste naam van alle wijndruiven en een van de lievelingsdruiven van Ian d'Agata. Tweede keer dat ik deze wijn drink, en daarbuiten enkel nog maar op proeverijen wijnen gedronken van deze druif. Ik herinner me een heel goede van Ermacora op de proeverij van Van Eccelpoel, maar zij hebben deze wijn, voor zover ik weet, jammer genoeg nooit verkocht.

Mooie, geparfumeerde neus met vooral rood fruit. Intens maar elegant, zeker geen zwaargewicht, peper in de afdronk. Veel zuren en tamelijk zachte tannines. Weinig alcohol ook (12,5°).

Denk wel dat er hier liefhebbers voor te vinden zijn. Zou ook beteren met rijpen, maar dan spreken we denk ik eerder over 5-8 jaar. Heb nog een fles liggen van 2011 (Vigna Petrussa).

Zeker proberen als je er één tegenkomt. Weer eens iets anders uit het immer verrassende Italië!

I was just, I was just, I was just sitting here thinking
About your kiss and your warm embrace
When the reflection in the glass that I held to my lips baby
Revealed the tears that were on my face
19-10-2016, 04:01 PM
Bericht: #2
RE: Dario Coos, Friuli Venezia Giulia
(19-10-2016 02:55 PM)33S schreef:  Schioppettino 2013 van Dario Coos.

De mooiste naam van alle wijndruiven en een van de lievelingsdruiven van Ian d'Agata. Tweede keer dat ik deze wijn drink, en daarbuiten enkel nog maar op proeverijen wijnen gedronken van deze druif. Ik herinner me een heel goede van Ermacora op de proeverij van Van Eccelpoel, maar zij hebben deze wijn, voor zover ik weet, jammer genoeg nooit verkocht.

Mooie, geparfumeerde neus met vooral rood fruit. Intens maar elegant, zeker geen zwaargewicht, peper in de afdronk. Veel zuren en tamelijk zachte tannines. Weinig alcohol ook (12,5°).

Denk wel dat er hier liefhebbers voor te vinden zijn. Zou ook beteren met rijpen, maar dan spreken we denk ik eerder over 5-8 jaar. Heb nog een fles liggen van 2011 (Vigna Petrussa).

Zeker proberen als je er één tegenkomt. Weer eens iets anders uit het immer verrassende Italië!

Zou ik zeker willen doen, maar niet zo gemakkelijk te vinden, helaas... Merlot uit Friuli dat wel Confused

Trying to define wine at one particular moment is like photographing the sky and assuming it will always look like that picture. (Eric Asimov)
20-10-2016, 12:25 PM
Bericht: #3
RE: Dario Coos, Friuli Venezia Giulia
Inderdaad moeilijk te vinden. Licata heeft er een in het gamma, maar kost 30 euro (de 2011 is nu wel in promo, maar nog altijd 25 euro).

I was just, I was just, I was just sitting here thinking
About your kiss and your warm embrace
When the reflection in the glass that I held to my lips baby
Revealed the tears that were on my face
20-10-2016, 02:00 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 20-10-2016 om 02:06 PM door don quichotte.)
Bericht: #4
RE: Dario Coos, Friuli Venezia Giulia
(20-10-2016 12:25 PM)33S schreef:  Inderdaad moeilijk te vinden. Licata heeft er een in het gamma, maar kost 30 euro (de 2011 is nu wel in promo, maar nog altijd 25 euro).
?

Bij Xtrawine € 15,01 voor de Schioppettino 2013.
Die van Licata is wel niet van Daria Coos

There are no standards of taste in wine... Each man's own taste is the standard, and a majority vote cannot decide for him or in any slightest degree affect the supremacy of his own standard.
Mark Twain (1835-1910)
20-10-2016, 02:10 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 20-10-2016 om 02:10 PM door 33S.)
Bericht: #5
RE: Dario Coos, Friuli Venezia Giulia
(20-10-2016 02:00 PM)don quichotte schreef:  
(20-10-2016 12:25 PM)33S schreef:  Inderdaad moeilijk te vinden. Licata heeft er een in het gamma, maar kost 30 euro (de 2011 is nu wel in promo, maar nog altijd 25 euro).
?

Bij Xtrawine € 15,01 voor de Schioppettino 2013.
Die van Licata is wel niet van Daria Coos

Inderdaad, bedoelde niet specifiek de wijn van Dario Coos. Wilde gewoon zeggen dat een Schioppettino vinden in België niet zo evident zal zijn.

I was just, I was just, I was just sitting here thinking
About your kiss and your warm embrace
When the reflection in the glass that I held to my lips baby
Revealed the tears that were on my face


Ga naar locatie: