Welkom, gast!


 
Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Fattoria Rodano Chianti classico
09-12-2016, 07:39 PM
Bericht: #1
Fattoria Rodano Chianti classico
Vigna Viacosta is de riserva van dit domein, maar riserva staat sinds 2010 niet meer op het etiket. De 2010 in het glas. Ken je dat? Een eerste snif en sip en wild van enthousiasme worden, omdat dit nog geen 20€ kost en bangelijk veel sangiovese is voor wat het maar kost! Straks meer hierover...

Vineuze groeten, Bert (Genetisch gelinkt aan wijnimport HOPEwines Duffel)
09-12-2016, 10:42 PM
Bericht: #2
RE: Fattoria Rodano Chianti classico
Dit domein maakt fantastische wijnen, zeer old-school in stijl, wijnen die wat meer tijd nodig hebben maar dan werkelijk schitterend kunnen zijn. Zoals je zelf al aanhaalt, prijs-kwaliteit ook wel top. Zijn in België bij Divino te krijgen als ik me niet vergis.
09-12-2016, 11:12 PM
Bericht: #3
RE: Fattoria Rodano Chianti classico
Licht animaal neuzeke, wat gerookt vlees, zwart fruit en enorme kruidigheid. Zalige neus. In de mond, net zoals kupers zei, nog zeer jong. Fijnkorrelige tannines, iets minder zuur dan verwacht. Een tikkeltje meer had hem misschien te goed gemaakt voor zijn prijs Tongue 91

Vineuze groeten, Bert (Genetisch gelinkt aan wijnimport HOPEwines Duffel)
10-12-2016, 04:11 PM
Bericht: #4
RE: Fattoria Rodano Chianti classico
Dag 2: wat leer erbij om de evolutie te tonen. Meer op finesse vandaag. Zeer aangenaam. Ik behoud m'n vorige score. Maar met een jaar of 3-5 kelderrust wordt dit een grote riserva. Of is het reserva? kusknipoog Alle gekheid op een stokje: dit wordt ne grote! Zeer zuiver en terroirgericht, m.i. Hiervan bijbestellen? No doubt. 6 of 12 flessen zelfs. Er zijn zo van die wijnenHeart

Vineuze groeten, Bert (Genetisch gelinkt aan wijnimport HOPEwines Duffel)
10-12-2016, 10:30 PM
Bericht: #5
RE: Fattoria Rodano Chianti classico
(10-12-2016 04:11 PM)TheWineVet schreef:  Dag 2: wat leer erbij om de evolutie te tonen. Meer op finesse vandaag. Zeer aangenaam. Ik behoud m'n vorige score. Maar met een jaar of 3-5 kelderrust wordt dit een grote riserva. Of is het reserva? kusknipoog Alle gekheid op een stokje: dit wordt ne grote! Zeer zuiver en terroirgericht, m.i. Hiervan bijbestellen? No doubt. 6 of 12 flessen zelfs. Er zijn zo van die wijnenHeart
Tx voor de TN, toegevoegd aan wantlist Smile
23-09-2018, 12:41 PM
Bericht: #6
RE: Fattoria Rodano Chianti classico
2010 Viacosta: P&P: al lichtjes tertiair, straks meer, maar top gewoon momenteel! 92

Vineuze groeten, Bert (Genetisch gelinkt aan wijnimport HOPEwines Duffel)
23-09-2018, 06:18 PM
Bericht: #7
RE: Fattoria Rodano Chianti classico
Rodano is knap
23-09-2018, 06:57 PM
Bericht: #8
RE: Fattoria Rodano Chianti classico
(23-09-2018 06:18 PM)Vinogan(s) schreef:  Rodano is knap
Is dat zo? Nog nooit ontmoet...
Maar de wijn is echt puur sangiovese!

Vineuze groeten, Bert (Genetisch gelinkt aan wijnimport HOPEwines Duffel)


Ga naar locatie: