Welkom, gast!


 
Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Chateau Cadet-Piola, GCC Saint-Emilion
30-01-2017, 03:46 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 30-01-2017 om 03:51 PM door Benz.)
Bericht: #1
Chateau Cadet-Piola, GCC Saint-Emilion
Gisteren naast Chateau Haut-Tropchaud ook deze 1982 van Chateau Cadet-Piola in het glas. Wat heb ik toch geluk dat mijn beste vriend en ook groot Bordeaux liefhebber (noem hem wel eens mijn leermeester Tongue) deze flessen steeds in perfecte omstandigheden zovele jaren in zijn ideale kelder heeft bewaard, en ik daar een hele resem flessen die hij nooit op kreeg heb kunnen van overnemen. Gisteren was hij op bezoek en net daarom haalde ik deze 2 schitterende wijnen boven. Wijn net zoals iedere keer een 4tal uur op voorhand geopend. Kurk nu wel in stukjes gebroken en het onderste deel dat bleef zitten er uiteindelijk doorgeduwd, dus daarna alles meteen mooi gedecanteerd. Dan in het glas noch steeds een mooi verassend jonge donkere kleur en dit voor en wijn van jawel 1982. Neus van zowel rood en zwart fruit, frambozen,braambessen, cassis, grafiet, karamel, natte bosgrond, van alles wel wat maar wel heel licht en zacht, niks stevigs. In de mond ook een hele zalvende zachte ronde romige wijn die heel vlot en makkelijk naar binnen gaat. Mooie zachte afdronk ook. Een wijn die een klein beetje karakter mist om echt groots te zijn, maar wel een hele mooie zachte wijn die mij veel voldoening schonk. Heel mooi etiket trouwens! 89

   

Save water drink wine!
30-01-2017, 03:58 PM
Bericht: #2
RE: Chateau Cadet-Piola, GCC Saint-Emilion
(30-01-2017 03:46 PM)Benz schreef:  Gisteren naast Chateau Haut-Tropchaud ook deze 1982 van Chateau Cadet-Piola in het glas. Wat heb ik toch geluk dat mijn beste vriend en ook groot Bordeaux liefhebber (noem hem wel eens mijn leermeester Tongue) deze flessen steeds in perfecte omstandigheden zovele jaren in zijn ideale kelder heeft bewaard, en ik daar een hele resem flessen die hij nooit op kreeg heb kunnen van overnemen. Gisteren was hij op bezoek en net daarom haalde ik deze 2 schitterende wijnen boven. Wijn net zoals iedere keer een 4tal uur op voorhand geopend. Kurk nu wel in stukjes gebroken en het onderste deel dat bleef zitten er uiteindelijk doorgeduwd, dus daarna alles meteen mooi gedecanteerd. Dan in het glas noch steeds een mooi verassend jonge donkere kleur en dit voor en wijn van jawel 1982. Neus van zowel rood en zwart fruit, frambozen,braambessen, cassis, grafiet, karamel, natte bosgrond, van alles wel wat maar wel heel licht en zacht, niks stevigs. In de mond ook een hele zalvende zachte ronde romige wijn die heel vlot en makkelijk naar binnen gaat. Mooie zachte afdronk ook. Een wijn die een klein beetje karakter mist om echt groots te zijn, maar wel een hele mooie zachte wijn die mij veel voldoening schonk. Heel mooi etiket trouwens! 89

Cadet-Piola 1982 was al heerlijk vanaf dag 1 na botteling. Ik vind het nog steeds erg jammer dat de nieuwe eigenaar besliste om het Château op te doeken en de wijngaard te verdelen over Larmande en Soutard. De reden was "het te grote aandeel cabernet-sauvignon", maar idd jammer van het etiket.


Ga naar locatie: