Welkom, gast!


 
Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tips reis naar Cublac
16-02-2017, 01:14 PM
Bericht: #1
Tips reis naar Cublac
Dag allemaal,

Zeker op tijd, maar aangezien ik werkelijk niets ken uit deze regio ben ik benieuwd of mensen hier ervaring mee hebben.
In de zomer gaan we met de familie naar Cublac (Zo een 100km boven Cahors).
--> https://nl.wikipedia.org/wiki/Cublac
Niet groot, maar is vooral om met de kinderen leuke tripjes te doen.
Ik heb mijn compagnons al wel zo ver gekregen dat ze een dagje mee wijn willen proeven, al willen ze daar waarschijnlijk geen 100en km voor afleggen Smile.

Daarom bij deze een warme oproep: Iemand ervaring met deze regio, tips,...? (want ik tast in het duisterTongue)
16-02-2017, 01:52 PM
Bericht: #2
RE: Tips reis naar Cublac
je zit een beetje in no one's land, AOC-gewijs dan. Rond Bergerac zijn er wel leuke dingen, maar dat is ook al meer dan 100km rijden van waar je zit... Hoe ver ben je bereid te rijden?

Trying to define wine at one particular moment is like photographing the sky and assuming it will always look like that picture. (Eric Asimov)
16-02-2017, 02:20 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 16-02-2017 om 03:19 PM door Dc.)
Bericht: #3
RE: Tips reis naar Cublac
(16-02-2017 01:52 PM)Olivier schreef:  je zit een beetje in no one's land, AOC-gewijs dan. Rond Bergerac zijn er wel leuke dingen, maar dat is ook al meer dan 100km rijden van waar je zit... Hoe ver ben je bereid te rijden?

Mijn schamele pogingen in google deden al zoiets vermoeden...Sad
Ik denk dat Cahors of Bergerac zowat het dichtste is, of zie ik nog iets over het hoofd?

100km rijden voor wijn ga ik niet verkocht krijgen aangezien de rest geen wijnliefhebbers zijn. Ze wilden wel eens mee gaan proeven om dat meegemaakt te hebben...
Ik heb wel al 2 caves gevonden in een naburig dorp, daar maar eens de prijslijst gevraagd. Curieus of die gaan antwoorden.
Indien wel en prijzen vallen mee, wil ik zeker eens langsgaan. Wat proeven en eventueel wat wijnen van de regio inslagen want daar heb ik werkelijk niets van.
16-02-2017, 02:38 PM
Bericht: #4
RE: Tips reis naar Cublac
  • Voor Cahors is er door de toeristische dienst een ganse wijnroute uitgestippeld. Ik heb die informatie ooit online opgezocht (3 tal jaar geleden), maar heb de route zelf niet gedaan.
  • Saint-Cirque-Lapopie is heel mooi.
  • Rocamadour is ook de moeite.
    Op die weg is er ook een leuke boer met winkel waar je geitenkaas en allerlei lokale producten kan kopen. Ga beslist ook eens bij de méga-varkens kijken. Leuk voor de kids
  • Kanotocht op de Dordogne, aan de voet van de (vele) kastelen.
16-02-2017, 03:17 PM
Bericht: #5
RE: Tips reis naar Cublac
(16-02-2017 02:38 PM)Xcalibur schreef:  
  • Voor Cahors is er door de toeristische dienst een ganse wijnroute uitgestippeld. Ik heb die informatie ooit online opgezocht (3 tal jaar geleden), maar heb de route zelf niet gedaan.
  • Saint-Cirque-Lapopie is heel mooi.
  • Rocamadour is ook de moeite.
    Op die weg is er ook een leuke boer met winkel waar je geitenkaas en allerlei lokale producten kan kopen. Ga beslist ook eens bij de méga-varkens kijken. Leuk voor de kids
  • Kanotocht op de Dordogne, aan de voet van de (vele) kastelen.

Bedankt!
Alleen zitten wij 100km ten noorden van Cahors...
Misschien dat een dagtrip met de hele familie richting Cahors wel eens de moeite is.
16-02-2017, 03:30 PM
Bericht: #6
RE: Tips reis naar Cublac
(16-02-2017 03:17 PM)Dc schreef:  
(16-02-2017 02:38 PM)Xcalibur schreef:  
  • Voor Cahors is er door de toeristische dienst een ganse wijnroute uitgestippeld. Ik heb die informatie ooit online opgezocht (3 tal jaar geleden), maar heb de route zelf niet gedaan.
  • Saint-Cirque-Lapopie is heel mooi.
  • Rocamadour is ook de moeite.
    Op die weg is er ook een leuke boer met winkel waar je geitenkaas en allerlei lokale producten kan kopen. Ga beslist ook eens bij de méga-varkens kijken. Leuk voor de kids
  • Kanotocht op de Dordogne, aan de voet van de (vele) kastelen.

Bedankt!
Alleen zitten wij 100km ten noorden van Cahors...
Misschien dat een dagtrip met de hele familie richting Cahors wel eens de moeite is.

De stad Cahors zelf vind ik persoonlijk niet echt de moeite.(wijngaarden wel natuurlijk). Dus als je met de familie iets wil doen kies je idd beter voor Rocamadour of een kano op de Dordogne...

Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans)
16-02-2017, 03:35 PM
Bericht: #7
RE: Tips reis naar Cublac
(16-02-2017 03:30 PM)vinejo schreef:  
(16-02-2017 03:17 PM)Dc schreef:  
(16-02-2017 02:38 PM)Xcalibur schreef:  
  • Voor Cahors is er door de toeristische dienst een ganse wijnroute uitgestippeld. Ik heb die informatie ooit online opgezocht (3 tal jaar geleden), maar heb de route zelf niet gedaan.
  • Saint-Cirque-Lapopie is heel mooi.
  • Rocamadour is ook de moeite.
    Op die weg is er ook een leuke boer met winkel waar je geitenkaas en allerlei lokale producten kan kopen. Ga beslist ook eens bij de méga-varkens kijken. Leuk voor de kids
  • Kanotocht op de Dordogne, aan de voet van de (vele) kastelen.

Bedankt!
Alleen zitten wij 100km ten noorden van Cahors...
Misschien dat een dagtrip met de hele familie richting Cahors wel eens de moeite is.

De stad Cahors zelf vind ik persoonlijk niet echt de moeite.(wijngaarden wel natuurlijk). Dus als je met de familie iets wil doen kies je idd beter voor Rocamadour of een kano op de Dordogne...

Heb net eens gecheckt, je zit daar nog dichtst bij Coteaux de Quercy - een medestudent deed daar zijn eindwerk over destijds... geen grote wijnen gedronken echter Rolleyes

Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans)
02-07-2017, 02:57 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 02-07-2017 om 04:03 PM door Dc.)
Bericht: #8
RE: Tips reis naar Cublac
Ben aan het proberen om de compagnons te overtuigen om toch die 100km te doen. Wil die kans eigenlijk niet laten liggen want ik heb ook letterlijk zo goed als niets van de streek in mijn kelder.

Cahors:
Ik heb hier al eens wat bekeken en dacht volgende aan te schrijven
Clos Triguedina
Château du Cèdre
Clos de chêne
Clos d'un jour
Deze liggen dicht bij elkaar qua overtuigen van de anderen misschien de voorkeur genieten.
Deze liggen toch al op 150 km v Cublac. Ik had gehoopt aan de 100km te blijven.

Misschien is Bergerac dan iets dichter?
Chateau Lestignac
Chateau Miaudoux
Domaine Tour des Gendres
Château Laulerie
Liggen ook dicht bij elkaar
Iets dichter bij waar we overnachten maar als ik google maps raadpleeg is de reistijd vergelijkbaar.

Dus indien andere tips, zijn die uiteraard (zoals altijd) meer dan welkom
Wat is volgens jullie de leukste optie? (interessantste huizen + P/Q, want we gaan dan ook wel wat inslagenTongue)
02-07-2017, 06:39 PM
Bericht: #9
RE: Tips reis naar Cublac
Nu heeft mijn broer toch wel een lijst gevonden met wijnboeren in de buurt Smile
Ik vrees dat dit dan plan a wordt...

http://www.nosvignerons.com/vigneron/dor...ieu-24120/

Kent iemand iets?
02-07-2017, 08:39 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 03-07-2017 om 05:13 AM door Smaakatleet.)
Bericht: #10
RE: Tips reis naar Cublac
Even gekeken de namen zeggen me niets .

Als jullie toch even een rit willen wagen .

Chateau Lestignac in Buzet misschien eens doen ?
Staat op je lijstje , en raad ik je zeer zeker aan .
Maken knappe wijnen .
02-07-2017, 09:37 PM
Bericht: #11
RE: Tips reis naar Cublac
Van dat lijstje ken ik Saint-Didier Parnac, dat is een middelmatige Cahors als ik me niet vergis. Dus dat zit je toch weer in Cahors.

De kant van Brive is geen wijnstreek. Er is een Auchan in Périgueux...

Misschien een daguitstap maken, die ook voor niet-wijnfanaten wel wat leuks aan stadjes en landschappen biedt: Périgueux, Bergerac, Monbazillac, Duras, Marmande, eventueel, als er tijd is doorsteken tot in Buzet en dan terug, eventueel via Villeneuve, Domme en Sarlat.

Zo heb je m.i. meteen de voornaamste wijndorpen gehad (op Cahors na, misschien kan je dat in combinatie met Rocamadour een andere keer doen. Ik vind Cahors toch ook niet slecht als bestemming).

Zeker Sarlat aandoen, niet voor de wijn, maar voor de oude stad. Ook al is het er mistig van de toeristen. Je mag sowieso niet bang zijn van mensenmassa's, want de meeste mooie hoekjes worden bestormd: Domme, Rocamadour, Sarlat, Les Eyzies, Laroque Gageac,... Daar in C
ublac zal het wel rustiger zijn.
03-07-2017, 08:40 AM
Bericht: #12
RE: Tips reis naar Cublac
Andermaal dank voor de tips!

Van de lijst van mijn broers vind ik enkel volgende op internet:
http://www.coteauxdusaillant.fr/
Misschien dat we dit bezoeken.

Ofwel als we dagtripje maken ga ik proberen de doorsteek naar Cahors of Bergerac te maken Smile

Ondertussen heb ik enkele cavisten aangeschreven in stadje nabij. Hopelijk willen zij prijslijsten delen en zit er iemand tussen met schappelijke prijzen (verschil mag de uitgespaarde naft zijn Tongue).
Het bezoek van de wijngaarden die ik heb opgenoemd zit er dan wel niet bijSad.

We zien wel, het gaat in de eerste plaats om genieten met de familie


Ga naar locatie: