Welkom, gast!


 
Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Clos Poggiale Corsica
23-12-2009, 10:54 PM
Bericht: #1
Clos Poggiale Corsica
Bizar spul.
Gisteren heel dunnekes en niet in balans. De syrah kwam er mooi door maar er hing iets raars tegenover.
Tzal waarschijnlijk de Nielluccio zijn die er voor ongeveer de helft in zitwatte Verwant met de Sangiovese en daar komen waarschijnlijk die zuren van, wat groenig toch.
Nu , vandaag zag ik deze jongen op een wijnkaart staan van een Vredig top vleesrestaurant en wilde hem een tweede kans geven.
Hij is idd wat zachter geworden en met een stevig stuk vlees incl zijn vetten moet dit wel schitterend zijn?
Veel rood fruit , zwarte cacao, kruidig,.... zeker een maaltijdwijn!
Nog iemand ervaring mee?

Wine is sunlight , held together by water !
24-12-2009, 11:31 AM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 24-12-2009 om 11:31 AM door barre.)
Bericht: #2
RE: Clos Poggiale Corsica
nen TN van op CT(nvdr: niet van mij):
(2001) Dark ruby robe with bright red tints. Loads of jammy fruit with a lovely oak producing a concentrated ‘Pomerol’ type nose. Full and firm on the palate with deep fruit and hints of liquorice and vanilla. Medium-length finish. A delightful example of the appellation that will improve further
24-12-2009, 01:03 PM
Bericht: #3
RE: Clos Poggiale Corsica
Corsica: Frankrijk?
24-12-2009, 02:02 PM
Bericht: #4
RE: Clos Poggiale Corsica
@peter , nu da ge het zegt, dit moet onder andere Frankrijk staan... :-)
Dit eiland zou toch beter bij Italië behoren, niet?

Wine is sunlight , held together by water !
07-10-2011, 10:33 AM
Bericht: #5
RE: Clos Poggiale Wit 2009
Mijn eerste Vermentino uit Corsica. Zeer aromatisch, floraal, wit fruit, agrumes, mineraliteit. In de mond zeer fris, sappig rijp fruit, rond en een bittertje in de afdronk. Zit goed in elkaar en lekker spul, ik ben fan.

Hoe vaker je proeft des te meer je ontdekt, hoe meer je ontdekt hoe groter het genot....
15-01-2012, 10:52 AM
Bericht: #6
RE: Clos Poggiale Corsica
De rode is echt wel top, eveneens eerst geproefd in Anderlecht aan het slachthuis. Intussen 2 jaargangen gekocht bij Colruyt. Best bij maaltijd te drinken na enkele jaartjes rust.
02-02-2012, 10:09 AM
Bericht: #7
RE: Clos Poggiale Corsica, wit 2009
Nog eens een fleske van soldaat gemaakt en ja hoor still like it. Ter aanvulling van mijn vorige TN: het fruit kwam rijper over en wat harsaroma's

Hoe vaker je proeft des te meer je ontdekt, hoe meer je ontdekt hoe groter het genot....
01-03-2012, 08:47 PM
Bericht: #8
RE: Clos Poggiale Corsica
in reclame bij Colruyt momenteel


Ga naar locatie: