Welkom, gast!


 
Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
MasterClass Rioja "Single Estate Wines" op ProWein 2017
15-04-2017, 05:46 PM
Bericht: #1
MasterClass Rioja "Single Estate Wines" op ProWein 2017
Ook over Single Estate wijnen kon ik een MasterClass bijwonen op ProWein 2017. (zie ook dit topic over de MasterClass Rioja Reserva's).
Single Estates zijn wijngoederen die zelf druiven verbouwen en er wijn van maken. Dat blijkt niet tot de traditie in Rioja te behoren.
De wijnregio ondergaat deze tijden een revolutie, die ik in het kort (?) probeer uit de doeken te doen.

https://wijnkrabbels.wordpress.com/2017/...wein-2017/

Schitterende wijnen in het glas ook. Helaas weer niet terug te vinden in België, denk ik. Toch?
19-04-2017, 07:41 PM
Bericht: #2
RE: MasterClass Rioja "Single Estate Wines" op ProWein 2017
De rechtstreekse link werkt niet, je komt er ook wel maar google frowns on that Smile.

comments niet geactiveerd?

Heel interessant, ik begin sinds kort ook een beetje meer into Rioja te geraken, maar weet niet altijd goed waar te beginnen, het is iets totaal anders als de meer noordelijke wijnen die ik voornamelijk drink. Van Marques de Riscal heb ik een gelijkaardige semi-parcellaire selectie gedronken in Rueda, Verdejo dan, en dat was toch ook maar een beetje boif, niet heel memorabel, en des te verbazender als je ziet dat deze toch vrij hoge scores kreeg.
19-04-2017, 11:42 PM
Bericht: #3
RE: MasterClass Rioja "Single Estate Wines" op ProWein 2017
Bedankt om de broken link te melden, Peter.
Intussen aangepast (hoop ik).
Ik check de instellingen voor comments.


Ga naar locatie: