Welkom, gast!


 
Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Les vignes oubliées
05-06-2017, 09:47 PM
Bericht: #1
Les vignes oubliées
Terrasses du Larzac 2014


Wijn gemaakt van zeer oude stokken die op aloude wijze worden geselecteerd en in de kelder behandeld. De stokken bevinden zich op redelijke hoogte (300-400 m) waardoor er toch een zekere fraicheur merkbaar is. Cépages: Syrah, Grenache & Carignan.

Subtiele aroma's van garrigues, cederhout & drop en opgelegde kers. Zalvend mondgevoel. Nog steeds geen Zuidelijke blockbuster: deze wijn blijft mooi koel. Opnieuw opgelegde kers ook in de afdronk. Op dag 3 had ik in de nadronk wel een lichte zweem van alcohol. Het blijft een zuiderling natuurlijk, maar ook voor een 'cool climate' liefhebber, kan ik dit toch appreciëren. Leuke ontdekking!
05-06-2017, 10:06 PM
Bericht: #2
RE: Les vignes oubliées
(05-06-2017 09:47 PM)Fre schreef:  Terrasses du Larzac 2014


Wijn gemaakt van zeer oude stokken die op aloude wijze worden geselecteerd en in de kelder behandeld. De stokken bevinden zich op redelijke hoogte (300-400 m) waardoor er toch een zekere fraicheur merkbaar is. Cépages: Syrah, Grenache & Carignan.

Subtiele aroma's van garrigues, cederhout & drop en opgelegde kers. Zalvend mondgevoel. Nog steeds geen Zuidelijke blockbuster: deze wijn blijft mooi koel. Opnieuw opgelegde kers ook in de afdronk. Op dag 3 had ik in de nadronk wel een lichte zweem van alcohol. Het blijft een zuiderling natuurlijk, maar ook voor een 'cool climate' liefhebber, kan ik dit toch appreciëren. Leuke ontdekking!

Deed me zelfs wat denken aan Montcalmes, zeer mooi!

Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans)
05-06-2017, 11:01 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 05-06-2017 om 11:11 PM door don quichotte.)
Bericht: #3
RE: Les vignes oubliées
(05-06-2017 09:47 PM)Fre schreef:  Terrasses du Larzac 2014


Wijn gemaakt van zeer oude stokken die op aloude wijze worden geselecteerd en in de kelder behandeld. De stokken bevinden zich op redelijke hoogte (300-400 m) waardoor er toch een zekere fraicheur merkbaar is. Cépages: Syrah, Grenache & Carignan.

Subtiele aroma's van garrigues, cederhout & drop en opgelegde kers. Zalvend mondgevoel. Nog steeds geen Zuidelijke blockbuster: deze wijn blijft mooi koel. Opnieuw opgelegde kers ook in de afdronk. Op dag 3 had ik in de nadronk wel een lichte zweem van alcohol. Het blijft een zuiderling natuurlijk, maar ook voor een 'cool climate' liefhebber, kan ik dit toch appreciëren. Leuke ontdekking!

Niet te jong gedronken Fre?
Rood adviseer ik min 5 jaar.Wit van dit domein drink ik zeer jong.
N.B.
Ik moet het even checken maar ik ben de mening toegedaan dat een (groot) deel van de oogst die hij vinifieert afkomstig is van percelen die hij niet verbouwt.
But I don't care. Wat in het glas komt is van belang.


Bijlagen Afbeeldingen
       

There are no standards of taste in wine... Each man's own taste is the standard, and a majority vote cannot decide for him or in any slightest degree affect the supremacy of his own standard.
Mark Twain (1835-1910)
06-06-2017, 09:34 AM
Bericht: #4
RE: Les vignes oubliées
@ Don: ik had niet het gevoel dat het hier ging om een wijn die te jong gedronken werd. Hij was eigenlijk al redelijk toegankelijk. Geen harde tannines of zo. Gezien de zeer beperkte evolutie op 3 dagen, denk k inderdaad wel dat hij nog wel een paar jaartjes kan hebben.


Ga naar locatie: