Welkom, gast!


 
Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
De Houtsnip - Waregem
25-06-2017, 03:35 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 25-06-2017 om 03:36 PM door Smaakatleet.)
Bericht: #1
De Houtsnip - Waregem
We namen de sfeer menu .
Eerste voorgerecht was pekelharing met een chardonnay uit de languedoc .
Het gerechtje was lekker de wijn beviel me iets minder .
Een zuidelijke chardonnay die een beetje gebrek had aan fraicheur .

Tweede voorgerecht baby kreeft met wortel mousseline en nog wat .
Zonder vragen werd men glas opnieuw gevuld met dezelfde wijn.

Ik keek even raar en vroeg de opdienster of,er misschien een foutje gebeurd is .
Aangezien dit een nieuwe gang was hoort daar een nieuwe wijn bij .
Er werd me meegedeeld nee het is geen fout .
Dezelfde wijn enkel voor uw hoofdgerecht krijgt u iets anders .

Het tweede gerechtje was zeer monotoon .
wel jammer want dit is een vrij duur ingrediënt waarmee men werkt .

Het hoofdgerecht grietbot .
Was goed een degelijke portie ook .
Niets op aan te merken .
De aangepaste wijn was weer een ander paar mouwen .

Ik kreeg zelf de keuze .
Een rode merlot wijn uit Chili ... (Santa Rita nochtans gekend huis Tongue )
Of een witte Alsace bestaande uit riesling .
Die rode merlot kan ik nog steeds niet verklaren !
De riesling dan maar genomen .
Was ok maar ook eerder gewoontjes .

Tijd voor het dessert was echt inorde !
Goede combinatie tussen zoet , zuur en zeer lekker fris .

Ging wel lekker zijn met een zoet wit wijntje .


Al bij al wanneer we de rekening maken is dit toch een harde waarheid .
Kostprijs 150 euro met twee .
1x aangepaste wijn
2x alcohol vrije apero
2x menu
1x fles plat water .

Aan die prijs zijn er tal van andere zaken .
Waar zowel eten als wijn van een hoger niveau zijn .

De bediening verliep wel steeds met een glimlach en vriendelijkheid .
Ik heb geen moeite meer genomen om de namen van de wijnen te onthouden .
Enkel Santa Rita onthouden , het bekende blijft langer hangen ...
Alsook geen kopje koffie meer alvorens weg te gaan Wink .
25-06-2017, 08:58 PM
Bericht: #2
RE: De Houtsnip - Waregem
De kaart!!
Ik neem NOOIT aangepaste wijnen en daar heb ik nog NOOIT spijt van gehad... Als ik met ons 2-tjes ga eten, dan neem ik 1 fles die bij alle gerechten 'ongeveer' gaat. Als de wijn en het eten lekker zijn, who cares? Als we met 4 zijn, dan neem ik rood en wit, afhankelijk wat er wordt gegeten, maar ik kies mijn eten ALTIJD naargelang de wijn, welke ik kies naargelang mijn gasten. NOOIT omgekeerd...

Vineuze groeten, Bert (Genetisch gelinkt aan wijnimport HOPEwines Duffel)
25-06-2017, 09:15 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 26-06-2017 om 05:11 AM door Smaakatleet.)
Bericht: #3
RE: De Houtsnip - Waregem
(25-06-2017 08:58 PM)TheWineVet schreef:  De kaart!!
Ik neem NOOIT aangepaste wijnen en daar heb ik nog NOOIT spijt van gehad... Als ik met ons 2-tjes ga eten, dan neem ik 1 fles die bij alle gerechten 'ongeveer' gaat. Als de wijn en het eten lekker zijn, who cares? Als we met 4 zijn, dan neem ik rood en wit, afhankelijk wat er wordt gegeten, maar ik kies mijn eten ALTIJD naargelang de wijn, welke ik kies naargelang mijn gasten. NOOIT omgekeerd...

Online een wijnkaart toegestuurd gekregen .
Op aanvraag dus en die zag er mooi uit .
Prijzen lagen ietsje hoog maar nog te doen voor bepaalde wijnen.

Dus ik dacht why not ?

Anders was het een fles wijn kopen voor mij alleen .
18 euro dus voor 2 glazen wijn .
Die allesbehalve kwalitatief waren .

Mochten we met zen twee drinken zou dat zeker ook een flesje zijn geworden.



Weet je Bert , voor mij is dit al reden genoeg om niet meer terug te gaan.
Als men aan deze prijzen nog geen deftige wijn in een glas kan toveren.
Er zijn opties genoeg nochtans.

Ook twee gangen aaneen hetzelfde krijgen .

Ik ken zaken waar je per gang tussen de 5.5 euro en 7 euro betaald voor een glas .
Laat ons zeggen ook een 18-tal euro voor drie gangen .
En dat is dan weer wel in orde ...

Het zal maar zijn hoe hun kijk is op de ganse ervaring die ze willen aanbieden zeker ? Wink

Niveau eten en wijn klopte niet voor dat geld.

Dit is toch iets wat niet normaal is.

Of ik ben hier aan het muggeziften ?
25-06-2017, 09:24 PM
Bericht: #4
RE: De Houtsnip - Waregem
Neenee, geen muggeziften, terechte opmerkingen!!

Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans)
25-06-2017, 09:59 PM
Bericht: #5
RE: De Houtsnip - Waregem
(25-06-2017 09:15 PM)gertjeuh schreef:  
(25-06-2017 08:58 PM)TheWineVet schreef:  De kaart!!
Ik neem NOOIT aangepaste wijnen en daar heb ik nog NOOIT spijt van gehad... Als ik met ons 2-tjes ga eten, dan neem ik 1 fles die bij alle gerechten 'ongeveer' gaat. Als de wijn en het eten lekker zijn, who cares? Als we met 4 zijn, dan neem ik rood en wit, afhankelijk wat er wordt gegeten, maar ik kies mijn eten ALTIJD naargelang de wijn, welke ik kies naargelang mijn gasten. NOOIT omgekeerd...

Online een wijnkaart toegestuurd gekregen .
Op aanvraag dus en die zag er mooi uit .
Prijzen lagen ietsje hoog maar nog te doen voor bepaalde wijnen.

Dus ik dacht why not ?

Anders was het een fles wijn kopen voor mij alleen .
18 euro dus voor 2 glazen wijn .
Die allesbehalve kwalitatief waren .

Mochten we met zen twee drinken zou dat zeker ook een flesje zijn geworden.



Weet je Bert , voor mij is dit al reden genoeg om niet meer terug te gaan.
Als men aan deze prijzen nog geen deftige wijn in een glas kan toveren.
Er zijn opties genoeg nochtans.

Ook twee gangen aaneen hetzelfde krijgen .

Ik ken zaken waar je per gang tussen de 5.5 euro en 7 euro betaald voor een glas .
Laat ons zeggen ook een 18-tal euro voor drie gangen .
En dat is dan weer wel in orde ...

Het zal maar zijn hoe hun kijk is op de ganse ervaring die ze willen aanbieden zeker ? Wink

Niveau eten en wijn klopte niet voor dat geld.

Dit is toch iets wat niet normaal is.

Of ik ben hier aan het muggenziften ?

Nee, absoluut niet, je mag toch minstens verwachten dat je waar krijgt voor je geld. Het gaat er toch om dat je in een restaurant met een goed gevoel naar buiten gaat, dat heb je alleen maar als je lekker gegeten en gedronken hebt én de prijs klopte.
Voor 9 euro mag je op zijn minst een goed glas wijn verwachten!
25-06-2017, 10:14 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 25-06-2017 om 10:14 PM door TheWineVet.)
Bericht: #6
RE: De Houtsnip - Waregem
Greggie, tuurlijk ben je niet aan 't muggenziften of wat dan ook. Maar het is wat het is: men heeft zelfs in sterrenzaken geen of te weinig oog voor correcte, bijpassende wijnen. 't Moet opbrengen, punt. Geeft mij een restaurateur die me het tegendeel kan bewijzen met aangepaste wijnen! Op 1 hand in heel Vlaanderen... Ik heb geleerd uit de fouten van de restaurants: beter 1 fles in de hand, dan 10 glazen in de lucht.
En anders een goed bierke...

Vineuze groeten, Bert (Genetisch gelinkt aan wijnimport HOPEwines Duffel)
26-06-2017, 05:23 AM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 26-06-2017 om 05:24 AM door Smaakatleet.)
Bericht: #7
RE: De Houtsnip - Waregem
Eigenlijk triestig zo een beleid ...
Je zou denken dat wanneer je zoiets doet er met passie en liefde gezwoegd wordt in de keuken .
De wijn verantwoordelijke er met zorg naar op zoek gaat .
Naar misschien geen dure maar correcte wijnen die het niveau van de ganse belevenis omhoog helpen .

Vorige week Italiaans gaan eten .
En een 1/2 flesje gekocht voor tijdens de maaltijd .
Werkte zeer goed .

Te goedgelovig zeker dat ze me weer liggen hebben . ang-el

@Monique thuis heb ik flessen liggen voor dat geld ! Smile

@Jo , verdraaid ik heb daar wat Gregoriaanse spelling neergepoot . Wink
26-06-2017, 08:53 AM
Bericht: #8
RE: De Houtsnip - Waregem
Ik bestel ook niet vaak aangepaste wijnen... Enkel bij La Cuchara in Lommel was dit de moeite (ondertussen ook wel weer 2j geleden).
Voor de rest kies ik inderdaad zelf een flesje naargelang de menu.
27-06-2017, 09:06 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 27-06-2017 om 09:07 PM door bowmore.)
Bericht: #9
RE: De Houtsnip - Waregem
Aangepaste wijnen ben je altijd bedrogen en in feite anders ook in België. Ik ken maar één adres dat meevalt van wijn en dat is de Siphon alhoewel dat dit ook met rasse schreden achteruit gaat. Al mijn favorieten zijn er niet meer en worden niet meer vervangen door andere jaargangen.
28-06-2017, 09:52 AM
Bericht: #10
RE: De Houtsnip - Waregem
(26-06-2017 08:53 AM)Dc schreef:  Ik bestel ook niet vaak aangepaste wijnen... Enkel bij La Cuchara in Lommel was dit de moeite (ondertussen ook wel weer 2j geleden).
Voor de rest kies ik inderdaad zelf een flesje naargelang de menu.

De voorbije jaren heb ik in slechts 2 restaurants goede aangepaste wijnen gekregen: ook in La Cuchara en in De Bakermat te Ninove.

2 weken geleden nog gaan eten in Fleurie te Peer. Bij de aangepaste wijnen zat onder meer een zeer banale witte Bordeaux, een zeer matige Argentijnse Torrontes, ...

Maar aan de kaart is het ook niet alles. Onlangs in Leuven bij Julia en Elias een Hacienda López de Haro Crianza 2014 gedronken à 33 euro die online à 5,5 euro te verkrijgen is.

De beste wijn drink ik meestal niet op restaurant. ;-)
28-06-2017, 10:54 AM
Bericht: #11
RE: De Houtsnip - Waregem
Mijn devies is :kijken hoeveel ze voor het wijnarrangement vragen, dat x het aantal personen aan tafel en dan op de kaart een fles(sen) zoeken rond dezelfde prijs ( + eventueel een paar eurokes bij Wink ). Meestal ligt de kwaliteit op de kaart iets hoger dan de huiswijn of de wijnen die zij voorstellen.

My tastes are simple, I am easily satisfied with the best.
Winston Churchil
28-06-2017, 11:18 AM
Bericht: #12
RE: De Houtsnip - Waregem
(28-06-2017 09:52 AM)Corto schreef:  .......................................

Maar aan de kaart is het ook niet alles. Onlangs in Leuven bij Julia en Elias een Hacienda López de Haro Crianza 2014 gedronken à 33 euro die online à 5,5 euro te verkrijgen is.

.........................

Ben daar ooit één keer geweest (en de laatste keer) toen het pas open was.
De witte huiswijn werd daar toen in een doffe fles/karaf geserveerd.
De inhoud:op kamertemperatuur en geoxideerd.
Ook was het prijskaartje voor het volledige etentje voor twee personenbuitensporig hoog.
De kwaliteit vond ik ook maar laag.
De huisbereide frietjes ; plat en vettig.
Sad

De Gempemolen ( meer dan één keer geweest); van dezelfde uitbater vind ik beter en ook minder duur.
Geen topklasse voor de geserveerde huiswijnen maar juist acceptabel.

There are no standards of taste in wine... Each man's own taste is the standard, and a majority vote cannot decide for him or in any slightest degree affect the supremacy of his own standard.
Mark Twain (1835-1910)
28-06-2017, 11:30 AM
Bericht: #13
RE: De Houtsnip - Waregem
(25-06-2017 08:58 PM)TheWineVet schreef:  De kaart!!
Ik neem NOOIT aangepaste wijnen en daar heb ik nog NOOIT spijt van gehad... Als ik met ons 2-tjes ga eten, dan neem ik 1 fles die bij alle gerechten 'ongeveer' gaat. Als de wijn en het eten lekker zijn, who cares? Als we met 4 zijn, dan neem ik rood en wit, afhankelijk wat er wordt gegeten, maar ik kies mijn eten ALTIJD naargelang de wijn, welke ik kies naargelang mijn gasten. NOOIT omgekeerd...

Als je er ooit in slaagt een reservatie te boeken bij "The Jane", raad ik nochtans aan om een van beide wijnarrangementen te nemen. Zeer mooie, uitgezochte wijnen en telkens een andere wijn bij elk gerecht. En die is echt aangepast, superjob van de sommelier. Er hangt uiteraard een prijskaartje aan vast, maar dat is voor dit niveau niet overdreven.
En de kost is er ook niet slecht Cool
28-06-2017, 04:48 PM
Bericht: #14
RE: De Houtsnip - Waregem
(28-06-2017 11:30 AM)wvd schreef:  
(25-06-2017 08:58 PM)TheWineVet schreef:  De kaart!!
Ik neem NOOIT aangepaste wijnen en daar heb ik nog NOOIT spijt van gehad... Als ik met ons 2-tjes ga eten, dan neem ik 1 fles die bij alle gerechten 'ongeveer' gaat. Als de wijn en het eten lekker zijn, who cares? Als we met 4 zijn, dan neem ik rood en wit, afhankelijk wat er wordt gegeten, maar ik kies mijn eten ALTIJD naargelang de wijn, welke ik kies naargelang mijn gasten. NOOIT omgekeerd...

Als je er ooit in slaagt een reservatie te boeken bij "The Jane", raad ik nochtans aan om een van beide wijnarrangementen te nemen. Zeer mooie, uitgezochte wijnen en telkens een andere wijn bij elk gerecht. En die is echt aangepast, superjob van de sommelier. Er hangt uiteraard een prijskaartje aan vast, maar dat is voor dit niveau niet overdreven.
En de kost is er ook niet slecht Cool

Ik hoop dan dat de wijn daar beter is en ook aangepast aan het gerecht dan in het teloor gegane 2 sterrenrestaurant het "Scholteshof" in Stevoort.
Toen ik Roger Souvereyns (de toenmalige uitbater) zegde dat ik een bepaalde witte wijn niet kon appreciëren bij een gerecht moest je die zijn gezicht gezien hebben.
watte
Ik was wellicht de eerste in gans zijn professionele carrière die zo'n negatieve uitlatingen had over zijn wijnselectie.

There are no standards of taste in wine... Each man's own taste is the standard, and a majority vote cannot decide for him or in any slightest degree affect the supremacy of his own standard.
Mark Twain (1835-1910)
28-06-2017, 06:30 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 28-06-2017 om 06:37 PM door Smaakatleet.)
Bericht: #15
RE: De Houtsnip - Waregem
(28-06-2017 10:54 AM)shiraz schreef:  Mijn devies is :kijken hoeveel ze voor het wijnarrangement vragen, dat x het aantal personen aan tafel en dan op de kaart een fles(sen) zoeken rond dezelfde prijs ( + eventueel een paar eurokes bij Wink ). Meestal ligt de kwaliteit op de kaart iets hoger dan de huiswijn of de wijnen die zij voorstellen.

thank you Smile
(28-06-2017 11:30 AM)wvd schreef:  
(25-06-2017 08:58 PM)TheWineVet schreef:  De kaart!!
Ik neem NOOIT aangepaste wijnen en daar heb ik nog NOOIT spijt van gehad... Als ik met ons 2-tjes ga eten, dan neem ik 1 fles die bij alle gerechten 'ongeveer' gaat. Als de wijn en het eten lekker zijn, who cares? Als we met 4 zijn, dan neem ik rood en wit, afhankelijk wat er wordt gegeten, maar ik kies mijn eten ALTIJD naargelang de wijn, welke ik kies naargelang mijn gasten. NOOIT omgekeerd...

Als je er ooit in slaagt een reservatie te boeken bij "The Jane", raad ik nochtans aan om een van beide wijnarrangementen te nemen. Zeer mooie, uitgezochte wijnen en telkens een andere wijn bij elk gerecht. En die is echt aangepast, superjob van de sommelier. Er hangt uiteraard een prijskaartje aan vast, maar dat is voor dit niveau niet overdreven.
En de kost is er ook niet slecht Cool

Wvd dat is zekerlijk waar .
Van zijn oudere menu's de aangepaste wijnen had ik er zelf enkele thuis liggen .
Maar eerlijk The Jane is voor mij niet echt betaalbaar .

Het vliegend tapijt in Marke is ook zo een zaak waar men met liefde zowel wijn als eten serveert van hoge kwaliteit .
En daar kun je met twee gaan eten ( toeters en bellen inclusief ) i.t.t. The Jane .
Waar het dan 170 a 210 euro per persoon is ...

Het zal wel een trapje lager zijn.
Maar het is en blijft eten .
Voor mij zijn daar ook wel grenzen .

Mocht ik kunnen reserveren en ge wilt eens een potentieel nieuwe klant goed in de watten leggen laat maar weten zou ik zeggen applaus .
28-06-2017, 09:41 PM
Bericht: #16
RE: De Houtsnip - Waregem
(28-06-2017 10:54 AM)shiraz schreef:  Mijn devies is :kijken hoeveel ze voor het wijnarrangement vragen, dat x het aantal personen aan tafel en dan op de kaart een fles(sen) zoeken rond dezelfde prijs ( + eventueel een paar eurokes bij Wink ). Meestal ligt de kwaliteit op de kaart iets hoger dan de huiswijn of de wijnen die zij voorstellen.
IDD, zo zie ik het ook

Vineuze groeten, Bert (Genetisch gelinkt aan wijnimport HOPEwines Duffel)
28-06-2017, 11:15 PM
Bericht: #17
RE: De Houtsnip - Waregem
Citaat:"Er hangt uiteraard een prijskaartje aan vast, maar dat is voor dit niveau niet overdreven.
En de kost is er ook niet slecht "

wvd, ik had hier wel een cijfer verwacht voor dit niet overdreven prijskaartje.
Hoe kan een lezer besluiten dat de prijs redelijk is?
Gelukkig zijn er nog mensen op dit forum die deze statement van " niet overdreven" gaan verifiëren.
Citaat:".........in tegenstelling tot The Jane .Waar het dan 170 a 210 euro per persoon is ..."

Wel in deze cijfers is de drank of aangepaste wijnen nog niet inbegrepen.
En diegenen die dat genre restaurants aandoen gaan zich zeker niet laten kennen door geen aperitief te nemen. Ook niet in de prijs begrepen.
En je gaat dit restaurant toch niet verlaten zonder een koffie? Ook niet in de prijs begrepen.
Een koppel dat zich in dit soort restaurant in de watten wil leggen ziet zo de bankrekening gedebiteerd met een slordige 500€
wvd, er zijn mensen die een halve maand moeten werken voor dit bedrag.
Als ik zo iets lees doet me dit denken aan:
https://www.youtube.com/watch?v=b8JOi1q5ugs

There are no standards of taste in wine... Each man's own taste is the standard, and a majority vote cannot decide for him or in any slightest degree affect the supremacy of his own standard.
Mark Twain (1835-1910)
28-06-2017, 11:31 PM
Bericht: #18
RE: De Houtsnip - Waregem
De website eenvoudigweg checken kan wonderen doen Don, ik denk dat de geïnteresseerde lezer zich die inspanning nog wel kan veroorloven.

Daaruit zou je dan kunnen afleiden dat een menu 110 of 130 euro kost, en een wijnarrangement 60 of 80 euro, dus jouw verificatie is er een beetje met de haren bij getrokken Wink,

We zijn er zelf twee jaar geleden gaan eten, nog voor ze twee sterren hadden, en betaalden toen 324 euro voor twee personen, met aperitief, verschillende wijnen per glas, en koffie. Ik denk dat de stijging van 0 naar 2 sterren in tussentijd toch ook wel ergens de prijs verklaart, en ik denk niet dat je op dat niveau iets vindt in ons land wat gigantisch goedkoper is.
29-06-2017, 01:01 AM
Bericht: #19
RE: De Houtsnip - Waregem
(28-06-2017 11:31 PM)Kupers schreef:  De website eenvoudigweg checken kan wonderen doen Don, ik denk dat de geïnteresseerde lezer zich die inspanning nog wel kan veroorloven.

Daaruit zou je dan kunnen afleiden dat een menu 110 of 130 euro kost, en een wijnarrangement 60 of 80 euro, dus jouw verificatie is er een beetje met de haren bij getrokken Wink,

We zijn er zelf twee jaar geleden gaan eten, nog voor ze twee sterren hadden, en betaalden toen 324 euro voor twee personen, met aperitief, verschillende wijnen per glas, en koffie. Ik denk dat de stijging van 0 naar 2 sterren in tussentijd toch ook wel ergens de prijs verklaart, en ik denk niet dat je op dat niveau iets vindt in ons land wat gigantisch goedkoper is.

Kupers, je hebt gelijk.
Ik denk wel dat er nu vele koppels zijn die niet direct klaar gaan staan om minimum 340€ op tafel te gooien zonder aperitief , water en koffie of digestief.

There are no standards of taste in wine... Each man's own taste is the standard, and a majority vote cannot decide for him or in any slightest degree affect the supremacy of his own standard.
Mark Twain (1835-1910)
29-06-2017, 05:24 AM
Bericht: #20
RE: De Houtsnip - Waregem
ik had idd niet bijgezet dat dit met de wijnen erbij was .
Kon een verkeerd beeld creëeren .

Maar als je de duurdere formule neemt .
Gerechten en wijnen is dat al 420 euro met zen twee .
Als je daar je aperitief en koffie bij zou rekenen kom je toch akelig dicht in de buurt van die 500 euro per koppel .

Nu voor elk wat wils natuurlijk .
En iedereen heeft zijn standaard en inkomen om naar te leven .

En je zal er zeker wel voorzien zijn van een deftig glas wijn als je het arrangement neemt Wink .
29-06-2017, 08:12 AM
Bericht: #21
RE: De Houtsnip - Waregem
Ik heb op een blauwe maandag (niet zo lang geleden) eens een paar dagen als sommelier in een restaurant in BML gewerkt. Het eerste wat ik moest doen was de kliekjes van de verschillende flessen huiswijn die open stonden proeven en bij mekaar gieten in één zelfde fles. Rolleyes

Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans)
29-06-2017, 08:57 AM
Bericht: #22
RE: De Houtsnip - Waregem
(29-06-2017 05:24 AM)gertjeuh schreef:  Maar als je de duurdere formule neemt .
Gerechten en wijnen is dat al 420 euro met zen twee .
Als je daar je aperitief en koffie bij zou rekenen kom je toch akelig dicht in de buurt van die 500 euro per koppel .

Nu voor elk wat wils natuurlijk .
En iedereen heeft zijn standaard en inkomen om naar te leven .

Ik neem aan dat voor mensen die dit als voor 69% aftrekbare restaurantkosten kunnen inbrengen, dergelijke prijzen veel toegankelijker zijn. (Dat geldt jammer genoeg niet voor mij Wink. )
29-06-2017, 12:16 PM
Bericht: #23
RE: De Houtsnip - Waregem
(29-06-2017 08:57 AM)Corto schreef:  
(29-06-2017 05:24 AM)gertjeuh schreef:  Maar als je de duurdere formule neemt .
Gerechten en wijnen is dat al 420 euro met zen twee .
Als je daar je aperitief en koffie bij zou rekenen kom je toch akelig dicht in de buurt van die 500 euro per koppel .

Nu voor elk wat wils natuurlijk .
En iedereen heeft zijn standaard en inkomen om naar te leven .

Ik neem aan dat voor mensen die dit als voor 69% aftrekbare restaurantkosten kunnen inbrengen, dergelijke prijzen veel toegankelijker zijn. (Dat geldt jammer genoeg niet voor mij Wink. )

En bij de tweesterrenrestaurants die ik het verleden heb aangedaan heb ik de rekening zelf niet betaald. Deze werden betaald door die ze dan ook in mindering brachten op hun belastingen.

There are no standards of taste in wine... Each man's own taste is the standard, and a majority vote cannot decide for him or in any slightest degree affect the supremacy of his own standard.
Mark Twain (1835-1910)
29-06-2017, 02:29 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 29-06-2017 om 02:30 PM door don quichotte.)
Bericht: #24
RE: De Houtsnip - Waregem
(28-06-2017 11:31 PM)Kupers schreef:  ..........We zijn er zelf twee jaar geleden gaan eten, nog voor ze twee sterren hadden, en betaalden toen 324 euro voor twee personen, met aperitief, verschillende wijnen per glas, en koffie. Ik denk dat de stijging van 0 naar 2 sterren in tussentijd toch ook wel ergens de prijs verklaart, en ik denk niet dat je op dat niveau iets vindt in ons land wat gigantisch goedkoper is.

Kupers, kwalitatief kan ik The Jane niet beoordelen.
Een restaurant dat ik persoonlijk beter vind dan 't Zilte ( 2 sterren) in Antwerpen is de Fidalgo in Tienen. Het prijskaartje is daar wel de helft van 't Zilte.
We gaan daar met ons beiden al 30 jaar naar toe en komen daar nu nog altijd buiten met een rekening van minder dan 200€.
Aangepaste wijnen;champagne als aperitief en koffie inbegrepen.Wink

https://www.tripadvisor.be/Restaurant_Re...ml#REVIEWS

There are no standards of taste in wine... Each man's own taste is the standard, and a majority vote cannot decide for him or in any slightest degree affect the supremacy of his own standard.
Mark Twain (1835-1910)
29-06-2017, 03:30 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 29-06-2017 om 03:31 PM door wvd.)
Bericht: #25
RE: De Houtsnip - Waregem
Voor mij was het wel zowat het beste wat ik ooit op mijn bord kreeg en ik ben heel blij dat ik die kans benut heb. Hier is niet enkel een topchef aan het werk, maar een zeer creatieve man (team) en hij creëert echt uitzonderlijke herehjes, verrassend soms, maar zeker niet "showy" Onze tafelpartners toen zijn echte restaurant bezoekers en ze hebben zowat alle sterren in België al minstens 1 keer bezocht. En ook zij vonden The Jane het beste ooit. Voor zo'n ervaring kan ik dan wel eens iets uitgeven.
Maar back to the point: de sommelier krijgt zelden een compliment. Als de wijn bevalt is dat gewoon en goede wijn... In vele van de betere restaurants doet de sommelier echt wel een topjob en ik zie zeker wel het verschil met de "doorsnee" goede restaurants waar je inderdaad beter de kaart raadpleegt.
29-06-2017, 05:15 PM
Bericht: #26
RE: De Houtsnip - Waregem
(29-06-2017 03:30 PM)wvd schreef:  Voor mij was het wel zowat het beste wat ik ooit op mijn bord kreeg en ik ben heel blij dat ik die kans benut heb. Hier is niet enkel een topchef aan het werk, maar een zeer creatieve man (team) en hij creëert echt uitzonderlijke herehjes, verrassend soms, maar zeker niet "showy" Onze tafelpartners toen zijn echte restaurant bezoekers en ze hebben zowat alle sterren in België al minstens 1 keer bezocht. En ook zij vonden The Jane het beste ooit. Voor zo'n ervaring kan ik dan wel eens iets uitgeven.
Maar back to the point: de sommelier krijgt zelden een compliment. Als de wijn bevalt is dat gewoon en goede wijn... In vele van de betere restaurants doet de sommelier echt wel een topjob en ik zie zeker wel het verschil met de "doorsnee" goede restaurants waar je inderdaad beter de kaart raadpleegt.

Eerlijk gezegd heb ik ook heel wat restaurants gedaan en prijs-kwaliteit is slechts 1% in staat om iets te P/K in orde, te brengen. Ik vind het meer en meer weggesmeten geld en ondermaats voor het geld dat je betaalt. Maar ja als je uitrekent wat het personeel en inrichting tegenwoordig moet kosten, dan kan het ook niet anders. Op restaurant gaan blijft een luxe.
30-06-2017, 12:02 PM
Bericht: #27
RE: De Houtsnip - Waregem
(29-06-2017 05:15 PM)bowmore schreef:  
(29-06-2017 03:30 PM)wvd schreef:  Voor mij was het wel zowat het beste wat ik ooit op mijn bord kreeg en ik ben heel blij dat ik die kans benut heb. Hier is niet enkel een topchef aan het werk, maar een zeer creatieve man (team) en hij creëert echt uitzonderlijke herehjes, verrassend soms, maar zeker niet "showy" Onze tafelpartners toen zijn echte restaurant bezoekers en ze hebben zowat alle sterren in België al minstens 1 keer bezocht. En ook zij vonden The Jane het beste ooit. Voor zo'n ervaring kan ik dan wel eens iets uitgeven.
Maar back to the point: de sommelier krijgt zelden een compliment. Als de wijn bevalt is dat gewoon en goede wijn... In vele van de betere restaurants doet de sommelier echt wel een topjob en ik zie zeker wel het verschil met de "doorsnee" goede restaurants waar je inderdaad beter de kaart raadpleegt.

Eerlijk gezegd heb ik ook heel wat restaurants gedaan en prijs-kwaliteit is slechts 1% in staat om iets te P/K in orde, te brengen. Ik vind het meer en meer weggesmeten geld en ondermaats voor het geld dat je betaalt. Maar ja als je uitrekent wat het personeel en inrichting tegenwoordig moet kosten, dan kan het ook niet anders. Op restaurant gaan blijft een luxe.

Roerend mee eens. TJ heeft 60 man personeel, ik begrijp niet hoe ze het doen.
Maar net als met alles is het aan de koper om te beslissen of iets z'n prijs waard is. Ik ken mensen die wel 30.000€ uitgeven aan iets om je droog mee te verplaatsen, dat gaat er bij mij dan weer niet in.... Sleepy
30-06-2017, 12:46 PM
Bericht: #28
RE: De Houtsnip - Waregem
(30-06-2017 12:02 PM)wvd schreef:  Ik ken mensen die wel 30.000€ uitgeven aan iets om je droog mee te verplaatsen, dat gaat er bij mij dan weer niet in.... Sleepy

applaus applaus applaus

Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans)
30-06-2017, 05:39 PM
Bericht: #29
RE: De Houtsnip - Waregem
Citaat:Ik ken mensen die wel 30.000€ uitgeven aan iets om je droog mee te verplaatsen, dat gaat er bij mij dan weer niet in....

Bwa, ca va toch voor een vliegtuig? Wink

Trying to define wine at one particular moment is like photographing the sky and assuming it will always look like that picture. (Eric Asimov)


Ga naar locatie: