Welkom, gast!


 
Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Airrepublic
01-11-2017, 04:05 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 01-11-2017 om 04:08 PM door jr02.)
Bericht: #1
Airrepublic
Airrepublic

Het laatste feit van Sergio Herman te Cazand. Op 100m van zijn ander restaurant en hotel Pure-C /strandhotel.

Aangekomen in het strandhotel en na de kamer te hebben gecheckt, ons teruggetrokken in de lounge van het restaurant Pure-C.

Gin 1528 op basis van Cocoa en de tonic van Sergio. Subtiel, fijn en was niet vermoeiend om tot de laatste druppel te drinken. (Laatst de Gin van M. Coucke in het glas, lang moeten zoeken naar welke wrange smaak die primeerde: dennenhars! tja we zaten dan ook in Durbuy maar zooooo vermoeiend om te drinken Angry
Gin 1528 in perfect gezelschap en we hadden ons genesteld in het hoekje waar we mooi zicht hadden op de 2 geklimatiseerde wijnkamersHeart

Om 18:30 werden we verwacht in Airrepublic, graag u op tijd aan te bieden, ze werken met 2 shiften...

- 5 keuzes als begeleider bij apero
- 5 voorgerechten
- 5 hoofdgerechten
- 5 desserts
Keuze is volledig vrij.

Starten deden we met de champagne van Airrepublic 69€/fles, (Jean Louis deparis +/- 25€ in een jasje ontworpen door Sergio en zo kom je aan 69€)
Fris, lekker zuurtje maar met een opvallend 'tonic-taste' deed het verrassend goed bij alle gerechten.
En nu de vraag waarom bij alle gerechten: typisch Hollands zeker,
''een glas van deze champagne kost 15 als apero/glas, je krijgt er makkelijk 6 of 7 glazen uit, Meneer het is in uw voordeel'' als een fluitje van een cent gepresenteerd door de ober.
Maar het was dan ook wel een mooie begeleider bij de mooie maar vooral fijne en heel lekkere visgerechten!!!!!!!!
Genoten van heel lekkere gerechten met de signatuur van Sergio, aangename gezelligheid, nonchalant maar vlot bediend, heel vriendelijk en na apero/voor- en nagerecht/ dessert en koffie om 21u15 stonden we terug buiten. Maar absoluut geen druk gevoeld. 100€/per persoon lichter maar een verrassende lekkere avond rijker.

(Koppel naast ons dronk een biertje als apero en nam enkel een hoofdgerecht en werden met evenveel vriendelijkheid overladenapplaus )        
02-11-2017, 10:45 AM
Bericht: #2
RE: Airrepublic
Leuk om te lezen, waarvoor dank!
Wij plannen volgend voorjaar te gaan!

Live your life to the fullest, because it only happens once...
02-11-2017, 03:26 PM
Bericht: #3
RE: Airrepublic
(02-11-2017 10:45 AM)Biff schreef:  Leuk om te lezen, waarvoor dank!
Wij plannen volgend voorjaar te gaan!

Zeker doen! Ook Pure-C is zeker de moeite, niet goedkoop maar m.i. wel echt top.
31-10-2019, 09:45 AM
Bericht: #4
RE: Airrepublic
Naar jaarlijkse traditie trekken mijn echtgenote en ik er even op uit om intiem onze verjaardag te vieren. Steevast een lekker restaurant op de planner.
Zo passeerden Air Republic, The Jane,C pure... Tja mijn echtgenote is favoriet van de Sergio of zijne keuken Sleepy

Dit jaar, om niet uit de toon te vallen, weer een Sergio. Mijn echtgenote wou nog eens Air Republic doen, voor iemand die zot van vis is, is dit the place to be.

Een arrangement genomen in het vernieuwde strandhotel, kamer met zeezicht + 3 gangen menu Air Republic.(407€)

Ontvangst was heel hartelijk, onmiddellijk werd ons een glaasje aangeboden in het salon. (Sapje op basis van zijn zeekruiden: Hierbas de las Dunas) Gezellig vuurtje, stijvol interieur design van Piet Boon.
Kamer met zeezicht en een stralende herfstzon applaus

3 gangenmenu Air Republic
Dit keer geen keuze uit voorgerechten, hoofdgerechten... maar een menu speciaal voor deze formule samengesteld.
Feel-Air-Menu
Tomaat- Handgepelde garnalen- Coquille St-Jacques venkel
North Sea Chef, catch of the day (Schelvis) - Ravioli met brandade, Zeeuwse schelpjes
Dame Blache of Citroen- Tiramisu

Topgerechten met side dishes om uw vingers af te likken. Een 'catch of the day' die me nog lang zal bijblijven. Simpele schelvis die smolt in de mond, ik krijg er terug het water van in de mond...hemelsang-el

De dranken waren niet inclusief:
Apero: beide de Gin van Sergio, normaal geen Gin voor mij wegens te overhyped en te duur (15€). Maar deze wou ik toch ook wel eens proeven. Zoals zoveel, de tonic overheerste en de zeste van limoen. (Had me toch beter de fles champagne besteld en deze bij de maaltijd blijven drinken @ 69€/ fles)

Wijn: Huiswijn Sergio Herman White
Jeff Carrel, Côtes Catalanes 2018 Macabeu (27.5€)
Soepel wegdrinkertje bij de visgerechten.
Zowel in rood als wit werden de wijnen rijkelijk geschonken aan alle tafels.

Ontbijt:
Niet meer in het restaurant C pure met zicht op zee maar nu aan de voorkant gelegen. Meer commercieel, vakantiegangers-niet hotel gebonden kunnen hier ook een ontbijt komen nemen @ 27.5€/persoons. Andere locatie maar idem concept. Alles in huis gebakken en topproducten à volonté. Maar mist dat bijzondere gevoel van het ontbijt te kunnen nemen met zicht op zee.

Weeral topbeleving met vooral 'the food' die meer dan 1 ster waardig is in Air Republic.


Bijlagen Afbeeldingen
           
31-10-2019, 11:10 AM
Bericht: #5
RE: Airrepublic
Het zien er alleszins kleine kunstwerkjes uit!

Trying to define wine at one particular moment is like photographing the sky and assuming it will always look like that picture. (Eric Asimov)
31-10-2019, 11:49 AM
Bericht: #6
RE: Airrepublic
(31-10-2019 11:10 AM)Olivier schreef:  Het zien er alleszins kleine kunstwerkjes uit!

'klein' maar ruimschoots voldoende voor deze Bourgondiër applaus


Ga naar locatie: