Welkom, gast!


 
Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Chateau Haut-Vigneau Pessac-Léognan
28-09-2010, 03:04 PM
Bericht: #1
Chateau Haut-Vigneau Pessac-Léognan
Dit weekend een magnum 2005 opengedronken. Geen wow wijn maar toch wel bijzonder makkelijk drinkend. Medium bodied, mooie aciditeit, OK afdronk, ...Wat mij betreft een mooie Pessac aan een leuke prijs. Moet je trouwens ook niet meer laten liggen; al mooi op dronk.
28-09-2010, 03:16 PM
Bericht: #2
RE: Chateau Haut-Vigneau Pessac-Léognan
ik ga in november ook zo'n magnum opendoen op kaas en wijn avond voor de geburen Smile
28-09-2010, 03:18 PM
Bericht: #3
RE: Chateau Haut-Vigneau Pessac-Léognan
Bij mij was het voor een verjaardagsfeestje, ideaal zo'n magnum!
28-09-2010, 03:19 PM
Bericht: #4
RE: Chateau Haut-Vigneau Pessac-Léognan
ik heb voor erna nog 8 flessen Artix voorzien, maar dat zal nog niet voldoende zijn vrees ik Confused
28-09-2010, 03:38 PM
Bericht: #5
RE: Chateau Haut-Vigneau Pessac-Léognan
Veel buren of grote zuipers, of nog erger, beide ?
28-09-2010, 03:45 PM
Bericht: #6
RE: Chateau Haut-Vigneau Pessac-Léognan
grote zuipers, ik ga zelfs geen poging doen om ze te proberen volgen, want dat zou slecht aflopen Confused
03-01-2012, 10:10 PM
Bericht: #7
RE: Chateau Haut-Vigneau Pessac-Léognan
mijn laatste 2005 aan het drinken, valt een klein beetje tegen, nog iets te jong, is nog iets te agressief op het einde van het middendeel, ik zal dus dringend eens moeten investeren in wijnen op dronk, maar morgen gaat er enen open die wel op dronk is (hoop ik toch)

het leven is te kort om slechte wijn te drinken
03-01-2012, 10:32 PM
Bericht: #8
RE: Chateau Haut-Vigneau Pessac-Léognan
(03-01-2012 10:10 PM)Kris G schreef:  mijn laatste 2005 aan het drinken, valt een klein beetje tegen, nog iets te jong, is nog iets te agressief op het einde van het middendeel, ik zal dus dringend eens moeten investeren in wijnen op dronk, maar morgen gaat er enen open die wel op dronk is (hoop ik toch)

Ik vind dit geen zo'n waw wijn... kocht er ééntje en zal het niet meer herhalen.

Buvez du vin et vivez joyeux !
03-01-2012, 11:41 PM
Bericht: #9
RE: Chateau Haut-Vigneau Pessac-Léognan
(03-01-2012 10:32 PM)dr_magooo schreef:  
(03-01-2012 10:10 PM)Kris G schreef:  mijn laatste 2005 aan het drinken, valt een klein beetje tegen, nog iets te jong, is nog iets te agressief op het einde van het middendeel, ik zal dus dringend eens moeten investeren in wijnen op dronk, maar morgen gaat er enen open die wel op dronk is (hoop ik toch)

Ik vind dit geen zo'n waw wijn... kocht er ééntje en zal het niet meer herhalen.

Kost ook maar 10 euro. Waw aan die prijs komt toch niet zo veel voor hé Cool

Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans)
04-01-2012, 12:30 AM
Bericht: #10
RE: Chateau Haut-Vigneau Pessac-Léognan
deze keer een 86 gegeven, volgens mijn boekhouding gekocht aan 11 €, op P/K gebied waren die Cuatrocientos en Quinta del Rio die ik onlangs dronk wel een stuk beter, maar aan 11 € wel een correcte wijn, maar nu ook niet om er nog van bij te kopen, ik heb trouwens heel veel bdx 2005 liggen (22,50% van al mijn flessen zijn bdx 2005), niet zo veilig om alles te concentreren op één jaargang van één streek

het leven is te kort om slechte wijn te drinken
04-02-2012, 09:48 PM
Bericht: #11
RE: Chateau Haut-Vigneau Pessac-Léognan
2009

eerste dag, halve fles gekarafeerd voor 2u. eerst nog zeer gesloten in de neus, had meer verwacht van deze wijn. zuren overheersten de mond een beetje.

halve fles weggezet met kurk erop voor 's anderendaags. dit is zeer mooi opengekomen! overheersende zuren volledig weg! begrijp de slechte commentaar niet... wel eerder medium-bodied. dit gaat toch echt wel mooi zijn binnen een jaar of 3-4! PQ volgens mij goed.
04-02-2012, 11:57 PM
Bericht: #12
RE: Chateau Haut-Vigneau Pessac-Léognan
Deze week de 2008 gedronken en viel tegen, serieus bittertje in de afdronk. Misschien had ik beter nog even gewacht.

I was just, I was just, I was just sitting here thinking
About your kiss and your warm embrace
When the reflection in the glass that I held to my lips baby
Revealed the tears that were on my face


Ga naar locatie: