Welkom, gast!


 
Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Laurent Habrard, N-Rhone
19-02-2018, 07:24 PM
Bericht: #1
Laurent Habrard, N-Rhone
Ik vond hierover volgende info in 2 top 10 lijstjes voor St-Joseph en Crozes. Met allemaal namen in die lijstjes waarvan ik er vele ken en kan beamen dat ze kwaliteit maken, dacht ik dat deze, op nr. 1 dan nog, een hidden gem zou zijn. Niets bleek minder waar...
1. Laurent Habrard - Biodynamic and organic Crozes with miraculous depth of fruit and super sleek textures. Precise and very clean wines that are some of the top wines of the appellation. They are insanely drinkable. Excels in red and white.
&
Domaine Habrard - Another estate that is on here for a single St. Joseph from the micro terroir St. Epine which is absolutely one of the best wines in the appellation. Ridiculous amount of fruit. Super dense and sweet. Really sweet fruit that is original and compelling. Huge amounts of mineral. The wine has a tremendous amount of character. From .6 hectare of 100 year old vines. Simply incredible.


Vorige week enkele stalen geproefd, in wit en rood:
Crozes was nog de beste, maar poepsimpel. Knapperig rood fruit, bessig, maar redelijk korte afdronk en iet wat ik persé in mijn kelder wil hebben.
St-Joseph was ook niet bijzonder.
Ook in wit allesbehalve boeiend. Eerder simpel tot saai. Zelfs de witte Hermitage was simpel, totaal niet Hermitage waardig. Waterige afdronk. Triestig, terwijl 2016 best wel een goed jaar was voor kwaliteit. Volgens mij is de kwantiteit op het domein opgetrokken, waardoor alles te gedilueerd werd. Mijn enige verklaring voor de dunne wijnen, in rood en wit. Mijden.

Vineuze groeten, Bert (Genetisch gelinkt aan wijnimport HOPEwines Duffel)
19-02-2018, 07:37 PM
Bericht: #2
RE: Laurent Habrard, N-Rhone
En welke guru’s schrijven dit dan de sterren in?

Trying to define wine at one particular moment is like photographing the sky and assuming it will always look like that picture. (Eric Asimov)
19-02-2018, 08:45 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 19-02-2018 om 08:46 PM door TheWineVet.)
Bericht: #3
RE: Laurent Habrard, N-Rhone
(19-02-2018 07:37 PM)Olivier schreef:  En welke guru’s schrijven dit dan de sterren in?
Lyle Fass. Maar ik had er vertrouwen in omdat de rest in die lijstjes wel klopten.

Vineuze groeten, Bert (Genetisch gelinkt aan wijnimport HOPEwines Duffel)
19-02-2018, 11:14 PM
Bericht: #4
RE: Laurent Habrard, N-Rhone
(19-02-2018 08:45 PM)TheWineVet schreef:  
(19-02-2018 07:37 PM)Olivier schreef:  En welke guru’s schrijven dit dan de sterren in?
Lyle Fass. Maar ik had er vertrouwen in omdat de rest in die lijstjes wel klopten.

Die ken ik zelfs niet.

Trying to define wine at one particular moment is like photographing the sky and assuming it will always look like that picture. (Eric Asimov)


Ga naar locatie: