Welkom, gast!


 
Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Philippe Delesvaux, Anjou
08-05-2018, 08:04 AM
Bericht: #1
Philippe Delesvaux, Anjou
Deze wijnbouwer staat bekend om zijn toppers in (zoet) wit, maar ook zijn rode cuvees mogen er zijn.

Vorige week wou ik een Franse cabernet sauvignon naast een Amerikaanse plaatsen (Irony, Napa). In Frankrijk vind je moeilijk monocepages van deze druif, maar ik herinnerde me nog de Montée de L Epine van Delesvaux. Geen 100% cab franc, wel cabernet sauvignon.
Ik vond nog een flesje 2005 terug en plaatste het tegen de Amerikaan uit 2004.

Zoals verwacht was deze wijn, ondanks zijn respectabele leeftijd voor een wijn uit die prijsklasse, nog belange niet uitgeblust.
Een zeer aangenaam en fris boeket van peperkoek (zelfs pannenkoek), rijp fruit, peper, munt, siroop, frangipane, amandel. De mond zet stevig aan met een frisse kruidigheid en mooie zuurtjes, een chocoladebittertje en wat droogtrekkende tannine (2005!) op het einde. Iemand had wijnpralines bij van Persoone, deze rode Anjou paste daar heel goed bij.

De Napa Irony cab was ook zeer aangenaam maar moest toch de duimen leggen voor zijn Franse opponent.

Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans)


Ga naar locatie: