Welkom, gast!


 
Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tenuta Le Calcinaie, San Gimignano
19-07-2018, 06:57 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 19-07-2018 om 06:59 PM door Innesto.)
Bericht: #1
Tenuta Le Calcinaie, San Gimignano
Vernaccia di San Gimignano 2017

Wat een heerlijke frisse en loepzuivere Toscaan met pit. Gedistingeerd maar tegelijk zo verleidelijk in de neus; floraal, lentebloesems, wit fruit, limoen,... in combinatie met een mooie subtiele minerale ondertoon. In de mond het sappige fruit uit de neus, romig maar tegelijk verfrissend en voldoende strak met het subtiele amandel bittertje in de afdronk.

Voor mij de ontdekking van de zomer… Simpelweg heerlijk als aperitief maar bovendien heel breed inzetbaar aan de zomerse tafel.

Gekocht bij Christiaens: 12,95 euro
30-09-2023, 07:09 AM
Bericht: #2
RE: Tenuta Le Calcinaie, San Gimignano
Innesto plaatste de eerste (en enige) TN van dit huis.
Long time no see, Innesto. Heb even gecheckt en z’n laatste berichten dateren al van even geleden. Allen zeer interessant maar…bitter weinig reactie. En aangezien wij allen sociale wezens zijn kan dit toch parten spelen.
Bij deze, Innesto, sorry voor het gebrek aan reacties op je vele interessante posts. Sad
Op die van zes jaar geleden ga ik nu even reageren:

Ook voor mij is dit huis een ontdekking. De Gabriele 2016 was werkelijk excellent. Een 100 % merlot, die mijn Italofiele blindproever enorm kon appreciëren. Rood fruit in de neus, met peperachtige kruiden en lichte toast. Complex, lang en evenwichtig in de mond. Medium body. Mooie minerale afdronk.
De dag erop was het restje zoals verwacht geoxideerd. Merlot…Rolleyes
Maar het was ideaal voor de finishing touch in de spaghettisaus.

Anyway, cheers Innesto! cheers

   

Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans)
30-09-2023, 02:30 PM
Bericht: #3
RE: Tenuta Le Calcinaie, San Gimignano
(30-09-2023 07:09 AM)vinejo schreef:  Innesto plaatste de eerste (en enige) TN van dit huis.
Long time no see, Innesto. Heb even gecheckt en z’n laatste berichten dateren al van even geleden. Allen zeer interessant maar…bitter weinig reactie. En aangezien wij allen sociale wezens zijn kan dit toch parten spelen.
Bij deze, Innesto, sorry voor het gebrek aan reacties op je vele interessante posts. Sad
Op die van zes jaar geleden ga ik nu even reageren:

Ook voor mij is dit huis een ontdekking. De Gabriele 2016 was werkelijk excellent. Een 100 % merlot, die mijn Italofiele blindproever enorm kon appreciëren. Rood fruit in de neus, met peperachtige kruiden en lichte toast. Complex, lang en evenwichtig in de mond. Medium body. Mooie minerale afdronk.
De dag erop was het restje zoals verwacht geoxideerd. Merlot…Rolleyes
Maar het was ideaal voor de finishing touch in de spaghettisaus.

Anyway, cheers Innesto! cheers

Grote wijn! Echt wel. Leder, herinner ik me ook. Ik was toch zo ver geraakt als een Bordelese druif in Toscane, maar dan zou ik wel mijn geld op een Cabernet gezet hebben. Zeer stijlvolle wijn. Een ontdekking, en een huis waar ik zeker meer van wil ontdekken.

Trying to define wine at one particular moment is like photographing the sky and assuming it will always look like that picture. (Eric Asimov)
02-12-2023, 02:23 PM
Bericht: #4
RE: Tenuta Le Calcinaie, San Gimignano
(30-09-2023 02:30 PM)Olivier schreef:  
(30-09-2023 07:09 AM)vinejo schreef:  Innesto plaatste de eerste (en enige) TN van dit huis.
Long time no see, Innesto. Heb even gecheckt en z’n laatste berichten dateren al van even geleden. Allen zeer interessant maar…bitter weinig reactie. En aangezien wij allen sociale wezens zijn kan dit toch parten spelen.
Bij deze, Innesto, sorry voor het gebrek aan reacties op je vele interessante posts. Sad
Op die van zes jaar geleden ga ik nu even reageren:

Ook voor mij is dit huis een ontdekking. De Gabriele 2016 was werkelijk excellent. Een 100 % merlot, die mijn Italofiele blindproever enorm kon appreciëren. Rood fruit in de neus, met peperachtige kruiden en lichte toast. Complex, lang en evenwichtig in de mond. Medium body. Mooie minerale afdronk.
De dag erop was het restje zoals verwacht geoxideerd. Merlot…Rolleyes
Maar het was ideaal voor de finishing touch in de spaghettisaus.

Anyway, cheers Innesto! cheers

Grote wijn! Echt wel. Leder, herinner ik me ook. Ik was toch zo ver geraakt als een Bordelese druif in Toscane, maar dan zou ik wel mijn geld op een Cabernet gezet hebben. Zeer stijlvolle wijn. Een ontdekking, en een huis waar ik zeker meer van wil ontdekken.

Een reden om dit forum te blijven volgen. Ik was dit huis namelijk een beetje uit het oog verloren. De wijn stond dus laatst op mijn lijst maar uiteindelijk voor andere zaken gekozen bij mijn laatste bestelling bij Christiaens. Het zal voor een volgende keer zijn.


Ga naar locatie: