Welkom, gast!


 
Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Claus Preisinger, Burgenland
01-02-2019, 02:14 PM
Bericht: #1
Claus Preisinger, Burgenland
Pinot Noir 2014, Burgenland

bij het opendoen serieus geschrokken van het kleur, baksteenoranje. De kurk was ook al ver doordrongen. Hopelijk geen verkeerde fles? Gelukkig niet...
Nochtans ook een troebel kleurtje, maar het neusje verraadde al meteen een biodynamische wijn. Maar niet in de verkeerde zin, geen stront aan de knikker hier, maar wel een animaal toetsje, dat ik mooi vond in deze wijn. Daarnaast rood fruit, aalbessen, aardbeitjes. Er zijn herkenningspunten met een Duitse spätburgunder, maar ik vind deze wijn iets fijner dan de meeste spätburgunders die ik gedronken heb. Dit zo ergens tussen Bourgogne en Ahr, laten we zeggen. En met een hoekje af Smile Blijkbaar heeft Fre van dit huis een Grüner Veltliner gedronken en was dat ook een wijn met een hoek af. Herkenbaar!
Een wijn die moeilijk is om te laten staan, ook vandaag nog altijd heel aantrekkelijk. Helaas kost dit ook rond de 30€. Maar dat is ie waard, vind ik.

Trying to define wine at one particular moment is like photographing the sky and assuming it will always look like that picture. (Eric Asimov)
01-02-2019, 02:35 PM
Bericht: #2
RE: Claus Preisinger, Burgenland
Heerlijk vond ik deze!
Heel mooi, licht troebel kleurtje. Enorm aroma in de neus, aardbeien, floraal. Heel fijn mondgevoel, echt een genot om te drinken. Ik beaam dat dit zijn geld waard is, al maakt de prijs/snelheid-waarmee-je-dit-wil-binnenkappen-verhouding dit wel een dure wijn Wink
01-02-2019, 02:37 PM
Bericht: #3
RE: Claus Preisinger, Burgenland
(01-02-2019 02:14 PM)Olivier schreef:  Pinot Noir 2014, Burgenland

bij het opendoen serieus geschrokken van het kleur, baksteenoranje. De kurk was ook al ver doordrongen. Hopelijk geen verkeerde fles? Gelukkig niet...
Nochtans ook een troebel kleurtje, maar het neusje verraadde al meteen een biodynamische wijn. Maar niet in de verkeerde zin, geen stront aan de knikker hier, maar wel een animaal toetsje, dat ik mooi vond in deze wijn. Daarnaast rood fruit, aalbessen, aardbeitjes. Er zijn herkenningspunten met een Duitse spätburgunder, maar ik vind deze wijn iets fijner dan de meeste spätburgunders die ik gedronken heb. Dit zo ergens tussen Bourgogne en Ahr, laten we zeggen. En met een hoekje af Smile Blijkbaar heeft Fre van dit huis een Grüner Veltliner gedronken en was dat ook een wijn met een hoek af. Herkenbaar!
Een wijn die moeilijk is om te laten staan, ook vandaag nog altijd heel aantrekkelijk. Helaas kost dit ook rond de 30€. Maar dat is ie waard, vind ik.

Een pinot noir die twijfelt of hij Duits of Frans wil aanvoelen, zeer mooi en zeker zijn geld waard. Allez, toch zeker Ólivier zijn geld Big Grin

Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans)


Ga naar locatie: