Welkom, gast!


 
Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Harvest, Brussel
10-04-2019, 03:01 PM
Bericht: #1
Harvest, Brussel
Ik ben vrij zeker dat ik hier al ergens gelezen heb over dit restaurant maar vind het nu even niet terug.

Deze middag geluncht. Formule voorgerecht/hoofdgerecht aan 19€. 6€/glas bijpassende wijn.

Voorgerechtje : toast met sardientjes. Had gehoopt dat het verse zouden zijn, maar helaas uit blik. De bijpassende wijn was een Griekse Tinaktorogos, naam van de druif, van domein Brintzikis. Nog nooit van gehoord. Qua profiel deed dit mij heel erg denken aan een viognier uit de pays d'oc : heel expressief, floraal. Deze had ook een mooie ziltheid waardoor dit eigenlijk wel een goede match was met de sardientjes.

Hoofgerecht een carpaccio van zeebaars. Bijpassende wijn : een onge-eikte chardonnay van Joel Gott, Californië. De ideale match vond ik dit niet, maar de wijn vond ik wel heel verrassend. Exotisch fruit, wat mango-achtig, redelijk expressief ook, maar toch ook fijn. Goede zuren ook en vrij intens qua smaak. Maar niet zwaar of alcoholisch. Positief verrast.

Leuke lunchplek. Niet super onder de indruk van het eten, maar aan 35€ heb ik een lunch gehad met twee gangen, twee glazen wijn en een fles water, en alles aan bovengemiddelde kwaliteit. Kon erger.

Trying to define wine at one particular moment is like photographing the sky and assuming it will always look like that picture. (Eric Asimov)
25-04-2019, 02:11 PM
Bericht: #2
RE: Harvest, Brussel
Opnieuw gaan lunchen in Harvest. Eten was relatief eenvoudig maar lekker. Wel weer leuk verrast door de wijnen die ik erbij kreeg. Bij de cocotte van ei, spek en champignon kreeg ik Les Candives 2017 van Yves Cuilleron. Dit is een syrah uit de Collines Rhodaniènnes. Een wijn met een zekere gourmandise maar toch ook redelijk fijn. Framboosjes en mineraliteit in de neus, sappig en voldoende fris in de mond, met goed rijpe tannines. Mooi!
Maar de grootste verrassing was een Griekse wijn bij de tagliata van kip : de Xenoloo 2015 van Gavalas Winery, Santorini. Dit is een blend van mavrotragano, voudomato en athiri. Nog nooit van gehoord... Zeer licht van kleur. De neus deed mij wat denken aan grenache, vrij rijp rood fruit, maar in de mond zeer vief en fris, stevige zuren. Relatief eenvoudig, maar wat een drinkplezier! Echt zo een fles om in de lentezon soldaat te maken. Njam!

Trying to define wine at one particular moment is like photographing the sky and assuming it will always look like that picture. (Eric Asimov)


Ga naar locatie: