Welkom, gast!


 
Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Château Loudenne, Medoc
26-08-2019, 11:20 AM
Bericht: #1
Château Loudenne, Medoc
Gisteren de 2009 open getrokken van deze Cru Bourgeois. In het begin al redelijk wat tertiaire toetsen, maar al snel komen er ook mooie bosbessen bij. De neus is echt al een versmolten boeket. Chocolade ook.
In de mond zeer zacht, vrij visceus. Rijp maar toch in evenwicht door voldoende zuurtjes. Echt à point. Afhankelijk van op welk moment je je wijn graag drinkt, kan je overwegen om dit nog langer te laten liggen. Maar voor mij zal deze wijn niet meer beter worden.

Trying to define wine at one particular moment is like photographing the sky and assuming it will always look like that picture. (Eric Asimov)
24-04-2021, 11:14 PM
Bericht: #2
RE: Château Loudenne, Medoc
(26-08-2019 11:20 AM)Olivier schreef:  Gisteren de 2009 open getrokken van deze Cru Bourgeois. In het begin al redelijk wat tertiaire toetsen, maar al snel komen er ook mooie bosbessen bij. De neus is echt al een versmolten boeket. Chocolade ook.
In de mond zeer zacht, vrij visceus. Rijp maar toch in evenwicht door voldoende zuurtjes. Echt à point. Afhankelijk van op welk moment je je wijn graag drinkt, kan je overwegen om dit nog langer te laten liggen. Maar voor mij zal deze wijn niet meer beter worden.

Was al vergeten dat ik deze wijn hier besproken had. Min of meer dezelfde ervaring, alhoewel ik op basis van deze fles wel denk dat deze wijn toch langer meekan dan ik vorige keer dacht, want nog redelijk wat structuur.

Toch mooie neus hoor. Dat klassieke Bordeaux-boeket met sigarenkistje, bosbessen en wat tabak. Fijn. Helemaal geen overdreven rijpheid, wat je zou kunnen verwachten uit 2009. Echt klassiek maar mooi Bordeaux.

Trying to define wine at one particular moment is like photographing the sky and assuming it will always look like that picture. (Eric Asimov)


Ga naar locatie: