Welkom, gast!


 
Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Domaine de Rocfontaine
04-11-2010, 10:34 PM
Bericht: #1
Domaine de Rocfontaine
VV 2006, Saumur Champigny. Mooie, gebalanceerde zuren en tannines, typisch smakelijk loirefruit en violettekes.
Schitterend voor 7 euro !! Wie heeft nog wat tips uit de loire want ik drink en ken hier eigenlijk te weinig van!
04-11-2010, 11:43 PM
Bericht: #2
RE: Domaine de Rocfontaine
maa menne man toch, volgende kier es iet van oewepe pitsen...
Wit of roewed?

Wine is sunlight , held together by water !
05-11-2010, 12:25 AM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 05-11-2010 om 12:26 AM door doc.)
Bericht: #3
RE: Domaine de Rocfontaine
@Kris

Vandaag nog een magnumke gekocht VV 2006 Saumur Champigny Ch. de Villeneuve , en dan zwijgen we nog van de cuvée Grand Clos. Kris , de Loire is een goudmijn ! En beslist één van mijn lievelings-appellaties ! Goeie P/Q vind je hier nog makkelijk. Maar ook in de topcuvées valt de prijs mee, vooral als je vergelijkt met de Bordelese prijzen. Heb mij in de tijd ook laten bekoren met de regio Saumur-Champigny als eerste kennismaking met Loire wijnen , ben er toen prompt eens naar toe gereisd.
Voor tips verwijs ik naar m'n antwoord in "tips voor de Loire" aan JEAN van een tijdje geleden, je vindt daar wel het een en ander terug. Cheers mate ! O ja, die rode best wat aan de frisse kant schenken.

Buvez du vin et vivez joyeux !


Ga naar locatie: